piątek, 26 kwietnia, 2024

plany zakupów

Home Forum Sektory Wojskowe Jednostki Budżetowe plany zakupów

Oglądasz 4 wpisy - 1 z 4 (wszystkich: 4)
  • Autor
    Wpisy
  • #15174
    ela
    Uczestnik

    w jaki sposób w waszych jednostkach dokonuje się zmian w planie zakupów? w mojej odręcznie dopisuje/nanosi się zmiany po pobraniu z księgowości po zakończeniu danego miesiąca wydruków wg paragrafów wydatków, zmiany te w ciągu danego roku nanoszone są na zatwierdzony przez dowódcę pod koniec roku (np. 2007) na rok następny (np 2008) planie; czyli wszystkie zmiany nanosi się po fakcie dokonania zakupu i opłacenia zobowiązania, na zatwierdzonym wcześniej dokumencie;
    uważam że jest to nieprawidłowe, proszę o pomoc jak powinno prawidlowo nanosić się powyższe korekty?

    #15186
    scypion
    Uczestnik

    Może to pomoże: (UoR)

    Art. 25. 1. Stwierdzone błędy w zapisach poprawia się:
    1) przez skreślenie dotychczasowej treści i wpisanie nowej, z zachowaniem czytelności błędnego zapisu, oraz podpisanie poprawki i umieszczenie daty; poprawki takie muszą być dokonane jednocześnie we wszystkich księgach rachunkowych i nie mogą nastąpić po zamknięciu miesiąca lub
    2) przez wprowadzenie do ksiąg rachunkowych dowodu zawierającego korekty błędnych zapisów, dokonywane tylko zapisami dodatnimi albo tylko ujemnymi.
    2. W razie ujawnienia błędów po zamknięciu miesiąca lub prowadzenia ksiąg rachunkowych przy użyciu komputera, dozwolone są tylko korekty dokonane w sposób określony w ust. 1 pkt 2.

    #15314
    j
    Uczestnik

    korekta ma byc przed zakupem

    #15320
    audytor-jw
    Uczestnik

    witam,
    u nas jest coś na wzór „komisji budżetowej”, tzn. jeżeli jest potrzeba zmiany planów (przeniesienia pomiędzy paragrafami) wstępnie porozumiewają się w tym szefowie służb, gdy już coś ustalą między sobą, zwołuje się odprawę, w której uczestniczy min. główny księgowy i „wstępnie” akceptuje zmiany, oczywiście ostateczna decyzja należy do dowódcy. Szefowie służb robią korekty planów i przekazują do księgowości, finanse sprawdzają czy się zgadza z ich dokumentami. Jeżeli wpływa faktura, a wydatku nie ma w planie księgowość odrzuca do czasu dokonania zmiany. W praktyce zdarza się tak, że po akceptacji zmiany planu korekty ze służb czasem nie docierają do księgowości, i trzeba się opierać na ustaleniach z odprawy (finanse same nanoszą zmiany w swoich dokumentach).
    pzdr

Oglądasz 4 wpisy - 1 z 4 (wszystkich: 4)
  • Musisz się zalogować by odpowiedzieć w tym temacie.