Jestem ciekawa jak w Waszych jednostkach wygląda potwierdzanie należności wieloletnich, a konkretnie: jest wydana decyzja wieloletnia na umieszczenie urządzeń obcych w pasie drogowym np. data wydania decyzji to 08.11.07r. opłatę za 2007r. nalicza się w stosunku do dni od 08.11.07 do 31.12.07r. na kwotę X zł. Jednocześnie w decyzji zapisuje się że opłata za rok 2008 czyli od 1.01.08r. wynosi X zł i należy ją uiścić do 15 stycznia każdego roku. Czy należy wysłać potwierdzenie sald? To potwierdzenie będzie dotyczyło tylko kwoty z 2007r.? A co w przypadku gdy opłata za ww. dn i 2007r. zostanie uregulowana? Idąc dalej czy w momencie gdy będziemy przeprowadzać inwentaryzację za 2008r., gdzie wg ww. decyzji opłata powinna być dokonana do 15.01.2008r. wysyła się potwierdzenie sald w przypadku gdy dokonano apłaty w terminie, a więc saldo na dzień 31.12.08r. jest zerowe????
W Rachunkowośći budżetowej nr 1 (193) z 1 stycznia 2008 na str. 10 wyczytałam cytuję: „Potwierdzenie tzw. sald zerowych – przepisy bilansowe nie przewidują także rezygnacji z uzasadnienia sald niewielkich, tzw. zerowych. Dla sald, które zostały wcześniej uregulowane, potwierdzenie sald jest tylko formalnością. jednakże, gdy salda dotyczą kontrahentów, z którymi łączą jednostkę różnorodne transakcje, nie można uchylić się od weryfikacji”
Jak u Was to wygląda, z góry dziękuję za wszystkie opinie