projekty i zamówienia
Home › Forum › Fundusze unijne › Fundusze unijne › projekty i zamówienia
- This topic has 8 odpowiedzi, 6 odpowiedzi, and was last updated 13 years, 6 months temu by jama.
-
AutorWpisy
-
15 lipca, 2010 o 2:22 pm #17768tamaraUczestnik
Witam, mam pytanie,
czy np. jeżeli firma w ramach dwóch projektów ma zakupić np. sprzęt komputerowy, to czy powinna przeprowadzić tylko jedno postępowanie, czy do każdego projektu może być oddzielne? Czy w przypadku 2 postępowań nie będzie zarzutu o dzielenie zamówienia?
Bardzo proszę o odpowiedź i z góry dziękuję.17 lipca, 2010 o 11:57 am #17776emusUczestnikHej.
Tamara podałaś zbyt mało danych:
1. Jakie są zapisy we wnioskach aplikacyjnych w podmiotowej sprawie?
2. Czy wydatki na sprzęt realizowane „oddzielnie” przekroczą 14.000 euro?
3. Czy terminy planowanych zakupów są na tyle spójne by zrealizować je razem?17 lipca, 2010 o 10:09 pm #17777cpsUczestnikjeśłi to firma prywatna a projekt nie dotyczy budowy basenu,szkoły itp to wystarczy 3 oferty rozesłąne , wybór tej która spełniaoczekwiania i z adnego postepowania zgodnie z uzp nie trzeba
Poczytaj warunki kwalifikowalności
pa23 lipca, 2010 o 8:03 am #17803tamaraUczestnikdzięki za pomoc 🙂
22 października, 2010 o 3:17 pm #18490123456UczestnikDrodzy koledzy , poproszę o opinie w takiej sprawie :
Jednostka realizuje projekt oświatowy w ramach Kapitłu Ludz. który obejmuje wszystkie placówki oświatowe ( kształcenia zawodowego) Projekt ma 2 – letni cykl realizacji . W ramach przyznanych środków mają odbywać się rozszeżone i dodatkowe zajęcia z zakresu kształcenia zawodowego ( mechanika , informatyka …) Pytanie moje brzmi : czy na każdy moduł kształcenia (np informatyka) winien być ogłoszony przetarg nieograniczony i kształcący wyłoniony w drodze tego przetargu . Wartośc modułu powyżej 14 000 euro. W przypadku rozłożenia na kilka szkół te koszty się rozłożą i w każdej osobno placówce będą poniżej 14 000. Tylko czy wtedy nie będzie zrzutu dzielenia zamówienia celem uniknięcia procedór PZP. Dyrektorzy i nauczyciele tych szkół nie dopuszczają takiej opcji – bowiem widzą dobry dodatkowy zarobek w ramach umów zleceń . Zaznaczam , koordynatorem i wnioskodawcą projektu był urząd, natomiast beneficjentami poszczególne szkoły . Proszę o wasze opinie i będę wdzięczny za każdy głos .
Pozdrawiam22 października, 2010 o 6:50 pm #18491zosiaUczestnikUzupełnienie w zakresie pytania tamary:
Jaka jest procedura stosowania zasady konkurencyjności?
W celu zapewnienia realizacji ww. zasad, beneficjent środków z EFS stosuje się do następujących reguł:
a) beneficjent zobowiązuje się do wysłania zapytania ofertowego do co najmniej trzech potencjalnych wykonawców, o ile na rynku istnieje trzech potencjalnych wykonawców danego zamówienia; równocześnie beneficjent zobowiązany jest do zamieszczenia na swojej stronie internetowej (o ile posiada taką stronę) oraz w swojej siedzibie powyższego zapytania ofertowego; zapytanie ofertowe powinno zawierać w szczególności opis przedmiotu zamówienia, kryteria oceny oferty oraz termin składania ofert;
b) w przypadku gdy pomimo wysłania zapytania ofertowego do co najmniej trzech potencjalnych wykonawców, beneficjent otrzyma tylko jedną ofertę, uznaje się zasadę konkurencyjności za spełnioną;
c) beneficjent wybiera najkorzystniejszą spośród złożonych ofert w oparciu o ustalone w zapytaniu ofertowym kryteria oceny; wybór oferty jest dokumentowany protokołem, do którego załączane są zebrane oferty;
d) wszelkie czynności związane z realizacją zamówienia beneficjent dokonuje w formie pisemnej, przy czym dla udokumentowania czynności innych niż zawarcie umowy i sporządzenie protokołu z wyboru najkorzystniejszej oferty, dopuszczalna jest forma elektroniczna i faks;
e) w przypadku gdy beneficjent stwierdzi, że na rynku nie istnieje trzech potencjalnych wykonawców, może zostać wezwany – na wniosek instytucji wdrażającej lub Pośredniczącej lub organów kontrolnych – do przedstawienia uzasadnienia wskazującego na obiektywne przesłanki potwierdzające jego stwierdzenie.
por. Rachunkowośc Budżetowa Nr 12/2009
22 października, 2010 o 7:10 pm #18492zosiaUczestnikmoje stanowisko do problemu 123456:
Moim zdaniem z uwagi na to, że urząd jest projektodawcą, zaś beneficjentami szkoły – jedne i drugie jako jednostki sektora finansów publicznych – są obowiązane do stosowania PZP.
I w tym przypadku udzielenie zamówienia powinno odbyć się w oparciu o przetarg nieograniczony( jako tryb podstawowy ) lub tryby dodatkowe – po dodatkowym przekonywującym uzasadnieniu.
Z racji doświadczenia – wykonane ponad audytów projektów UE (twardych i miękkich) z dużym prawdopodobieństwem postawiłbym tezę, że w przypadku zamawiania poszczególnych modułów w ramach projektu – zaistnieje zjawisko podziału zamówienia – a podział zamówienia to:
– naruszenie zasad realizacji projektów;
– naruszenie dyscpliny finansów publicznych;
– wykorzystanie dotacji z naruszeniem prawa, i w
konsekwencji mozliwość uznania wydatku za niekwalifikowalny.
Ponadto polecam lekturę pt. zasady dotyczące przeprowadzania postępowań o udzielenie zamówienia publicznego finansowanych ze środków EFS – Warszawa, sierpień 2009 r. opr. MRR – do znalezienia na stronie np., WUP Rzeszów i innych wupów, czy urzędów marszałkowskich też.
pozdr.
z.23 października, 2010 o 9:14 am #18494123456UczestnikBardzo dziękuję Zosi za opinię i cenną poradę
Pozdrawam 😀23 października, 2010 o 3:23 pm #18508jamaUczestnikNie wiem, czy dobrze zrozumiałam, ale według mnie to Urząd jest Beneficjentem, a szkoły Partenrami projektu. Oczywiście zależy kiedy złożyli wniosek o dofinansowanie. Dla mnie też jest raczej jeden przetarg, ale zależy od tego jakie zapisy są w projekcie dotyczące obowiązków wszystkich stron. Czy Urząd sam realizuje projekt, kto jest kierownikiem projektu, kierownikiem biura projektu. Czy podpisane zostały porozumienia z gminami, w których znajdują się szkoły. Dlatego wydaje mi się, że powinieneś to sprawdzic. Pozdrawiam.
-
AutorWpisy
- Musisz się zalogować by odpowiedzieć w tym temacie.