piątek, 26 kwietnia, 2024

wynajem lokali przez zakład budżetowy

Home Forum Sektory Samorządy wynajem lokali przez zakład budżetowy

Oglądasz 3 wpisy - 1 z 3 (wszystkich: 3)
  • Autor
    Wpisy
  • #11796
    k-asiek
    Uczestnik

    Zwracam się z prośbą o pomoc w/w kwestii. Jak u was jest to zorganizowane. Bo ja robie audyt w zakładzie budżetowym i spotyka sie z takimi przypadkami, jakaś osoba zwraca się w podaniu z prośbą o wybajem lokalu do dyrektora zakładu i on wyraża zgodę na to, zawiera umowę na kwoty przez siebie ustalone chodzi o czynsz i następnie latami je przedłuża. Ktoś może robił podobne zadanie? Jakimi przepisami się posiłkować pomóżcie proszę, sprawa jest pilna.

    #11799
    romb
    Uczestnik

    Witam,
    Jestem w trakcie podobnego zadania ale dopiero na etapie wstępnego rozpoznania problemu. W sprawie zasad ustalania stawek czynszu mogę wskazać przepisy ustawy z dnia 21.06.2001r. o ochronie praw lokatorów, mieszkaniowym zasobie gminy i o zmianie kodeksu cywilnego, ( Dz.U z 2005r. Nr 31 poz.266 z późn.zmianami),a w szczególności art. 8 tej ustawy. Dotyczy on jednak lokali mieszkalnych z tzw. mieszkaniowego zasobu gminy lub publicznego zasobu mieszkaniowego ( art. 2 ust.1, pkt 10 i 11).
    Mam nadzieję, że będę mógł napisać nieco więcej po wizytach w swoich jednostkach i liczę na wymianę spostrzeżeń.
    Pozdrawiam.

    #11805
    alina30
    Uczestnik

    Rozumiem, że chodzi o wynajem lokali będących własnością gminy. Ja akurat pracuję w takim zakładzie budżetowym. Podejrzewam, że jeżeli już jest to zakład budżetowy to stawki czynszu ustala Prezydent miasta (tak jest u mnie, ale nie wiem jakie wy macie rozwiązania organizacyjne). U mnie są one ujęte w uchwale wprowadzającej „Wieloletni program gospodarowania mieszkaniowym zasobem Miasta na lata ….” Podobnie, w formie uchwały, ustalane są szczegółowe zasady wynajmowania lokali z gminnego zasobu mieszkaniowego oraz zasady umarzania i odraczania i rozkładania na ratu należności pieniężnych Gminy i jej jednostek organizacyjnych. Wszystko to oczwiście razem z przytoczoną przez Romb”a ustawą o ochronie praw lokatorów. Nie wiem pod jakim kątem robicie audyt, więc tyle ogólnie. Umowa o najem nie jest zawierana wg uznania dyrektora tylko w uchwale Rady Miejskiej są określone stawki bazowe dla budynków znajdujących się w poszczególnych rejonach miasta i oprócz tego są czynniki zmniejszające i zwiększajace tę stawkę, np. brak centralnego ogrzewania, budynek w zlym stanie techn, brak łazienki itp. U nas umowa zawierana jest na czas nieokreślony, chyba że jest to lokal socjalny lub takie są wytyczne na piśmie Urzędu Miasta.

Oglądasz 3 wpisy - 1 z 3 (wszystkich: 3)
  • Musisz się zalogować by odpowiedzieć w tym temacie.