piątek, 26 kwietnia, 2024

zadanie prowadzone w kilku jednostkach

Home Forum Wzajemna pomoc merytoryczna Wzajemna pomoc merytoryczna zadanie prowadzone w kilku jednostkach

Oglądasz 8 wpisów - 1 z 8 (wszystkich: 8)
  • Autor
    Wpisy
  • #4365
    romb
    Uczestnik

    Witam wszystkich!
    Proszę o pomoc doświadczonych audytorów w jst (powiatach), ponieważ ja dopiero w tym roku rozpocząłem działalność.
    Jeśli prowadzicie zadanie w kilku podległych jednostkach np. „planowanie , realizacja i rozliczenie inwestycji powiatowych”, to narady otwierające i zamykające odbywacie we wszystkich jednostkach, w których prowadzone są czynności audytowe? A jak wygląda w takim przypadku sprawa sprawozdania z audytu? Z góry dziękuję za wszelkie informacje.
    Romb.

    #4367
    dorotab
    Uczestnik

    cześć. Ja robiłam narady otwierające i zamykające osobno w każdej z jednostek organizacyjnych, w związku z faktem, iz jednostki mają siedziby w różnych miejscowościach, więc uznałam, iż nie będę angażować kierowników na godzinę zmuszając ich do stawienia się w urzędzie. Przez to zwiększyła się jedynie ilość dokumentów bieżących. co do sprawozdania natomiast Kierownicy jednostek dostali sprawozdania dotyczące tylko i wyłacznie swojej jednostki. Każde z nich stanowiło następnie osobny załącznik do sprawozdania przedstawionego Kierownikowi jst /w moim przypadku zarząd/

    #4373
    ewamich20
    Uczestnik

    Też tak robię jak DorotaB, narady otwierające i zamykajace audyt prowadzę osobno w kazdej jednostce, sporżdzam osobno dla każdej jednostki sprawozdanie, osobno dla każdej jednostki gromadzę akta bieżące a następnie kierownik jednostki otrzymuje zbiorcze sprawozdanie, w którym ogólnie przedstawiam ustalenia, przyczyny i rekomendacje w których powołuję się na szersze informacje w załącznikach. Załącznikami do sprawozdania są sprawozdania z poszczególnych jednostek.

    #4403
    wiolka
    Uczestnik

    Witam
    W nawiązaniu do tego tematu, chciałabym podpytać: jak wybieracie jednostki do zadania? Przyjmijmy, że jest 7 jednostek organizacyjnych, temat np. zamówienia publiczne; czy zadanie realizujecie we wszystkich jednostkach, czy dokonujecie selekcji, analizy ryzyka?
    Pozdrawiam

    #4404
    dorotab
    Uczestnik

    W przypadku zamówień pubicznych decydowały wydatkowane kwoty. U mnie jest 23 jednostki a do audytu wybierałam po 2 z każdej w grup np. 2 zespoły szkół, 2 DPS, PUP, PCPR

    #4406
    wiolka
    Uczestnik

    DorotaB – dziękuję za odpowiedź.
    Czyli wybór celowy – takie przyjełas sobie założenie. Dobrze rozumiem?
    Z kilku jednostek oświatowych jakie mamy, do zadania zamierzam wybrać: największą, najmniejsza i „średnią”. Zastanawiałam sie, czy mogę dokonać takiego wyboru.
    Pozdrawiam

    #4413
    bb
    Uczestnik

    Wiolka przy wyborze jednostek korzystam z metod statystycznych, którą są do obronienia jeżeli nie możesz przeprowadzić audytu we wszystkich jednostkach. Grupuję jednostki pd względem wielkości wydatkowanych rodków z punktu widzenia odchylenia standardowego, a nastepnie korzystając z programu z funkcji los dokonują losowania jednostek w poszczególnych grupach.

    #4418
    ewamich20
    Uczestnik

    Wyboru jednostek do audytu dokonuję na podstawie kwestionariuszy które rozszyłam do kierowników jednostek z prośbą o wypełnienie. Kwestionariusze staram się tak zbudować aby na ich podstawie w łatwy sposób ustalić gdzie zapala się czerwone światełko. Na tej podstawie wybieram te jednostki gdzie takie sygnały występują, ponadto korzystam z protokołów kontroli (5%) oraz ze sprawozdań budżetowych. Porównanie tych informacji pozwala wstępnie ustalić w których jednostkach ryzyko jest największe.

Oglądasz 8 wpisów - 1 z 8 (wszystkich: 8)
  • Musisz się zalogować by odpowiedzieć w tym temacie.