piątek, 26 kwietnia, 2024

zakresy czynności w szkole

Home Forum Sektory Samorządy zakresy czynności w szkole

Oglądasz 10 wpisów - 16 z 25 (wszystkich: 25)
  • Autor
    Wpisy
  • #20533
    alkman
    Uczestnik

    Jeżeli administracja rządowa jest podzbiorem zbioru administracji publicznej, to stwierdzenie, że nie ma obowiązku sporządzania opisów stanowisk pracy w administracji publicznej jest fałszywe. Zgadzam się na: nie ma obowiązku w szkołach.

    #20534
    terka
    Uczestnik

    A czy w samorządówce (urzedach i jednostkach organizacyjnych ) jestobowiązek tworzenia opisu stanowisk?

    #20535
    alkman
    Uczestnik

    W samorządówce (urzedach i jednostkach organizacyjnych ) nie ma obowiązku tworzenia opisu stanowisk.

    #20537
    terka
    Uczestnik

    Bardzo mnie ucieszyła ostatnia informacja:smile:
    Alkman, czy mogę nadwyręzyć Twoją cierpliwość i wyrozumiałość i poprosić, byś wskazał, z jakiego przepisu wynika obowiazek tworzenia opisów stanowisk w rządówce, i na czym opierasz opinię, że w samorządzie nie trzeba? Słowo daję, uważam, jak Ty, że w samorządzienie nie ma obowiazku, ale nadciąga nad moją jednostkę tajfun, w postaci audytu zewnętrznego, który podobno tkwi twardo na stanowisku, że opisy stanowisk w samorządówce są obowiązkowe. Będę więc wdzieczna za wskazanie mi konkretnego argumentu, jaki mogę im przedstawić 🙂

    #20538
    alkman
    Uczestnik

    W myśl § 1 ust 1, zachowującego moc na podstawie art. 207 ust. 2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej, zarządzenia Nr 81 Prezesa Rady Ministrów z dnia 1 sierpnia 2007 r. w sprawie zasad dokonywania opisów i wartościowania stanowisk pracy w służbie cywilnej, wydanego na podstawie delegacji art. 54 ust. 2 ustawy z dnia 24 sierpnia 2006 r. o służbie cywilnej, którego odpowiednikiem jest art. 84 ust. 2 wymienianej ustawy z 21 listopada 2008 r. opis stanowiska pracy jest sporządzany dla każdego stanowiska urzędniczego w służbie cywilnej. Swoje przekonanie o obowiązku tworzenia opisu stanowiska pracy w „rządówce” opieram przede wszystkim na przepisach art. 84 ust. 1 wspominanej ustawy z 21 listopada 2008 r., zgodnie z którymi stanowiska pracy w korpusie służby cywilnej podlegają opisowi. (cdn&#8230:wink:

    #20539
    meg
    Uczestnik

    Pierwsza rzecz o jaka prosi NIK są zakresy czynności i opisy stanowisk. Chętnie tez poczekam na wskazanie
    przepisu/argumentu z którego ten obowiązek nie wynika.

    Pozdrawiam

    #20540
    alkman
    Uczestnik

    Natomiast swoje przekonanie o braku konieczności stosowania opisów stanowisk pracy w „samorządzie” opieram na braku delegacji nakazującej sporządzanie takowych w ustawie z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych. Niemniej, należy mieć na względzie przepisy art. 13 ust. 2 pkt 3 oraz 19 ust. 2 wskazanej ustawy o pracownikach samorządowych, zgodnie z którymi: 1)ogłoszenie o naborze powinno zawierać
    określenie wymagań związanych ze stanowiskiem, zgodnie z opisem danego stanowiska , 2) decyzję w sprawie skierowania do służby przygotowawczej i jej zakresu podejmuje kierownik jednostki, w której pracownik jest zatrudniony, biorąc pod uwagę poziom przygotowania pracownika do wykonywania obowiązków wynikających z opisu stanowiska. (cdn&#8230:wink:

    #20541
    terka
    Uczestnik

    Meg, czy ktokolwiek zapytał NIK, z czego wynika obowiązek posiadania opisu stanowisk w samorządzie?
    Alkman – no włąśnie to mnie niepokoi – te „rybki” w ustawie o pracownikach samorządowych. Nie ma wskazania wprost, że nalezy to zrobić, jednocześnie wskazuje się,, że w innych procesach (np. naborze na wolne stanowisko pracy) nalezy opierać się na opisie stanowiska.
    Ech, te nasze przepisy prawne. Kto się w nich połapie? :mrgreen:

    #20546
    irenaanna
    Uczestnik

    Wprawdzie żadne przepisy prawa (ustawy, rozporządzenia) nie narzucają obowiązku pisemnych zakresów czynności (zakresów obowiązków, czy jak tam je zwał) w jst, ale jeśli kierownik jednostki podejmie decyzję o wprowadzeniu takowych, to każda kontrola profesjonalna (RIO, NIK) wymaga ich przedłożenia. Tak było dotychczas w praktyce. Teraz jest ponadto umocowanie w uofp, która w art. dotyczącym kontroli zarządczej wymienia m.in. zapewnienie zgodności działalności z procedurami wewnętrznymi. Wydaje się więc, że diabeł tkwi w procedurach, które sobie sama jednostka wprowadziła.

    #20550
    alkman
    Uczestnik

    Nie chce się chwalić, ale w zakresie braku obowiązku, już nic nowego nie przychodzi mi do głowy. Nie mam siły sam dźwigać tej rękawicy. Pomocy!!!

    💡 Chociaż jak nie ma innych głosów, to może oznaczać, zgodę w temacie braku obowiązku.

    😀 Skoro jesteśmy zgodni w zakresie braku obowiązku, to może w ramach ćwiczeń poszukamy (wskażemy, wyliczymy) pozaprawnych argumentów za stosowaniem tych zakresów obowiązków i zakresów czynności.

Oglądasz 10 wpisów - 16 z 25 (wszystkich: 25)
  • Musisz się zalogować by odpowiedzieć w tym temacie.