zakresy czynności w szkole
- This topic has 24 odpowiedzi, 6 odpowiedzi, and was last updated 12 years, 11 months temu by alkman.
-
AutorWpisy
-
20 maja, 2011 o 2:22 pm #20533alkmanUczestnik
Jeżeli administracja rządowa jest podzbiorem zbioru administracji publicznej, to stwierdzenie, że nie ma obowiązku sporządzania opisów stanowisk pracy w administracji publicznej jest fałszywe. Zgadzam się na: nie ma obowiązku w szkołach.
20 maja, 2011 o 2:25 pm #20534terkaUczestnikA czy w samorządówce (urzedach i jednostkach organizacyjnych ) jestobowiązek tworzenia opisu stanowisk?
20 maja, 2011 o 2:36 pm #20535alkmanUczestnikW samorządówce (urzedach i jednostkach organizacyjnych ) nie ma obowiązku tworzenia opisu stanowisk.
20 maja, 2011 o 2:48 pm #20537terkaUczestnikBardzo mnie ucieszyła ostatnia informacja:smile:
Alkman, czy mogę nadwyręzyć Twoją cierpliwość i wyrozumiałość i poprosić, byś wskazał, z jakiego przepisu wynika obowiazek tworzenia opisów stanowisk w rządówce, i na czym opierasz opinię, że w samorządzie nie trzeba? Słowo daję, uważam, jak Ty, że w samorządzienie nie ma obowiazku, ale nadciąga nad moją jednostkę tajfun, w postaci audytu zewnętrznego, który podobno tkwi twardo na stanowisku, że opisy stanowisk w samorządówce są obowiązkowe. Będę więc wdzieczna za wskazanie mi konkretnego argumentu, jaki mogę im przedstawić 🙂20 maja, 2011 o 3:23 pm #20538alkmanUczestnikW myśl § 1 ust 1, zachowującego moc na podstawie art. 207 ust. 2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej, zarządzenia Nr 81 Prezesa Rady Ministrów z dnia 1 sierpnia 2007 r. w sprawie zasad dokonywania opisów i wartościowania stanowisk pracy w służbie cywilnej, wydanego na podstawie delegacji art. 54 ust. 2 ustawy z dnia 24 sierpnia 2006 r. o służbie cywilnej, którego odpowiednikiem jest art. 84 ust. 2 wymienianej ustawy z 21 listopada 2008 r. opis stanowiska pracy jest sporządzany dla każdego stanowiska urzędniczego w służbie cywilnej. Swoje przekonanie o obowiązku tworzenia opisu stanowiska pracy w „rządówce” opieram przede wszystkim na przepisach art. 84 ust. 1 wspominanej ustawy z 21 listopada 2008 r., zgodnie z którymi stanowiska pracy w korpusie służby cywilnej podlegają opisowi. (cdn…:wink:
20 maja, 2011 o 3:23 pm #20539megUczestnikPierwsza rzecz o jaka prosi NIK są zakresy czynności i opisy stanowisk. Chętnie tez poczekam na wskazanie
przepisu/argumentu z którego ten obowiązek nie wynika.Pozdrawiam
20 maja, 2011 o 3:40 pm #20540alkmanUczestnikNatomiast swoje przekonanie o braku konieczności stosowania opisów stanowisk pracy w „samorządzie” opieram na braku delegacji nakazującej sporządzanie takowych w ustawie z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych. Niemniej, należy mieć na względzie przepisy art. 13 ust. 2 pkt 3 oraz 19 ust. 2 wskazanej ustawy o pracownikach samorządowych, zgodnie z którymi: 1)ogłoszenie o naborze powinno zawierać
określenie wymagań związanych ze stanowiskiem, zgodnie z opisem danego stanowiska , 2) decyzję w sprawie skierowania do służby przygotowawczej i jej zakresu podejmuje kierownik jednostki, w której pracownik jest zatrudniony, biorąc pod uwagę poziom przygotowania pracownika do wykonywania obowiązków wynikających z opisu stanowiska. (cdn…:wink:20 maja, 2011 o 5:58 pm #20541terkaUczestnikMeg, czy ktokolwiek zapytał NIK, z czego wynika obowiązek posiadania opisu stanowisk w samorządzie?
Alkman – no włąśnie to mnie niepokoi – te „rybki” w ustawie o pracownikach samorządowych. Nie ma wskazania wprost, że nalezy to zrobić, jednocześnie wskazuje się,, że w innych procesach (np. naborze na wolne stanowisko pracy) nalezy opierać się na opisie stanowiska.
Ech, te nasze przepisy prawne. Kto się w nich połapie?21 maja, 2011 o 11:16 am #20546irenaannaUczestnikWprawdzie żadne przepisy prawa (ustawy, rozporządzenia) nie narzucają obowiązku pisemnych zakresów czynności (zakresów obowiązków, czy jak tam je zwał) w jst, ale jeśli kierownik jednostki podejmie decyzję o wprowadzeniu takowych, to każda kontrola profesjonalna (RIO, NIK) wymaga ich przedłożenia. Tak było dotychczas w praktyce. Teraz jest ponadto umocowanie w uofp, która w art. dotyczącym kontroli zarządczej wymienia m.in. zapewnienie zgodności działalności z procedurami wewnętrznymi. Wydaje się więc, że diabeł tkwi w procedurach, które sobie sama jednostka wprowadziła.
23 maja, 2011 o 12:44 am #20550alkmanUczestnikNie chce się chwalić, ale w zakresie braku obowiązku, już nic nowego nie przychodzi mi do głowy. Nie mam siły sam dźwigać tej rękawicy. Pomocy!!!
💡 Chociaż jak nie ma innych głosów, to może oznaczać, zgodę w temacie braku obowiązku.
😀 Skoro jesteśmy zgodni w zakresie braku obowiązku, to może w ramach ćwiczeń poszukamy (wskażemy, wyliczymy) pozaprawnych argumentów za stosowaniem tych zakresów obowiązków i zakresów czynności.
-
AutorWpisy
- Musisz się zalogować by odpowiedzieć w tym temacie.