ZZL
- This topic has 11 odpowiedzi, 8 odpowiedzi, and was last updated 13 years, 8 months temu by xyz.
-
AutorWpisy
-
18 sierpnia, 2010 o 10:44 am #17965irenaannaUczestnik
Mam w planie zadanie zapewniające pn. Zarządzanie zasobami ludzkimi (ZZL). Moja prośba: ponieważ mam niewiele czasu muszę wybrać obiekty o największym ryzyku – czy ktoś już miał do czynienia z w/w i może pomóc koleżance po fachu?
20 sierpnia, 2010 o 2:15 pm #17987irenaannaUczestnikHELP!!!
20 sierpnia, 2010 o 2:23 pm #17988robokaUczestnikWitam, nie robiłem takiego zadania audytowego ale kontrola badała i we wnioskach były zalecenia co do badań okresowych – duże opóźnienia w ich wykonaniu i mimo braku dopuszczanie do pracy. Może zakresy obowiązków ich aktualność. BHP
Pozdrawiam20 sierpnia, 2010 o 3:19 pm #17989irenaannaUczestnikDzięki! BHP – ważna sprawa, bo szef może za zaniedbania zapłacić mandat. Chyba muszę opracować listę kontrolną do sprawdzenia czy akta osobowe zawierają wszystkie niezbędne dokumenty. Interesują mnie też tzw. pozapłacowe systemy motywacyjne. Które z nich warto zaproponować?
Pozdrawiam.21 sierpnia, 2010 o 8:07 am #17990elaUczestnikwitaj
wydaje mi sie ze to temat dość obszerny, nie przeprowadzałam takiego zadania ale myslę ze warto tez zwrocic uwage na ewidencje (rozliczenie) czasu pracy m.in. zwrocic uwage na wyjscia z pracy w godz. urzedowania, godz. nadliczbowe, nieobecnosc w pracy mimo podpisu na liscie – to ma skutek w prawidlowym wyliczaniu wynagrodzen;
ponadto zatrudnienie – czy pracownicy spelniaja wymagania dla danego stanowiska np. zatrudnione osoby na samodzielnych stanowiskach nie posiadaja odpowiedniego stazu ,
no coz tylko tyle moge podpowiedziec z poczynionych obserwacji,
pozdrawiam21 sierpnia, 2010 o 8:57 am #17991emusUczestnikZgadzam się z el a. Kiedy przeczytałam pierwszy post od razu nasunęły mi się pomysły na analizę wymagań na poszczególnych stanowiskach a stan faktyczny. I drugi obszar proponowany przez przedmówczynię – czas pracy.Zakończyłam czynności doradcze w tym obszarze. Nie sądziłam, że wyjdzie taka masakra. Urlopy to jeszcze, choć niezgodności dużo, ale to Pan Pikuś w porównaniu do testów przeprowadzonych w obszarze czasu pracy – nierozliczone nadgodziny, czas pracy nie rozliczany w okresach rozliczeniowych. Brak ewidencji czasu pracy w ogóle lub prowadzona tak, że lepiej żeby jej nie było . . . No i wyjścia poza obręb Urzędu 😥
21 sierpnia, 2010 o 9:13 am #17992izmiUczestnikIrenko,
możesz sprawdzić jeszcze wykorzystanie urlopów – czy komuś zostają ubiegłoroczne po pierwszym kwartale (u mnie swego czasu było to nagminne).
Nadgodziny – czy zostały wybrane (nie wiem jaki macie w urzędzie system sprawdzania czasu pracy – u mnie są karty elektroniczne, czasami dosyć trudno sprawdzić np. to czy człowiek podpisany na liście był rzeczywiście w pracy jak napisała el_a).
Badania lekarskie (jak zauważył Roboka) są często zdeaktualizowane – miałam przypadek 3 miesięcznego poślizgu ;/.
Jeśli ktoś dostał nagrodę to powinien być ślad w jego papierach – często tego nie wsadzają do akt osobowych.
Ponadto w aktach zdarzają się źle powsadzane papiery, brak numeracji i tym podobne bzdety – do poprawienia od ręki.
Można się pokusić o sprawdzenie częstotliwości wysyłania na różnorakie szkolenia (wiem, wiem – kryzys) – czy ktoś nie jest pod tym względem faworyzowany a innemu notorycznie się odmawia.
Tak czy inaczej najważniejsze są tu badania okresowe, wykorzystanie urlopu i bhp – tu PIP lubi dawać po uszach niegrzecznym dyrektorom.
Pozdrawiam, I.21 sierpnia, 2010 o 10:34 am #17993wojakUczestnikW moim odczuciu, badając to zagadnienie, warto też zwrócić uwagę na „wartościowanie stanowisk pracy”. Na stronach MF (audyt zlecony), MSWIA i sł.cyw. jest sporo materiału.
21 sierpnia, 2010 o 10:37 am #17994wojakUczestnikJest też sprawa auditu – zarządzanie jakością. … zależy co was „boli”…
24 sierpnia, 2010 o 7:38 am #18003irenaannaUczestnikWartościowaniem jest zainteresowanie, niestety na to otrzebna jest kasa. Może w przyszłości. Tymczasem dziękuję wszystkim serdecznie i ozdrawiam!
Irena25 sierpnia, 2010 o 3:16 pm #18023123456UczestnikZwróć uwage na zakresy czynności( zaaktualizowane) sprawowanie zastępstw , autoryzację wydawanych dokumentów na danym stanowisku , kwalifikacje zawodowe . wykształcenie , nie tylko wpisane w kwestionariusz czy sv , ale również załączone świadectwa, dyplomy , certyfikaty . Ponadto złożenie stosownych oświadczeń o przyjęciu odpowiedzialności zarówno materialnej jak również w sprawie ujawniania danych … Jest to bardzo obszerne zadanie i można zlokalizować wiele obszarów ryzyka. pozdrawiam
25 sierpnia, 2010 o 5:45 pm #18026xyzUczestnikPolemizowałbym z tymi zastępstwami – nie w każdym zakresie obowiązków znajdują się zastępstwa.
-
AutorWpisy
- Musisz się zalogować by odpowiedzieć w tym temacie.