piątek, 3 lutego, 2023

ZZL

Home Forum Sektory Samorządy ZZL

Oglądasz 12 wpisów - 1 z 12 (wszystkich: 12)
  • Autor
    Wpisy
  • #17965
    irenaanna
    Uczestnik

    Mam w planie zadanie zapewniające pn. Zarządzanie zasobami ludzkimi (ZZL). Moja prośba: ponieważ mam niewiele czasu muszę wybrać obiekty o największym ryzyku – czy ktoś już miał do czynienia z w/w i może pomóc koleżance po fachu?

    #17987
    irenaanna
    Uczestnik

    HELP!!!

    #17988
    roboka
    Uczestnik

    Witam, nie robiłem takiego zadania audytowego ale kontrola badała i we wnioskach były zalecenia co do badań okresowych – duże opóźnienia w ich wykonaniu i mimo braku dopuszczanie do pracy. Może zakresy obowiązków ich aktualność. BHP
    Pozdrawiam

    #17989
    irenaanna
    Uczestnik

    Dzięki! BHP – ważna sprawa, bo szef może za zaniedbania zapłacić mandat. Chyba muszę opracować listę kontrolną do sprawdzenia czy akta osobowe zawierają wszystkie niezbędne dokumenty. Interesują mnie też tzw. pozapłacowe systemy motywacyjne. Które z nich warto zaproponować?
    Pozdrawiam.

    #17990
    ela
    Uczestnik

    witaj
    wydaje mi sie ze to temat dość obszerny, nie przeprowadzałam takiego zadania ale myslę ze warto tez zwrocic uwage na ewidencje (rozliczenie) czasu pracy m.in. zwrocic uwage na wyjscia z pracy w godz. urzedowania, godz. nadliczbowe, nieobecnosc w pracy mimo podpisu na liscie – to ma skutek w prawidlowym wyliczaniu wynagrodzen;
    ponadto zatrudnienie – czy pracownicy spelniaja wymagania dla danego stanowiska np. zatrudnione osoby na samodzielnych stanowiskach nie posiadaja odpowiedniego stazu ,
    no coz tylko tyle moge podpowiedziec z poczynionych obserwacji,
    pozdrawiam

    #17991
    emus
    Uczestnik

    Zgadzam się z el a. Kiedy przeczytałam pierwszy post od razu nasunęły mi się pomysły na analizę wymagań na poszczególnych stanowiskach a stan faktyczny. I drugi obszar proponowany przez przedmówczynię – czas pracy.Zakończyłam czynności doradcze w tym obszarze. Nie sądziłam, że wyjdzie taka masakra. Urlopy to jeszcze, choć niezgodności dużo, ale to Pan Pikuś w porównaniu do testów przeprowadzonych w obszarze czasu pracy – nierozliczone nadgodziny, czas pracy nie rozliczany w okresach rozliczeniowych. Brak ewidencji czasu pracy w ogóle lub prowadzona tak, że lepiej żeby jej nie było . . . No i wyjścia poza obręb Urzędu 😥

    #17992
    izmi
    Uczestnik

    Irenko,
    możesz sprawdzić jeszcze wykorzystanie urlopów – czy komuś zostają ubiegłoroczne po pierwszym kwartale (u mnie swego czasu było to nagminne).
    Nadgodziny – czy zostały wybrane (nie wiem jaki macie w urzędzie system sprawdzania czasu pracy – u mnie są karty elektroniczne, czasami dosyć trudno sprawdzić np. to czy człowiek podpisany na liście był rzeczywiście w pracy jak napisała el_a).
    Badania lekarskie (jak zauważył Roboka) są często zdeaktualizowane – miałam przypadek 3 miesięcznego poślizgu ;/.
    Jeśli ktoś dostał nagrodę to powinien być ślad w jego papierach – często tego nie wsadzają do akt osobowych.
    Ponadto w aktach zdarzają się źle powsadzane papiery, brak numeracji i tym podobne bzdety – do poprawienia od ręki.
    Można się pokusić o sprawdzenie częstotliwości wysyłania na różnorakie szkolenia (wiem, wiem – kryzys) – czy ktoś nie jest pod tym względem faworyzowany a innemu notorycznie się odmawia.
    Tak czy inaczej najważniejsze są tu badania okresowe, wykorzystanie urlopu i bhp – tu PIP lubi dawać po uszach niegrzecznym dyrektorom.
    Pozdrawiam, I.

    #17993
    wojak
    Uczestnik

    W moim odczuciu, badając to zagadnienie, warto też zwrócić uwagę na „wartościowanie stanowisk pracy”. Na stronach MF (audyt zlecony), MSWIA i sł.cyw. jest sporo materiału.

    #17994
    wojak
    Uczestnik

    Jest też sprawa auditu – zarządzanie jakością. … zależy co was „boli”…

    #18003
    irenaanna
    Uczestnik

    Wartościowaniem jest zainteresowanie, niestety na to otrzebna jest kasa. Może w przyszłości. Tymczasem dziękuję wszystkim serdecznie i ozdrawiam!
    Irena

    #18023
    123456
    Uczestnik

    Zwróć uwage na zakresy czynności( zaaktualizowane) sprawowanie zastępstw , autoryzację wydawanych dokumentów na danym stanowisku , kwalifikacje zawodowe . wykształcenie , nie tylko wpisane w kwestionariusz czy sv , ale również załączone świadectwa, dyplomy , certyfikaty . Ponadto złożenie stosownych oświadczeń o przyjęciu odpowiedzialności zarówno materialnej jak również w sprawie ujawniania danych … Jest to bardzo obszerne zadanie i można zlokalizować wiele obszarów ryzyka. pozdrawiam

    #18026
    xyz
    Uczestnik

    Polemizowałbym z tymi zastępstwami – nie w każdym zakresie obowiązków znajdują się zastępstwa.

Oglądasz 12 wpisów - 1 z 12 (wszystkich: 12)
  • Musisz się zalogować by odpowiedzieć w tym temacie.