Obszary audytu w służbie zdrowia
Home › Forum › Sektory › Służba zdrowia › Obszary audytu w służbie zdrowia
Otagowano: Obszary audytu w służbie zdrowia
- This topic has 24 odpowiedzi, 9 odpowiedzi, and was last updated 4 years, 3 months temu by eddie.
-
AutorWpisy
-
5 kwietnia, 2007 o 10:58 am #4129mirUczestnik
Witam Założenia organiztorów dobre, ale wskaźnik wymiany informacji niski 😥 Na 653 osób oglądających tylko 6 propozycji.
Zgodnie z ustaleniami przesyłam część materiału.
Metodologia przedstawionych obszarów zoz (nie ryzyka) – obszar wraz z elementami składowymiII. ZASOBY LUDZKIE
1.POLITYKA KADROWA I ZARZĄDZANIE ZASOBAMI LUDZKIMI
1)Regulamin Pracy,
– Katalog opisów stanowisk ( wzorzec zadań, uprawnień i obowiązków na stanowiskach),
– procedury zatrudnienia
2)Planowanie zatrudnienia,
-Rekrutacja – nabór personelu , w tym konkursy na stanowiska,
3)Zatrudnienie
-Analiza stanu zatrudnienia, w tym wskaźniki zatrudnienia
-w ramach umów o pracę,
-w ramach umów cywilno – prawne tj: umowy zlecenie, umowy na świadczenie usług medycznych tzw. kontrakty,
-wg grup zawodowych.
4)Ruch pracowników
– adaptacja, rozwój (karty kariery zawodowej pracowników),
-Rotacja,
– Redukcja, ograniczanie zatrudnienia,5)Ocena pracowników
-ankietyzacja,
-nagradzanie i karanie pracowników.
-motywowanie pozafinansowe np. odznaczenia itp.6)Koordynacja badań lekarskich pracowników *- może być w BHP
7)Ewidencja czasu pracy
-Czas pracy – wymiar, odpoczynek dobowy i tygodniowy, przerwy,
-System czasu pracy – podstawowy, równoważny, dozór, praca w ruchu ciągłym, przerywany czas pracy, zadaniowy cz.p, skrócony cz.p. skrócony cz.p praca weekendowa, praca w niedziele święta, praca w nocy, dyżur,
-urlopy, zwolnienia lekarskie,
-godziny nadliczbowe – rekompensata,
-ewidencja czasu pracy -listy obecności, karta ewidencji czasu pracy pracownika, harmonogram czasu pracy,
-kontrola dyscypliny pracy,
-sankcje za naruszenie przepisów o czasie pracy.8)Podróże służbowe
9)Dokumentacja kadrowa
-umowy, akta osobowe, świadectwa pracy,
10)Program kadrowo- płacowy,
11)PŁATNIK – współpraca z ZUS,
12)Współpraca z GUS.WYNAGRODZENIA – przeniesione do części finansowej
2.SZKOLENIE
Szkolenie personelu
a)szkolenia podstawowe ( bhp9 wstępne , okresowe), p/poż, oc, informacji niejawnej, tajemnicy zakładowej jakości, wewnątrzzakładowe, wewnątrzkomórkowe itp.
b)szkolenia personelu poza jednostkę tzw. wyjazdowe
-uzupełniające wykształcenie ( .podyplomowe, magisterskie uzupełniające, licencjackie, pomostowe IV/III sem dla pielęgniarek,
-szkolenia specjalizacyjne
-kursy specjalistyczne,
-kursy kwalifikacyjne
-inne formy doskonalenia zawodowego.3. ZAKŁADOWY FUNDUSZ ŚWIADCZEŃ SOCJALNYCH
1) Odpis FŚS,
2) Regulamin FŚS,
3) Umowy
-świadczenia zwrotne
-świadczenia bezzwrotne.
4) Windykacja należności.PLACÓWKA NAUKOWO- DYDAKTYCZNA
WSzZ, jako jednostka szkoląca
a)specjalizacje , w tym rezydentura,
b)staże cząstkowe/ kierunkowe
c)staże podyplomowe,
d)przeszkolenie po przerwie 5 letniej w pracy dla pielęgniarek,
e)praktyki zawodowe studenckie,
f)praktyki zawodowe uczniów,
g)konferencje naukowo- szkoleniowe,
h)programy naukowe
i)publikacje naukoweUSŁUGI ZDROWOTNE – DZIAŁALNOŚĆ PODSTAWOWA
1. ŚWIADCZENIA ZDROWOTNE
1) Umowa lecznictwo szpitalne (stacjonarna opieka zdrowotna) patrz umowy z NFZ / MZ *
a. SOR ( Ratownictwo medyczne)
– hospitalizacja 24 h, 72h,
– łóżka intensywnego nadzoru SOR,
– Sala operacyjna
– Ambulatorium Chirurgiczne,
– Ambulatorium zachowawcze ( internistyczne, pediatryczne)b. Izba Przyjęć *
c. oddziały szpitalne2) Umowa – pomoc doraźna i transport
– Zespoły wyjazdowe „R”, „W”, „N” „K”
– Transport sanitarny3) Umowa na specjalistyczną opiekę ambulatoryjną
-Poradnie i Pracownie
4) Umowa ambulatoryjna opieka specjalistyczna – świadczenia współfinansujące,
5) Programy terapeutyczne (leki)
6) Chemioterapia –leki
7) Świadczenia odrębnie kontraktowane
8) Umowa na świadczenia w ramach nocnej i świątecznej podstawowej opieki zdrowotnej *1) Umowy na programy zdrowotne, (MZ)
2) Umowy na programy profilaktyczne (MZ)
3) Programy kliniczne (MZ)CIĄGŁOŚĆ OPIEKI
1.Odmowa przyjęcia w Izbie Przyjęć
2.Przyjęcie pacjenta w Izbie Przyjęć
3.Przyjęcie pacjenta w oddziały,
4.Przepustki * – aktualnie chyba są wycofane formalnie
5.Ruch między oddziałowy * – aktualnie NIZ. Nie uwzględnia
6.Wypisy
7.Lista oczekujących na przyjęcie, świadczenia,
8.Konsultacje lekarskie ( wewnętrzne, zewnętrzne)ŚWIADCZENIA MEDYCZNE
1.Proces leczenia
1)Rozpoznanie , badania, diagnozowanie i terapia (ICD 9, ICD 10)
2)Orzekanie i opiniowanie stanu zdrowia pacjenta
2.Zabiegi operacyjne
3.Anestezjologia
4.Gospodarka lekami
5.Gospodarka preparatami krwi i krwiopochodnymi
6.Gospodarka środkami medycznymi ( stenty, implanty, endoprotezy ,klipsy itp.)
7.Badanie i terapia psychologiczna
8.Badanie i terapia logopedyczna
9.Dokumentacja medyczna * może być oddzielny obszarŚWIADCZENIA DIAGNOSTYCZNO- TERAPEUTYCZNE
1.Diagnostyka obrazowa
2.Diagnostyka laboratoryjna
3.Diagnostyka obrazowo – inwazyjna
4.Diagnostyka histopatologicznaŚWIADCZENIA PIELĘGNIARSKIE
1.Proces pielęgnowania (Rozpoznanie , badania, diagnozowanie , pielęgnowanie)
1)pielęgnowanie podstawowe,
2)pielęgnacja i opieka nad pacjentem w jednostkach chorobowych
2.Zabiegi pielęgniarskie,
3. Współudział w zabiegach terapeutyczno- leczniczych,
4.Praca w zespole multidyscyplinarnym
5.Dokumentacja pielęgniarska* może być oddzielny obszarŚWIADCZENIA POŁOŻNICZE
1.Proces pielęgnowania
1)pielęgnowanie podstawowe
2)pielęgnacja i opieka nad ciężarną
3)pielęgnacja i opieka nad pacjentką w patologii ciąży
4)opieka nad rodzącą”
-poród drogami natury,
-poród zakończony cięciem cesarskim
5)pielęgnacja i opieka nad pacjentką po porodzie, w połogu2.Opieka neonatologiczna – w stanie fizjologicznym , w stanie patologii.
3.Dokumentacja położnicza* może być oddzielny obszar – dokumentacja medyczna
Może przedstawiony materiał zostanie wykorzystany do opracownaia standardowego obszar zoz. Pozdrawiam
5 kwietnia, 2007 o 8:41 pm #4139szarobUczestnikMir. Czym są te podpunkty? Nie bardzo rozumiem. Czasmi można je hyba uznać za czynniki ryzyka, a czasami za proces, działania. Nie wiem też jak i czego miałby dotyczyć audyt w zakresie świadczeń położniczych. Jak wygląda tutaj analiza potrzeb audytu, cele. A potem samo badanie w tak określonym zakresie.
Znasz mnie już, więc mam nadzieję, że nie odbierasz tego jako krytyki. Bo nie o to chodzi. Uważam, że to bardzo ciekawe. I to jest właśnie to, że ktoś np. pomyślał o tym, co ja pominąłem może. Ja Tobie już dziękuję, ale proszę Cię jeszcze o kilka słów komentarza.
Innych nadal zachęcam do wzięcia udziału w pracy, ponieważ przy odrobinie chęci można się wiele dowiedzieć.
Muszę jeszcze swoje dopracować, żeby móc potem ewentualnie podyskutować. Wy przypominacie mi jak mało wiem o „białej” częsci 🙂
Pozdrawiam serdecznie i dziękuję6 kwietnia, 2007 o 8:17 am #4142joanUczestnikWielkie dzięki za „dołożenie” kolejnych propozycji. Nic nie szkodzi, ze pewne rzeczy będą się powtarzać, można je będzie potraktować jako synonimy, to nawet może pomóc w lepszym określeniu, co kryje się pod danym obszarem.
Pozdrawiam i życzę miłego dnia oraz większej aktywności na forum.6 kwietnia, 2007 o 10:07 am #4143mirUczestnikSzarob prezentując materiał zaznaczyłam metodologie opracowania tj obszar – elementy obszaru. Spisując pewne zdarzenia łatwiej mi potem wydzielć czynniki ryzyka i sporządzać analizę .
Co do obszaru usług położniczych – opisałam je w innym ujęci tzn. wyselekcjonowałam grupę i wskazałam podział, a przez to rożnorodności wpodejsciu do procesu pielęgnowania kobiet. W zestawieniu czynności położniczych mozna wydzielić czynnosci wspólne zw. pielęgnowanie podstawowe (pomiar RR, temperatury…) i pielegnowanie specjalistyczne w odniesieniu do danej jednostki chorobowej. ( Ten podział także dotyczy świadczen lekarskich i pielęgniarskich – np opieka nad pacjentem z zapaleniem płuc i z zapaleniem wątroby ma pewne czynności wspólne, ale inne jest podejście do zbierania wywiadu, badania, diagnozowania, leczenia,opieki, diety pielęgnacji, obserwacji , zaleceń itp. Podobnie z pielęgnacja pacjentki po porodzie drogami natury, gdzie zaistniała potrzeba nacięcia krocza pacjentki, rana powstaje także przy cięciu cesarskim. Pewne parametry obserwacji i pielegnacji są wspólne, ale sa także specyficzne.
Co do celu np. I.ocena jakości świadczonych usług, II organizacja usług, III prawidłowość wydatkowania środków pieniężnych na usługi.Przy okazji odpowiem na pytania związane z zapisami BHP w dwóch obszarach ( jakości i ochrony i bezpieczeństwa).
Uszczególawiając Obszar ZARZĄDZANIE JAKOŚCIĄ
Zintegrowany system zarządzania jakością – PN – EN ISO 9001 : 2001,
BHP – PN- N 18001: 2004
Środowisko – PN – EN ISO 14001:1998,OCHRONA I BEZPIECZEŃSTWO zawiera obszar BHP, ale sposób oceny jest zupełnie inny.
Proponowałam by wystąpić do Adminu o przygotowanie zakładki umozliwiajacej sporządzenie placówek zoz, w której są zatrudnieni audytorzy.
Miłego dnia
6 kwietnia, 2007 o 11:41 am #4149szarobUczestnikMir. Jestem jeszcze mniejszy 🙂 Cały weekend będę się przez to przegryzał. Ciekawe. Czyli generalnie jest to rozwinięcie, opis, coś co wchodzi w np. zakres obszaru, tak? Co do Admina, to właśnie staram się z nim skontaktować.
Ja osobiście dziękuję Ci. Teraz posiedzę i pewnie jeszcse będę pytał 🙂
Ale naprawdę wielkie dzięki!
Pozdrawiam serdecznie7 kwietnia, 2007 o 1:23 pm #4164audyt1UczestnikPozdrawiam serdecznie. Proponuję następujące obszary wyodrębnione w moim Szpitalu.
Obszary audytu/obszary ryzyka
I Organizacja i zarządzanie Szpitalem :
1. opracowywanie i nadzór nad wykonaniem poleceń i zarządzeń Dyrektora Szpitala
2. koordynowanie zadań związanych z realizacją zaleceń pokontrolnych jednostek nadrzędnych
3. obsługa posiedzeń Rady Społecznej Szpitala
4. ewidencja skarg, wniosków, redagowanie odpowiedzi
5. prowadzenie archiwum zakładowegoII Zarządzanie systemami informatycznymi:
1. opracowywanie, analiza i wdrażanie systemów łączności, systemów informatycznych i aplikacji komputerowych
2. idyntyfikacja i zaspokajanie potrzeb użytkowników w zakresie łączności komunikacji sieciowej i przetwarzania danych
3. realizacja procedur dotyczących systemów łączności i programowania oraz funkcjonowania elektronicznego sprzętu komputerowego
4. konserwacja sprzętu komputerowego i oprogramowania, sprzętu radiotelefonicznego i telefonicznego
5. współpraca z dostawcami zewnętrznymi usług związanych z wdrażaniem nowych aplikacji informatycznych, konserwacją i usuwaniem problemów informatycznych, łączności radiotelefonicznej i telefonicznej
6. kontrola i rozliczanie faktur zakupu wszelkich usług informatycznych i telefonicznych
7. opracowywanie planu rozwoju systemów teleinformatycznych w SzpitaluIII Zarządzanie zasobami ludzkimi:
1. przygotowywanie dokumentacji związanej z zawieraniem i rozwiązywaniem umów o pracę, zmianą miejsc pracy, stanowisk, grupami zaszeregowania
2. prowadzenie ewidencji pracowników, akt osobowych pracowników,
3. prowadzenie karty ewidencji przydziału odzieży i obuwia roboczego oraz środków ochrony indywidualnej, a także wypłaty ekwiwalentu pieniężnego za używanie własnej odzieży i obuwia
4. kontrola dyscypliny pracy
5. prowadzenie spraw związanych z odbywaniem staży, specjalizacji i szkoleń pracowników
6. prowadzenie dokumentacji związanych z udzielaniem delegacji służbowej
7. zasady naliczania i korzystania z ZFŚSIV Zarządzanie finansami jednostki
1. Sprawozdania finansowe( zgodność z przepisami, sporządzanie i weryfikacja wykonania planów rzeczowo-finansowych)
2. Przebieg i rozliczanie inwentaryzacji (aktywa i pasywa jednostki) – ( instrukcje inwentaryzacji, powołanie komisji inwentaryzacyjnej, przeprowadzenie inwentaryzacji, rozliczanie inwentaryzacji i ujęcie wyników inwentaryzacji w księgach rachunkowych)
3. Zasady prowadzenia gospodarki kasowej – zabezpieczenie pomieszczeń kasowych, powierzenie obowiązków prowadzenia kasy, ewidencja kasowa, rozliczanie zaliczek i delegacji służbowych
4. Przyjęte zasady i polityki rachunkowości – zasady prowadzenia rachunkowości i przestrzeganie tych zasad
5. Prowadzenie ksiąg rachunkowych zgodnie z przepisami
6. Naliczanie i wypłata wynagrodzeń
7. Wycena udzielonych świadczeń medycznych pacjentom nieubezpieczonym
8. Prawidłowość stosowania stawek podatku VAT na usługi niemedyczne świadczone przez Szpital
9. Rozliczanie umów za staże podyplomowe lekarzy i pielęgniarek oraz umów o rezydentury lekarzy
10. Naliczanie i sporządzanie deklaracji PERON
11. Analiza kosztówV Zamówienia publiczne i zaopatrzenie Szpitala
1. kwalifikacja trybu zakupu zgodnie z ustawą prawo zamówień publicznych
2. przygotowanie dokumentów przetargowych
3. przeprowadzanie procedury przetargowej
4. sporządzanie umów przetargowych
5. zgodność dokumentów finansowych za realizowane zakupu z umową i zamówieniem
6. analiza rynku dostawców w celu znalezienia produktów optymalnych pod względem jakości i cenyVI Działalność pomocnicza niemedyczna
1. prowadzenie magazynów gospodarczego, medycznego i zwrotów
2. gospodarka odpadami komunalnymi i niebezpiecznymi
3. usługi prania i sprzątania
4. dozór mienia szpitalnego
5. obsługa stołówki pracowniczej – przygotowanie całodziennego żywienia pacjentów z uwzględnieniem diet
6. obsługa depozytu odzieży pacjentów
7. prawidłowa eksploatacja instalacji i urządzeń elektroenergetycznych, instalacji sanitarnych, gazów medycznych, wentylacji i klimatyzacji
8. prowadzenie prac remontowo-budowlanych
9. dostarczanie ciepła przez kotłownię szpitalną
10. prowadzenie napraw, konserwacji sprzętu gospodarczego, RTV i AGD
11. prowadzenie dokumentacji technicznej budynków, instalacji i urządzeń, dokumentacji eksploatacyjnej urządzeń ciśnieniowych i dźwigowych wraz z przygotowaniem urządzeń do odbioru przez UDT, książek obiektów
12. ustalanie podstawy do naliczenia podatków od nieruchomości, gospodarka środkami trwałymi, umowy na dzierżawy pomieszczeń
13. prowadzenie spraw związanych z ochroną środowiska w zakresie ochrony powietrza i wód opadowych
14. obsługa kancelaryjna: prowadzenie rejestrów wpływającej korespondencji, rozprowadzanie korespondencji do wewnętrznych komórek organizacyjnych
15. prowadzenie ewidencji i wysyłanie korespondencji do adresatów pozaszpitalnych
16. prowadzenie biblioteki , gospodarowanie zbiorami bibliotecznymi
17. opracowywanie i aktualizowanie planów i dokumentów obronnych, nadzór nad magazynami terenowymi rezerw „TR” Ministra Zdrowia
18. prowadzenie magazynu sprzętu obrony cywilnej
19. prowadzenie Kancelarii Tajnej oraz wdrażanie w życie przepisów dotyczących ochrony informacji niejawnych
20. prowadzenie ewidencji pracowników podlegających służbie wojskowej i służbie w obronie cywilnej, współpraca z WKU
21. nadzór nad podręcznym sprzętem gaśniczym, bieżącymi remontami i naprawami tego sprzętu
22. prowadzenie bieżącej kontroli w zakresie przestrzegania przez pracowników szpitala przepisów P/Poż, szkolenia dla pracowników z zakresu przepisów p.poż.
23. Usługi Działu Transportu:
* Prawidłowość prowadzenia kart drogowych
* Zgodność zapisów w kartach drogowych ze zleceniami na transport sanitarny
* Zasadność wystawiania przez lekarzy zleceń na transport sanitarny
* Porównanie czasu jazdy pojazdem w stosunku do czasu dysponowanego kierowcy
* Analiza pracy taboru (ustalenie norm zużycia paliwa i gazu, występowanie przepałów)
* Wyjazdy służbowe kierowców transportu sanitarnego (zaliczenie do czasu pracy wyjazdu służbowego kierowcy i sanitariusza, ewidencja czasu pracy kierowcy i sanitariusza, praca w godzinach nadliczbowych nocnych)
24. Zasady przyznawania pracownikom zatrudnionym na stanowiskach z monitorami ekranowymi okularów korygujących wzrokVII Działalność podstawowa – medyczna
1. sporządzanie ofert do NFZ na realizacje usług medycznych
2. zasady organizacji i udzielania świadczeń medycznych wynikających z zawartych umów
3. zasady przyjmowania pacjentów w trybie planowym do leczenia w oddziałach
4. procedury zaopatrywania Oddziałów Szpitalnych w leki, materiały opatrunkowe
5. nadzór nad Apteczkami oddziałowymi w zakresie prawidłowego przechowywania leków, stanów zapasów oraz zabezpieczenia środków narkotycznych
6. Wykonywanie badań diagnostycznych na podstawie:
* umów zawartych z podmiotami zewnętrznymi
* skierowania z gabinetów prywatnych (badania płatne wg cennika),
* skierowania z poradni przyszpitalnych (ilość wydanych skierowań i wykonanych badań – czy pacjent ma założona kartotekę, czy wyniki badań są odnotowane w kartotece pacjenta)
7. Krew i produkty krwiopochodne zamawiane w Regionalnym Centrum Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa dla potrzeb lecznictwa stacjonarnego Szpitala
* Przyjmowanie zamówień na krew i preparaty krwiopochodne
* Wydawanie preparatów na Oddziały Szpitalne
* Dokumentowanie przez oddział podawanych jednostek krwi i produktów krwiopochodnych pacjentom
* Prowadzenie właściwej dokumentacji przez Pracownię Serologii Krwi (książka przychodów i rozchodów krwi i produktów krwiopochodnych)
8. Płynność (terminowość) odczytywania i interpretacji badań histopatologicznych w Zakładzie PatomorfologiiCo o tym myślicie?
10 kwietnia, 2007 o 12:07 pm #4178martaUczestnikPozdrawiam wszystkich serdecznie. Do tych obszarów można dodać np.obszar:
1. środki z Unii Europ.
– procedury przetargowe oraz zamówienia
współfinansowane przez UE,
– system finansowo-księgowy ujmujący ewidencję
środków z UE,
– sprawozdawczość
2. ochrona środowiska
– gospodarka odpadami,
– procedury związane z obsługą spraw i wydatków
na ochronę środ.
3. gospodarka transportowa
– zamówienia na śr.transp,
– precedury zakupu ,
– dokumentacja gospodarki paliwowej,To tyle, może jest zbyt ogólnikowo – Marta
11 kwietnia, 2007 o 10:31 am #4191szarobUczestnikWitam,
Moja propozycja obszarów. Nie ukrywam, że widać tutaj już „rękę” moich przedmówców 🙂 Uważam, że wszystkie propozycje wnoszą coś ciekawego. Ja starałem się obszary ryzyka dosyć uogólniać, jednocześnie mając na uwadze specyfikę mojego Szpitala. Stąd np. przychody są w tylu pozycjach. Ale powiem, że wcale nie jestem przekonany w 100% o słuszności takiego ich przedstawienia. To samo jest jeszcze w kilku miejscach. Ale myślę, że razem coś wymyślimy 🙂 Pod obszarami ryzyka kryją się czynniki ryzyka: czynności, działania, uwarnkowań, itp.
Obszary, do których mam najwięcej wątpliwości oznaczyłem: 🙂 A wątpliwości dotyczą np. tego czy są to obszary, czy czynniki.PODSTAWOWA DZIAŁALNOŚĆ MEDYCZNA
1 Badania analityczne
2 Diagnostyka
3 Świadczenia ambulatoryjne
4 Hospitalizacja
5 Rehabilitacja lecznicza
6 Programy terapeutyczne:smile:DZIAŁALNOŚĆ DYDAKTYCZNA
1 Staże podyplomowe
2 Specjalizacje, rezydentura
3 Działalność profilaktyczna:smile:
4 Promocja zdrowia:smile:DZIAŁALNOŚĆ NAUKOWA
1 Badania klinicznePOMOCNICZA DZIAŁALNOŚĆ MEDYCZNA
1 Gospodarowanie lekami
2 Prowadzenie receptariusza szpitalnego:smile:
3 Statystyka i dokumentacja medyczna
4 Gospodarowanie sprzętem medycznym (bez sprzętu do procedur wysokospecjalistycznych)
5 Gospodarowanie sprzętem medycznym do procedur wysokospecjalistycznych
6 Zakażenia szpitalne
7 Żywienie pacjentów
8 Sterylizacja i dezynfekcja
9 Pozyskiwanie darów
10 Patomorfologia
11 Programy terapeutyczne
12 Bank krwi:smile:
13 Zarządzanie organami i tkankami:smile:DZIAŁALNOŚĆ TECHNICZNO-EKSPLOATACYJNA
1 Inwentaryzacja mienia
2 Remonty i inwestycje
3 Ochrona mienia
4 Transport
5 Usługi pralnicze
6 Utrzymanie czystości
7 Gospodarowanie sprzętem gospodarczymFINANSE
1 Przychody ze świadczeń medycznych
2 Przychody z działalności gospodarczej
3 Środki z funduszy Unii Europejskiej
4 Środki z kontraktów wojewódzkich:smile:
5 Dotacje:smile:
6 Pozyskiwanie środków finansowych
7 Rachunek kosztów
8 Prowadzenie ksiąg rachunkowych
9 Sprawozdawczość zewnętrzna
10 Planowanie finansowe
11 Rachunkowość zarządcza
12 Zamówienia publiczneZARZĄDZANIE PERSONELEM:smile:
1 Realizacja zadań
2 Dokumentacja pracownicza
3 Działalność socjalna
4 Rotacja pracowników
5 Rozwój zawodowy
6 Czas pracy
7 Wynagrodzenie pracownikówSYSTEMY INFORMATYCZNE
1 Zarządzanie oprogramowaniem
2 Bezpieczeństwo systemów informatycznych
3 Plany awaryjne
4 Administracja systemów informatycznych
5 Rozwój systemów informatycznychORGANIZACJA I ZARZĄDZANIE SZPITALEM
1 Struktura organizacyjna
2 Planowanie działalności:smile:
3 Zarządzanie ryzykiem:smile:
4 Zarządzanie kryzysowe:smile:
5 Obsługa administracyjna i prawna
6 System obiegu informacji
7 Bezpieczeństwo informacji. Ochrona informacji niejawnych
8 Ochrona środowiska:smile:
9 Zarządzanie jakością
10 Komunikacja z otoczeniem17 listopada, 2019 o 1:35 am #23593566eddieUczestnikZapraszam do aktywnych tematów na:
<h1 class=”entry-title td-page-title” style=”margin: 10px 0px 3px; font-family: ‚Roboto Condensed’, sans-serif; font-weight: normal; color: #222222; text-rendering: optimizelegibility; font-size: 30px; position: relative; top: -16px; line-height: 30px !important;”>Institute for Internal Controls – IIC: http://audyt.net/forums/topic/institute-for-internal-controls-iic/</h1>
oraz na:
<h1 class=”entry-title td-page-title” style=”margin: 10px 0px 3px; font-family: ‚Roboto Condensed’, sans-serif; font-weight: normal; color: #222222; text-rendering: optimizelegibility; font-size: 30px; position: relative; top: -16px; line-height: 30px !important;”>Fundacja FEJS: http://audyt.net/forums/topic/fundacja-fejs/ oraz na:</h1>
<h1 class=”entry-title td-page-title” style=”margin: 10px 0px 3px; font-family: ‚Roboto Condensed’, sans-serif; font-weight: normal; color: #222222; text-rendering: optimizelegibility; font-size: 30px; position: relative; top: -16px; line-height: 30px !important;”>Inicjatywa Szkoleniowo-Doradcza:</h1>
http://audyt.net/forums/topic/inicjatywa-szkoleniowo-doradcza-2/30 grudnia, 2019 o 4:02 pm #23593599eddieUczestnikZapraszam do aktywnych tematów na:
<span style=”color: #989898;”>Institute for Internal Controls – IIC</span>: http://audyt.net/forums/topic/institute-for-internal-controls-iic/</h1>
oraz na:
<span style=”color: #989898;”>Fundacja FEJS</span>: http://audyt.net/forums/topic/fundacja-fejs/ oraz na:<span style=”color: #989898;”>Inicjatywa Szkoleniowo-Doradcza</span>: Inicjatywa Szkoleniowo-Doradcza
-
AutorWpisy
- Musisz się zalogować by odpowiedzieć w tym temacie.