Home › Forum › Sektory › Samorządy › Sprzedaż nieruchomości gminy › Odpowiedz na: Sprzedaż nieruchomości gminy
Nie do końca jest tak jak piszecie, bo w uchwale nie można wskazać kto ponosi opłaty za przygotowanie nieruchomosci do sprzedaży, co do zasady gmina powinna ponosić takie koszty jest nawet rozstrzygnięcie nadzorcze wojewody Podlaskiego NK.II.JS.0911/156/08 z dnia 19 września 2008 r. W ocenie organu nadzoru kształtowanie postanowienia co do kosztów winno mieć miejsce przy zawieraniu umowy sprzedaży, a nie w uchwale, będącej aktem prawa miejscowego, na którego pzrepisy nabywcy nieruchomości nie mają wpływu. A co do uchwały w sprawie zasad to moim zdaniem uchwała taka powinna być, nawet choćby ze względów szybszego załatwiania spraw – nie trzeba w każdej sprawie czekać na zgodę Rady, a jak wiadomo sesje nie odbywają się codziennie. Pozdrawiam.
Serwis Audyt.Net to także forum wymiany wiedzy i informacji, projektów dokumentów roboczych audytu, doświadczeń zawodowych oraz możliwość samokształcenia i doskonalenia umiejętności zawodowych.
Serwis PAW to platforma rozwoju, integracji i wzajemnego wsparcia w środowiska zawodowego związanego z audytem.
Kontakt do nas: paw@audyt.net
© 2015 - 2020 Praktyczny Audytor Wewnętrzny, Audyt.Net