sobota, 10 kwietnia, 2021

Odpowiedz na: Należność a decyzja administracyjna

Home Forum Sektory Wojskowe Jednostki Budżetowe Należność a decyzja administracyjna Odpowiedz na: Należność a decyzja administracyjna

#22244
dorotab
Uczestnik

Ok. Jeżeli chodzi o aktyalizację należności – wyjaśniłeś. Ale dlaczego napisałeś w pierwszym poście – aktualizacja kwartalna. Przecież zdarzenia, o których piszesz należy księgować w identyczny sposób jak należność pierwotną. Powzięcie wiadomości o faktach, o których piszesz skutkuje wydaniem decyzji nakazującej zwrot niesłusznie pobranych należności. I znów mamy do czynienia z decyzją. Aktualizacja, wydawało mi się do tej pory, dotyczy sytuacji, kiedy po dokonanej analizie podejmujemy decyzję, iż naleznośc jest niesciagalna i tym samym pomniejszamy stan zaległości.
Co do czasu dokonania przypisu opcje są dwie, a przy opcji o której Ty napisałeś dobrze by było, aby wydział merytoryczny dzielił się informacjami z działem finansowym, aby uniknąć sytuacji o której napisałam powyżej.
Co do faktury nie wydaje mi się jednak aby była to sytuacja tożsama z decyzją. Nigdy nie spotkałam się a taką, na której byłaby informacja o możliwości odwołania się. Najczęściej faktury są wynikiem umów, a kwoty nie budzą wątpliwości. No może poza energią czy też rachunkiem telefonicznym.
O ile wiem (chociaż mogę się mylić) w przypadku FUS obowiązuje windykacja wynikająca z ustawy o egzekucji administarcyjnej i odsetki podatkowe. Powinno się więc roliczać każdą wpłatę (dobrowolną czy też nie) proporcjonalnie na należność i odsetki.
Czy wystąpi naruszenie będzie zależało jak w przypadku kontroli osoba kontrolujaca pochyli się nad tym zagadnieniem. Z punktu widenia mojej jednostki nikt nigdy nie skontrolował jak rozliczane sa wpłaty.