Odpowiedz na: audytor urzędu a umowa zlecenie w jednostce organizacyjnej
Home › Forum › Sektory › Samorządy › audytor urzędu a umowa zlecenie w jednostce organizacyjnej › Odpowiedz na: audytor urzędu a umowa zlecenie w jednostce organizacyjnej
Czym innym jest uczestniczenie audytora w pozycji doradcy, czy pracy zespołu, który pracuje nad rozwiązaniem pewnych problemów, a czym innym wykonywanie konktretnych działań operacyjnych, które podlegają ocenie audytora. I branie jeszcze za to pieniędzy. Tu nie chodzi o żadną moralność, a o przestrzeganie standardów audytu wewnętrznego. A te jak wiadomo, w przeciwieństwie do standardów kontroli zarządczej są dla audytorów obowiązującym prawem. Jak szef powoływał zespół ds kontroli zarządczej, to mnie się pytali, czy mógłbym w takim zespole uczestniczyć. Czy nie będzie to w konflikcie z moimi standardami. Powiedziałem, że jak najbardziej mogę w takim zespole pracować i włączać się do działań w takim zakresie jak uznam, że nie narusza to mojego obiektywizmu i bezstronności w ocenach. Ostatecznie za kontrolę zarządczą na dwóch szczeblach odpowiada kierownik jednostki, a ja jako audytor uważam, że jestem od tego, by szefa wspomagać w racjonalnym i zgodnym z prawem działaniu. Ostatecznie uważam, że audytorzy wewnętrzni mają więcej wiadomości i profesjonalnej wiedzy na temat kontroli zarządczej i analizy ryzyka. I jako doradcy, mogą się wykazać i zyskać w swoich jednostkach zmianę w ich postrzeganiu przez innych (jeżeli dotychczasowa ocena jest niekorzystna, bo inni uważają audyt za zbędny balast jeszcze jednej kontroli).