Odpowiedz na: Doradcze 5% kontroli wydatków
Home › Forum › Sektory › Samorządy › Doradcze 5% kontroli wydatków › Odpowiedz na: Doradcze 5% kontroli wydatków
Takie rozwiązanie jak najbardziej poparło RIO – rozmawiałam na szkoleniu na ten temat z kier. wydziału kontroli finansowej.
A więc mamy Zespół ds. kontroli finansowej i audytu wewnętrznego. Chciałam, zeby była taka forma naszej komórki, ponieważ obawiałam się, że w przypadku likwidacji np audytu zawsze nasza komórka pozostanie. I chyba się nie myliłam.
Ja jestem kierownikiem, mam zdany egzamin w mf, kolezanka inspektorem i ma równiez egzamin, od kilku mscy mamy pracownika tylko do kontroli.Audyt wykonujemy we dwie (koleżanka ma dodatek funkcyjny z racji pełnienia funkcji audytora)
Mamy taką zasadę, że audyt prowadzimy tylko w urzędzie miasta, a kontrolę w podległych i nadzorowanych jednostkach (co jest zapisane w regulaminie). Nie dublujemy się więc. MF miało rożnorakie wizje na tego typu rozwiązania, ale myślę, że dla naszej jednostki i dla nas to jest optymalne.
Wprowadzilismy regulamin kontroli, który dokładnie mówi w jaki sposób przeprowadzamy kontrole w jednostkach (5% z których powstaje arkusz ustaleń i kompleksowy – protokół kontroli. W tzw arkuszach zadajemy jednostce pytania jakie chcemy uzyskać tzn. np na temat płąc, nagród jubileuszowych w danym roku pracowników – wtedy. np jednostka dostarcza nam całą dokumentację w tym zakresie.
Ze względu na fakt, iż audyt musi byc prowadzony, ale ilosć zadań w ciągu roku nie jest ściśle określona na razie robimy 2 zadania w roku. Mamy przecież masę kontroli, które musimy wykonać.