najpierw audyt teraz kontrola finansowa
- This topic has 18 odpowiedzi, 7 odpowiedzi, and was last updated 17 years, 1 month temu by .
- Musisz się zalogować by odpowiedzieć w tym temacie.
nie rozumiemy się
bo skoro zmniejszy się zakres obowiązków to kierownik jsfp poszuka oszczędności i czekać tylko na „zwolnienie” ze względu na brak podst. prawnej zasadności komórki kontroli wewnętrznej… w gminie czy w powiecie (bo RIO kwestionowało brak kontroli 5% wydatków) a teraz …i po co taki pracownik? przecież nie będzie mógł zapisać w zakresie czynności pracownika tą kontrolę 5 %,bo skąd?
czego nikomu nie życzę…
Zgodnie z dyspozycją art. 187 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 30 czerwca 2005r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 249, poz. 2104 z późn. zm.) przewodniczący zarządu jednostki samorządu terytorialnego kontroluje przestrzeganie, przez podległe oraz nadzorowane przez siebie jednostki sektora finansów publicznych, realizacji procedur w zakresie celowości zaciągania zobowiązań finansowych i dokonywania wydatków. Kontrola, o której mowa w tym przepisie obejmuje corocznie co najmniej 5 % wydatków podległych jednostek organizacyjnych.
Mając na uwadze cel omawianej kontroli, a mianowicie uzyskanie – w ramach ogólnego nadzoru sprawowanego na podstawie art. 187 ust. 1 ustawy – miarodajnych informacji służących ocenie stosowania wspomnianych procedur, ich adekwatności i skuteczności, powyższy wskaźnik należy odnieść do każdej podległej i nadzorowanej jednostki z osobna. Oznacza to, że kontrola wykonywana przez przewodniczącego zarządu jednostki samorządu terytorialnego powinna objąć swoim zakresem podmiotowym wszystkie jednostki nadzorowane i podległe.
W przepisach ustawy o finansach publicznych nie określono szczegółowego trybu przeprowadzania powyższej kontroli. W tym stanie rzeczy należy stwierdzić, iż zasadnym byłoby określenie przez zarząd powiatu trybu i procedur przeprowadzania tej kontroli w jednostkach podległych, w tym w starostwie powiatowym. W powyższych procedurach należałoby jednoznacznie określić kwestie związane z zadaniami i obowiązkami poszczególnych uczestników procesu kontroli
czy mam rozumieć że w powiatach kontrola 5 % wydatków jedn.podległych pozostanie
a uchylenie art. 46 – likwiduje taką kontrolę w gminie?
chyba jestem zmęczona tym zawirowaniem
😳
uofp w art. 2 ust.2 mówi o tym, że skoro w ustawie jest mowa o zarządzie jst rozumie się to również wójta, burmistrza i prezydenta miasta
więc kontynuując wcześniejsze posty….kontrola 5 % pozostaje
czy dobrze to rozumiem? 😕
Dobrze rozumiesz, nie ma strachu.
Na podstawie art. 46 to właśnie RIO miało objąć kontrolą 5% wydatków nadzorowanej przez siebie jednostki. 🙂
Serwis Audyt.Net to także forum wymiany wiedzy i informacji, projektów dokumentów roboczych audytu, doświadczeń zawodowych oraz możliwość samokształcenia i doskonalenia umiejętności zawodowych.
Serwis PAW to platforma rozwoju, integracji i wzajemnego wsparcia w środowiska zawodowego związanego z audytem.
Kontakt do nas: paw@audyt.net
© 2015 - 2020 Praktyczny Audytor Wewnętrzny, Audyt.Net