Audyt wewnętrzny jest pochodną zarządzania. Jeśli kierownikowi nie jest potrzebny do zarządzania AW, to żadne przepisy tego nie zmienią. W praktyce finansów publicznych zainteresowanie audytem jest też pochodną kontroli zewnętrznych: jeśli te opisują moją jednostkę jako działającą w miarę prawidłowo, to sam audytu nie rozwijam i nie potrzebuję go.
Raporty NIK nt. audytu mają jedną wadę: nie piszą, jak NIK korzysta z audytu. Kilkukrotnie mi się zdarzało, że oceniałem obszar znacznie surowiej niż NIK, który badał go później. Nb. zazwyczaj nie korzystał z moich ustaleń, nie weryfikował, jak się sprawy mają w rok czy dwa lata później.
Natomiast prawie każda jednostka ma paru ziutków, którzy ją nękają skargami i wnioskami. Jestem pewien, że ci ludzie będą bardzo zainteresowani sprawozdaniami z audytu i wykorzystają zawarte tam informacje w swej działalności.
Nie jest dobrze.
Czy możesz uzasadnić swoją wypowiedź?
Zarówno co do ewentualnego pozytywnego wpływu wyroku TK na audyt w JSFP jak i obniżenia znaczenia AW w JSFP z uwagi na limitowany dostęp do dokumentów poaudytowych
Serwis Audyt.Net to także forum wymiany wiedzy i informacji, projektów dokumentów roboczych audytu, doświadczeń zawodowych oraz możliwość samokształcenia i doskonalenia umiejętności zawodowych.
Serwis PAW to platforma rozwoju, integracji i wzajemnego wsparcia w środowiska zawodowego związanego z audytem.
Kontakt do nas: paw@audyt.net
© 2015 - 2020 Praktyczny Audytor Wewnętrzny, Audyt.Net