zosia70
Odpowiedź forum utworzona
-
AutorWpisy
-
zosia70Uczestnik
prosze o radę – kto ma uprawnienie do określania stawek za najem pomiesczeń w ośrodku kultury i czy musi być akt prawny, który te stawki określa zanim zostanie podpisana umowa cywilnoprawna czy też dyrektor możedobrowolnie zawierac te umowy? Moim zdaniem Rada Miejska nie ma uprawnień do ustalania osobie prawnej stawek. Stawki te powinien ustalać Dyrektor w zarządzeniu i podawać jest do publicznej wiadomości z uwagi na art 12 ustawy o finansach publicznych. A jak się do tego ma ustawa o gospodarce komunalnej, która stanowi, że Rada ustala ceny i opłaty za korzystanie z obiektów uzyteczności publicznej? Wydaje mi się że to nie dotyczy wynajmowania pomiesczeń w celach bądź co bądź komercyjnych co nie ma związku z zaspakajaniem potrzeb zbiorowych wspólnoty samorządowej.
zosia70Uczestnikuchwałą Rady określono warunki przyznawania dodatków mieszkaniowych dla nauczycieli. Określono, że dodatek przyznaje się na wniosek nauczyciela. W dokumentach stwierdziła jedynie istnienie oświadczeń nauczycieli o ilości osóu będacych na utrzymaniu nauczyciela. To moim zdaniem nie może być uznane za wniosek. ponadto oświadczenia są z 2005 roku. Nie ma przepisów dotyczących odnawiania takich oświadczeń choć z pewnościa mogą i powinny one stanowić część składową wniosku o dodatek. jak często Waszym zdaniem powinmno się odnawiać takie oświadczenia. w protokole z kontroli na pewno zasygnalizuję, że w oświadczeniu mimo że jest „stare” nie ma zobowiązania składajacego do informowania o zmianach. nie wiem natomiast jak fachowo uzasadnić moją uwagę. Może ktoś mi podpowie.
zosia70Uczestnikwszystkim dowodom księgowym (fakturom) zapłaconym przelewami nadaje się jeden numer, ten sam co wyciągowi bankowemu z danego dnia. Czy to jest prawidłowe? Myśle, że dla łatwego powiązania dowodu z zapisami w księgach rachunkowych wymagane byłoby aby każdy dowód miał swój unikatowy numer. A załaczniki do wyciągu bankowego mogą mieć numer wyciągu łamany przez numer pozycji. Co wy o tym myślicie?
zosia70Uczestnikmuszę w takim razie wypytać o szczegóły dyrektora – na razie serdeczne dzięki
zosia70Uczestnikno tak tylko że prawo budowlane nie nakazuje odbioru drobnych remontów przez inspektora nadzoru. Więć jeśli zakwestionuję brak inspektora w kontrolowanej sprawie to na jakiej podstawie?
zosia70Uczestniku nas też są oddzielne plany finansowe dla szkoły i gimnazjum. jednakże faktury za niektóre usługi wykonywane w tym budynku są wystawiane tylko na jedną jednostkę a potem na etapie opisu faktury nastepuje rozdzielenie kosztu na obie jednostki np. usługę wykonano na rzecz szkoły i gimnazjum, przy czym koszt usługi obciąża szkołę w kwocie … i gimnazjum w kwocie… i tak jest to ksiegowane. Natomiast dyrektor gimnazjum, na którego jest wystawiona faktura sprawdza ją pod względem merytorycznym i zatwierdza do wypłaty. Dyrektor szkoły podpisuje sie też (z tyłu faktury) na dowód tego że wyraża zgodę na obciążenie jego planu finansowego przypisaną częścią kosztów. I mnie zastanawia czy ten sposób postępowania z fakturą jest prawidłowy? A może w miescu zatwierdzania do wypłaty i sprawdzania faktury pod względem merytorycznym powinny być podpisy obu dyrektorów na dowód że obaj zgadzają się z zasadnością wystawienia faktury i zatwierdzają fakturę do zapłaty? Co o tym myślicie?
zosia70Uczestnikco zrobilibyście w sytuacji, gdy umowa na powierzenie zadania i udzielenie dotacji ma wady prawne tj. powołuje się w niej obowiązek wykonania zadania w oparciu o nieobowiązujace w dniu jej zawierania przepisy prawne. Kogo obciążają negatywne skutki w sytuacji gdy moim zdaniem zastosowanie tych „złych” przepisów spowodowało nieprawidłowe wykorzystania środków przez otrzymującego dotację?
zosia70UczestnikWasze wypowiedzi są dla mnie bardzo krzepiące – bardzo serdecznie Wam dziękuję
zosia70Uczestnikproblem w tym że tu na miejscu nie mam kogo pytać (nie mam wsparcia w tych na których liczyłam). Teraz sprawdzam wykorzystanie dotacji i nie wiem jak bardzo mam tą sprawę drążyć. Czy sprawdza się tylko kryetrium wykorzystania środków zgodnie z przeznaczeniem (z zakresem rzeczowo-finansowym określonym w umowie) czy również brać pod uwagę kryterium oszczędności , gospodarności, niezbędności zakupu bo na tym polu mam wątpliwości.
zosia70UczestnikCZY WASZYM ZDANIEM DO ROZLICZENIA DOTACJI MOŻNA ZAŁĄCZYĆ KALKULACJĘ KOSZTÓW SPRZĄTANIA JEŚLI UMOWA O PRZYZNANIE DOTACJI MÓWI O WYKORZYSTANIU ŚRODKÓW Z DOTACJI. MOIM ZDANIEM JEDNOSTKA OTRZYMUJACA DOTACJE MUSI UDOWODNIĆ ŻE KOSZTY WYKAZANE W KALKULACJI PONIOSŁA. CO O TYM MYŚLICIE?
-
AutorWpisy