marcind
Odpowiedź forum utworzona
-
AutorWpisy
-
marcindUczestnik
Pisze zdanie a nie zadania bo zdążyłem będąc w WUP przeprowadzić tylko jedno 🙂
pozdrawiam
marcindUczestnikDlatego napisałem "spór" w rozumieniu kulturalnej wymiany zdań. No i może nie piszmy do siebie per Pan(i) ?? Ja owszem mam doświadczenia z audytem funduszy,gdyz byłem AW w WUP. Moje zadanie dotyczyło oceny składanych wniosków do WUP jako Beneficjenta Końcowego i w tej materii służę pomoca, ale są tu duzo biegłejsi ode mnie i na forum już była dość ciekawa dyskusja na ten temat.Tak czy inaczej mi się również miło "wymienia opnie" i słuze swoja skromna wiedzą
pozdrawiam very
marcindUczestnikHmm no zgadzam się, że w praktycznym wykonywaniu zadań można bez problemu powierzyć zadania audytora kontroli,ale jako, że jestem audytoremto czuję się zobowiązany do obrony swojej grupy zawodowej 😉 a tak poważnie to istotnie w Unii nawet te kwestie są często odmiennie stworzone i nie od parady nazywało się kiedyś biegłych rewidentów audytorami (nawet teraz gdzieś spotkałem się z opracowaniem w którym ktoś używał tych nazw zamiennie).Tak więc reaumując to rozumiem co masz na myśli, zgadzam się z Twoją logiką, jednakże skoro jest jak jest to trzeba (być może sztucznie) oddzielić funcję audytu od kontroli…tym samym chyba zamykam nasz "spór"?? 🙂
pozdrawiam
marcindUczestnikNo moim zdaniem kontrola nie doradza, nie wyraża opinii o systemie kontroli wewnętrznej tylko weryfikuje wszystko pod kątem błędów, wskazuje winnych – czego nie zaleca się audytorowi.Czyli kontrola działa wg. procedur a audyt ocenia czy te procedury są właściwe czy kontrola jest adekwatna i wystarczająca oraz skuteczna.Oczywiście każdy może mieć swoje zdanie i własne doświadczenia, ja jednak czuję, że pełnię rolę doradczą jako audytor.
pozdrawiam
p.s. ta dyskusja to w sumie na czacie powinna być prowadzona, może ktoś jeszcze by coś dodał
marcindUczestnikNo chyba nikt nie wątpi, że różnica jest?? Kontrola wewnętrzna służy przede wszystkim wykrywaniu nieprawidłowości i błędów, audyt ma na celu usprawnienie funkcjonowania organizacji, obiektywne ocenianie organizacji (m.in kontroli wewnętrznej także) oraz pełnienie funkcji doradczej. Oczywiście można by o różnicach (i podobieństwach) pisać więcej, ale chyba to są podstawowe.
pozdrawiam
27 czerwca, 2006 o 12:41 pm W odpowiedzi na: Poszukuję podstawy prawnej do umocowania audytora wewnętrznego. #839marcindUczestnikWitam! PUP jest o ile się nie myle powiatową jednostką budżetową, więc przeprowadzenie tam audytu i tak należy do Twoich kompetencji.A w przypadku aiudytu zewnętrznego chodzi o osobę niezależną, więc moim zdaniem komercyjne wykonywanie audytu w podległej jednostce nie absolutnie dopuszczalne.Tym bardziej, że może dojść do sytuacji, że AW ze starostwa będzie musiał ocenić wywiązywanie się PUP z obowiązku przeprowadzenie audytu zewnętrznego.
pozdrawiam
marcindUczestnikMyśle, że póki co tak jest w większości dużych jednostek. Jednakże trzeba pamiętać, co będzie jak w wyniku "zmiękczenia" audytora zrobi się jakaś większa oferka czy choćby nieprawidłowość. Można nie "iść" tylko zostawić pisemko, wrócić do pokoju i czekać na reakcję…:)
pozdrawiam i zyczę powodzenia
marcindUczestnikzwracam honor MSWiA…chyba poprawie swoj post zaraz
22 czerwca, 2006 o 12:57 pm W odpowiedzi na: ustawa o odpow.za naruszenie dyscypliny fin.publlicz. #812marcindUczestnikA na kogo spada odpowiedzialność, jeżeli np ausytor wewnętrzny 😉 stwierdzi nieprawidłowości w przebiegu postepowania? I czy członkowie komisji mogą mieć odrębne zdania co do najkorzystniejszej oferty ?
22 czerwca, 2006 o 9:48 am W odpowiedzi na: ustawa o odpow.za naruszenie dyscypliny fin.publlicz. #806marcindUczestnikNo a jak jest w przypadku np. komisji inwentaryzacyjnej? To pytanie jest ciekawe, może jakiś prawnik by się wypowiedział – proponowana możliwość składania osobnych opinii/deklaracji jest interesująca, może też obciążyć odpowiedzialnością przewodniczących komisji ?
pozdrawiam
marcindUczestnikA ten art 53 ? Wyłącznie części jednostek spod bezpośredniego wpływu GIAW i MF na podstawie zasady podziału władzy>?
pozdrawiam
marcindUczestnikTak, podobnie jest w ACFE dla CFE – przecież nawet ostatni kongres w Krakowie został zaliczony do punktacji ACFE. Chodziło mi o to,że PIKW stara się to zaszczepić na nasz krajowy grunt.A co do tego. że są obawy, że kierownicy zarządali by środków na to – oczywiście się zgadzam, lecz musieli znależć środki na wiele innych rzeczy i być może kidyś taki zapis i system będzie możliwy ? Bo chyba powinniśmu sobie tego życzyć!
pozdrawiam
marcindUczestnikAaa to zwracam honor i się zgadzam – miejmy nadzieje,że szkolenie PHARE nie jest ostatnim i MF bedzie nas raczyć częściej czymś takim. Nie wiem czy słyszeliście o pomyśle PIKW na system ciągłego doszkalania – podobnie jak np. lekarze muszą mieć zaliczone ileś tam godzin w roku kursów czy szkoleń.MF mogłoby zapewniać takie "minimum" i tym samym szkolić AW z zakresów na które zdaniem np. GIAW należy kłaść nacisk.
PozdrawiammarcindUczestnikJuror, ale poprzednio też były trudne egzaminy i nie było dodatkowych szkoleń.Oczywiście nie mam nic przeciwko darmowym szkoleniom,ale zapewne czegoś takiego nie będzie.tak czy inaczej MF powinna zaktualizować wymagania stawiane przed kandydatami na AW.
pozdrawiam14 czerwca, 2006 o 11:03 am W odpowiedzi na: Poszukuję podstawy prawnej do umocowania audytora wewnętrznego. #774marcindUczestnikHania chodzi Ci o te projekty powyżej pewnej kwoty? poszukam jeszcze, ale najpewniej bedzie to w Uzupełnieniu Programów. Jak się dowiem czegoś jescze to dam znać.
Tak, to jest zawarte w Uzupełnienieach do poszczególnych Programów oraz z konkretnych umów na finansowanie.
pozdrawiam
-
AutorWpisy