malgwaw
Odpowiedź forum utworzona
-
AutorWpisy
-
malgwawUczestnik
Dzięki za wskazówki, wczoraj skorzystałam z doboru losowego z interwałem (wg. Damiana Klimy s. 38) i wyszło podobnie. Przyjęłam liczbę dni roboczych w roku badania i podzieliłam przez 6 dni do w roku do zbadania. Wyszedł interwał 42. Myślę, że takie podejście też będzie dobre. Pozdrawiam serdecznie
malgwawUczestnikHej Wojak, masz rację 5% to działania operacyjne i audytor nie może wykonywać tych czynności. Jak wcześniej napisałam w mojej jednostce zadania te realizuje dotąd Wydział kontroli UM, ja mam wydzielone samodzielne stanowisko ws. aw. Nie nerwuj sie tak więc. Dzięki maki i AdFaj za info. To moje Pani z kontroli będą musiały trochę bardziej pogłówkować przy planowanu kontroli wewnętrznych. I prawidłowo. Pozdrawiam.
malgwawUczestnikZ pobieżnego przeczytania projektu z 16 lipca nie znalazała przepisu (obecny art. 187 ust. 3 u o FP) dot. corocznej kontroli 5% wydatków podległych jednostek organizacyjnych dokonywanej przez Przewodniczacego Zarządu jst. Czy coś przeoczyłam? Jestem po wakacjach…
W Urzędzie, w którym pracuję zadania te realizuje Wydział Kontroli Urzędu Miejskiego.
Proszę o info i Wasze zdanie koleżanki i koledzy audytorzy?malgwawUczestnikZ pobieżnego przeczytania projektu z 16 lipca nie znalazała przepisu (obecny art. 187 ust. 3 u o FP) dot. corocznej kontroli 5% wydatków podległych jednostek organizacyjnych dokonywanej przez Przewodniczacego Zarządu jst. Czy coś przeoczyłam? Jestem po wakacjach…
W Urzędzie, w którym pracuję zadania te realizuje Wydział Kontroli Urzędu Miejskiego.
Proszę o info i Wasze zdanie koleżanki i koledzy audytorzy?malgwawUczestnikZgadzam się z Alice
malgwawUczestnikHej april kj! Nie martw się ja mam jeszcze gorzej! U nas komórka zajmująca się: prowadzeniem spraw organu załozycielskiego dla spólek (w zadaniach nie ma nadzoru) chciałaby wprowadzić zasady wspólpracy z oraganami spółek, ale…. Musze udowodnić że nadzór właścicielski powinien sprawować wójt…., próbuję znajeźć orzecznictwo czy komentarze, z których jasno musi wynikać, że praw i obowiązków z zakresu nazdoru właściielskiego nie mozna do końca przekazać radom nadzorczym, że jednak komórka w Urzędzie powinna gromadzić podstawowe informacje o działaniu spółek i prowadzić oceny tej działalności. Może masz coś na ten temat. Bardzo proszę o namiary!!!! Jak Ty to widzisz? U nas do wydziału nie zawsze trafiają materiały z WZ i ZW, a współpracy tej komórki z radami nadzorczymi brak… Kwalifikacje członków r,n. były weryfikowane po wyborze i to z ogromnymi problemami w uzyskaniu dokumentów od spółek. Nadzór jest sprawowany na zasadach ogólnych zgodnie z przepisami prawa (k.s.h. i przepisy szczególne). Takie jest oficjalne stanowisko. Z radami nadzorczymi i zarządami spotykaja się szefowie, jednak do Wydziału nie trafiają informacje. U nas spółek k.h. jest 10ć. Jest spółka dominująca (holding) w której Miasto ma 98,8 procent akcji i spółki zależne, w których ta spółka ma większosc. W spókach zależnych Miasto bezpośrdnio nie zawsze ma akcje/udziały. Jest to u nas dość skomplikowane. I teraz pytanie które to gminne osoby prawne, skoro Miasto nie jest w 100% właścicielem! Poza tym 3y spółki to spólki publiczne notowane na CeTO S.a., nie chcą nam więc przekazywać informacji, których wczesniej nie przekazały do publicznej wiadomości (obowiązki informacyjne spółek publicznych)!
Jeżeli Twój szef polecił wprowadzić zasady nadzoru (procedurę) masz sprawę załatwioną i to jeszcze w ramach doradztwa. Proponuję skorzystać z zasad nadzoru właścicielskiego w spółkach w udziałem Skarbu Państwa. Wejdź na stronę Min. Skarbu Państwa – nadzór właścicielski – tam są te zasady. Polecam też Wspólnotę z 01.07.2006 nr 26/772 Nadzór nad spółkami komunalnymi. Mam nadzieję, że te materiały pomogą. Jeżeli nadzór ma prowadzić komórka w Urzędzie to powinna być wydzielona w strukturze organizacyjnej, bądź powinna się nadzorem zajmować konkretna osoba. Takie zalecenie możesz zaproponować.
Ja jeszcze chcę sprawdzić czy spółki komunalne mają swoje BIPy, czy wprowadziły regulaminy korzystania z usług komunalnych zatwierdzone przez wójta ( art. 13 ustawy o gospodarce komunalnej). Nadal jednak nie wiem jak podejść do swojego zadania audytowego, czy oceniać tylko działanie wydziału urzędu, czy też pokusić się o ocenę działania spółek ( czy wypełniają swoje kodeksowe i statutowe obowiązki) na podstawie dokumentów które w różny sposób pozyskuje ten Wydział (wyszukuje na stronach CeTO, zwraca się telefoniczne do Zarządów Spółek o protokoły z ZW i WZ). Temat dość skomplikowany, ustawodawca nam utrudnia życie, bez wprowadzenia jasnych reguł nadzoru nad spółkami komunalnymi.
Liczę na Twoje spostrzeżenia i rady. PozdrawiammalgwawUczestnikWitaj april_kj! w kwietniu rozpoczynam właśnie audyt nadzoru właścicielskiego nad spółkami komunalnymi. Zastanawiam się nad podejściem do tematu, jakie ryzyka udało Ci się zidentyfikować? czy np. przedstawiciele Gminy w radach nadzorczych spółek przekazują do Urzędu Gminy jakiekolwiek informacje o swojej pracy oprócz oceny sprawozdań Zarządu i swoich rocznych sprawozdań – w materiałach na Walne ZA. Czy są ustalone jakiekolwiek zasady współpracy i przepływu informacji: Spółka-Wydział odpowiedzialny za nadzór? Czy Spółki przedstawiają swoje plany inwestycyjne do Urzędu? Jest dużo kwestii do uregulowania tylko musi być wola…. Zasady takie mają często Spółki Skarbu Państwa zgodnie z wytycznymi MSkarbu, a u nas?
malgwawUczestnikWitam, zasady odbioru robót budowlanych są określane w specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót. Ze strony wykonawcy jest to z regułu kierownik budowy, którego wyznacza w umowie Wykonawca.
pozdrawiammalgwawUczestnikDzięki za pomoc. Skorzystam
malgwawUczestnikWitam, jednak ciagle poszukuję metody statystycznej dla wyboru wielkości próby. Jeśli nic nie znajdę przyjmę do badania inwestycje o najwyższych wartościach: 3 szt powyżej 1mln i 7 szt powyżej 500 tyś. Jest to dość sporo jak na badanie przygotowania i realizacji inwestycji (nie weryfikuję zamówien publicznych). Pozostałe to wartości poniżej 500 tyś. Wyników badań nie będę jednak mogła odnieść do całej populacji. Może ktoś w Was zastosował jednak jakąś metodę statystyczną? Jeśli prowadziliście podobny audyt, w jakich obszarach wyszły Wam największe ryzyka? Dzięki za wszystkie dotąd podpowiedzi. Życzę szczęścia w Nowym 2009 Roku!!!
malgwawUczestnikDzięki za odpowiedż fretka. Książkę przejrzałam, tam raczej są informacje o doborze próby przy dużych populacjach. Ja muszę odnieść wyniki do całej populacji a jeśli wybiorę sobie wg swego uznania np. 40-50% inwestycji nie będę mogła ocenić całości. Nie wiem, czy przy tak niedużej populacji ( ilość ok 35 inwestycji) nie stosować statystyki? Czy mogę sobie np. przyjąć 15 inwestycji do badania (wielkośc próby) a co dalej z doborem próby (wybór elementów próby do badania). Przy różnych wartościach poszczególnych inwestycji może konieczne będzie podział na warstwy? Tylko problem z tą wielkością próby. Już się zakręciłam, może jutro będzie lepiej. Moja prośba o proste podpowiedzi pozostaje nadal aktulna. Pozdrawiam.
malgwawUczestnikDziękuję za informacje. Tak jak myślałam podejścia są różne… każdy z nas ma swoje racje,
pozdrawiam -
AutorWpisy