środa, 8 maja, 2024

eta

Odpowiedź forum utworzona

Oglądasz 15 wpisów - 1 z 15 (wszystkich: 33)
  • Autor
    Wpisy
  • W odpowiedzi na: audyt w stowarzyszeniach #13170
    eta
    Uczestnik

    Należy zobaczyć umowę zawartą ze stowarzyszeniem. W niej powinny być zapisy dotyczące zakresu kontroli dotacji.

    USTAWA
    z dnia 24 kwietnia 2003 r.
    o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie

    ROZPORZĄDZENIE
    MINISTRA PRACY I POLITYKI SPOŁECZNEJ1)
    z dnia 27 grudnia 2005 r.
    w sprawie wzoru oferty realizacji zadania publicznego, ramowego wzoru umowy o wykonanie zadania publicznego i wzoru sprawozdania z wykonania tego zadania

    W odpowiedzi na: audyt w stowarzyszeniach #13169
    eta
    Uczestnik

    Należy zobaczyć umowę zawartą ze stowarzyszeniem. W niej powinny być zapisy dotyczące zakresu kontroli dotacji.

    USTAWA
    z dnia 24 kwietnia 2003 r.
    o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie

    ROZPORZĄDZENIE
    MINISTRA PRACY I POLITYKI SPOŁECZNEJ1)
    z dnia 27 grudnia 2005 r.
    w sprawie wzoru oferty realizacji zadania publicznego, ramowego wzoru umowy o wykonanie zadania publicznego i wzoru sprawozdania z wykonania tego zadania

    W odpowiedzi na: Procedury zamówień publicznych do 14 000 EUR #12728
    eta
    Uczestnik

    Ad. 1 TAK

    uofp:
    Art. 47. 1. Kontrola finansowa w jednostkach sektora finansów publicznych dotyczy procesów związanych z gromadzeniem i rozdysponowaniem środków publicznych oraz gospodarowaniem mieniem.
    2. Kontrola finansowa obejmuje:
    1) przeprowadzanie wstępnej oceny celowości zaciągania zobowiązań finansowych i dokonywania wydatków;
    2) badanie i porównanie stanu faktycznego ze stanem wymaganym w zakresie dotyczącym procesów pobierania i gromadzenia środków publicznych, zaciągania zobowiązań finansowych i dokonywania wydatków ze środków publicznych, udzielania zamówień publicznych oraz zwrotu środków publicznych;
    3) prowadzenie gospodarki finansowej oraz stosowanie procedur dotyczących procesów, o których mowa w pkt 2.
    3. Kierownik jednostki ustala w formie pisemnej procedury, o których mowa w ust. 2, biorąc pod uwagę standardy, o których mowa w art. 63 ust. 1 pkt 1, oraz zapewnia ich przestrzeganie.

    Wg mnie należy ustalić w formie pisemnej procedury kontroli finansowej w zakresie zamówień i konkursów, których wartość nie przekracza wyrażonej w złotych równowartości kwoty 14000 euro (art. 47 uofp) zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa i Komunikatem Nr 13 Ministra Finansów
    z dnia 30 czerwca 2006 r. w sprawie standardów kontroli finansowej w jednostkach sektora finansów publicznych (wraz ze wzorami druków obowiązujących przy realizacji procedury).

    Ad. 2
    Wg mnie jest ważne, ale kierownik jednostki nie dopełnia ustawowego obowiązku ustalenia pisemnych procedur kontroli finansowej w zakresie udzielania zamówień publicznych. W jednostce nie ma więc udokumentowanych skutecznych mechanizmów kontroli finansowej, a poprzez to działalność jest narażona na naruszenie dyscypliny finansów publicznych i prawa zamówień publicznych.

    W odpowiedzi na: Ile dni należy wpisać do planu aw? #12676
    eta
    Uczestnik

    *Rozporządzenie w spr. szczegółowego sposobu i trybu przeprowadzania audytu wewnętrznego:

    § 10. 2. Wzór planu audytu wewnętrznego określa załącznik do rozporządzenia.

    **Słownik języka polskiego:
    wzór «osoba lub rzecz, którą warto naśladować»

    naśladować «wzorować się na kimś, na czymś, postępować podobnie jak ktoś inny»

    wzorować się 1. «brać kogoś, coś za wzór»
    2. «tworzyć coś według pewnego wzoru»

    itd. :smile::smile:

    Można więc dyskutować … Sądzę jednak, że plan aw powinien zawierać wszystkie elementy określone w rozporządzeniu 😆

    W odpowiedzi na: Ile dni należy wpisać do planu aw? #12672
    eta
    Uczestnik

    tak – na 2008 r.
    tak – na 2009 r., jeżeli nadal będzie pracować w jednostce i nie zmienią się przepisy 🙂

    W odpowiedzi na: Ile dni należy wpisać do planu aw? #12652
    eta
    Uczestnik

    Dziękuję za odpowiedzi 🙂

    W odpowiedzi na: Rejestracja faktur #11539
    eta
    Uczestnik

    W sprawie „konkursu na odpowiednią nazwę”:

    ewidencja
    «spis zawierający dane dotyczące stanu i ruchu ludności, rzeczy lub spraw»

    Więc może „ewidencja rachunków, faktur i innych dokumentów księgowych” ❓

    § 5. 1. Do podstawowych czynności kancelaryjnych należy:
    1) ewidencjonowanie, rejestrowanie, rozdział i rozliczanie korespondencji oraz przesyłek,

    czyli ewidencję nadal mogłaby prowadzić kancelaria.

    W odpowiedzi na: Rejestracja faktur #11508
    eta
    Uczestnik

    dz za odpowiedź 🙂

    W odpowiedzi na: Rejestracja faktur #11501
    eta
    Uczestnik

    § 3. Użyte w Instrukcji następujące określenia oznaczają:

    korespondencja – każde pismo wpływające do urzędu lub wysyłane przez urząd,

    rejestr kancelaryjny – zestawienie spraw jednorodnych w formie pisemnej lub jako rejestr informatyczny,

    § 6. 1. Korespondencję przyjmuje kancelaria, rejestrując ją ilościowo w rejestrze kancelaryjnym, a podania składane do protokołu przyjmują właściwi referenci, zgodnie z podziałem czynności, i przekazują kierownikowi wydziału.

    § 17. 1. Rejestracja spraw polega na wpisaniu pisma rozpoczynającego sprawę do spisu spraw, założonego zgodnie z jednolitym rzeczowym wykazem akt, lub do rejestru kancelaryjnego.

    Zaczęłam się zastanawiać – czy na pewno faktury nie podlegają rejestracji w rejestrze kancelaryjnym, czy raczej chodzi o to, aby nie wpisywać ich do spisu spraw. ❓

    Rejestrowanie faktur w dzienniku korespondencji uwiarygodnia według mnie termin jej wpływu do jednostki. Zdarza się, że faktura wpływa do jednostki w dniu zapłaty lub po terminie zapłaty – jest wówczas dowód na to, że jednostka nie mogła terminowo uregulować zobowiązania.

    U mnie również faktury są rejestrowane w dzienniku korespondencji (łącznie z innymi pismami) – i przyznaję, że nie traktowałam tego jako nieprawidłowość. Jestem ciekawa, jak problem rejestrowania faktur został rozwiązany w innych jednostkach.

    Pozdrawiam 🙂

    W odpowiedzi na: Rejestracja faktur #11496
    eta
    Uczestnik

    § 19. 1. Nie podlegają rejestracji:
    1) publikacje (gazety, czasopisma, książki, afisze, ogłoszenia, prospekty itp.),
    2) potwierdzenia odbioru, które dołącza się do akt właściwej sprawy,
    3) rachunki, faktury i inne dokumenty księgowe,
    4) zaproszenia, życzenia i inne pisma o podobnym charakterze.
    2. Pisma wymienione w ust. 1 należy po wykorzystaniu odłożyć do odpowiednich zbiorów lub teczek przedmiotowych według rzeczowego wykazu akt.

    Dziękuję za zwrócenie mojej uwagi na ten problem 🙂 i pozdrawiam.

    W odpowiedzi na: regulamin organizacyjny #10081
    eta
    Uczestnik

    [QUOTE BY= Nickkita] Jeżeli statut jednostki nie przewiduje, iż regulamin organizacyjny ma być zatwierdzony przez prezydenta to jednostka może sama go wprowadzić a jeżeli statut przewiduje, że regulamin organizacyjny tworzy organ prowadzący to regulamin określa prezydent zarządzeniem ale już np. zmiany do regulaminu mogą być dokonywane przez samą jednostkę (oczywiście po zaopiniowaniu przez Prezydenta i oczywiście zapis taki winien znaleźć się w akcie wykonawczym)[/QUOTE]

    Wg mnie, jeżeli regulamin określa prezydent zarządzeniem, to zmiany powinny nastąpić w tym samym trybie – czyli poprzez zarządzenie prezydenta.
    Oczywiście jednostka może przygotować projekt zmian i wnioskować o ich wprowadzenie. Jeżeli prezydent zaakceptuje zmiany, to powinien wydać zarządzenie. Następnie kierownik jednostki powinien wydać wewnętrzne zarządzenie.

    W odpowiedzi na: regulamin organizacyjny #10071
    eta
    Uczestnik

    U mnie jest podobnie jak u Ani79.

    W odpowiedzi na: Dotacja dla org. pozarządowych #10029
    eta
    Uczestnik

    uofp

    Art. 132. 1. Jednostki, którym udzielona została dotacja, o której mowa w art. 130 i w art. 131 ust. 1, są obowiązane do prowadzenia wyodrębnionej ewidencji księgowej środków otrzymanych z dotacji oraz wydatków dokonywanych z tych środków.
    2. Zatwierdzenie przez dysponenta części budżetowej lub dysponenta środków, o których mowa w art. 107, rozliczenia dotacji w zakresie rzeczowym i finansowym, przedstawionego przez obowiązaną do tego jednostkę, powinno nastąpić w terminie 30 dni od dnia jego przedstawienia, a w przypadku dotacji na realizację zadania za granicą – 60 dni od dnia jego przedstawienia.
    3. W przypadku stwierdzenia na podstawie rozliczenia, o którym mowa w ust. 2, że dotacja została w części lub całości wykorzystana niezgodnie z przeznaczeniem albo pobrana w nadmiernej wysokości, dysponent części budżetowej lub dysponent środków, o których mowa w art. 107, określa wysokość kwoty podlegającej zwrotowi do budżetu państwa.

    ustawa o finansach publicznych:
    art. 33
    art.106 ust. 2 pkt 1 lit. d
    art. 131 i 132
    art. 138 pkt 5

    W odpowiedzi na: pytanie dot. naboru pracowników #10025
    eta
    Uczestnik

    Wg mnie obserwacja pracy komisji konkursowej jest wskazana:

    1. podczas szacowania ryzyka (opracowywania np. planu AW),

    2. podczas przeprowadzania zadania audytowego z tego zakresu – jako „technika pracy”.

    Nie jest wskazanym, aby audytor uczestniczył w pracach komisji jako jej członek (nie dotyczy sytuacji, kiedy zatrudniana jest osoba do komórki AW).

    Pozdrawiam 🙂

    W odpowiedzi na: Oświadczenia majątkowe audytorów #9995
    eta
    Uczestnik

    Zastanawiam się, czy mogę „czerpać korzyści” z tego, że jestem audytorem… i „dziwnie wzbogacać się” … czy wydaję może decyzje administracyjne, podejmuję uchwały..etc.

    Do tej pory myślałam, że nie, ale teraz…zaczynam myśleć… może coś przeoczyłam…

    Mam propozycję, aby udostępnić dla „ogółu” bazy danych urzędów skarbowych. Wszystko będzie taaakie przejrzyste… Znikną wątpliwości, kto ma jakie dochody, z kim się rozlicza, o ile się wzbogacił w stosunku do ubiegłych lat … Skończą się te męczące dyskusje o oświadczeniach…

    Myślę, myślę i nie mogę znaleźć odpowiedzi na pytanie, czemu będzie służyć złożenie przeze mnie oświadczenia o dochodach…

    Argument, że to przysłuży się przejrzystości, raczej do mnie nie przemawia; ale może się mylę. Nad tym „problemem” myśleli przecież mądrzejsi ode mnie, a więc „na pewno” to jest słuszne 😉

    Ciekawe, dlaczego w imię przejrzystości nie wzmacnia się niezależności audytorów? A wprost przeciwnie – audytor ocenia sprawność zarządzania swojego pracodawcy i jemu przedstawia sprawozdania… Wciąż mnie zadziwia, jak pięknie można zepchnąć istotne problemy na boczne tory, pod przykrywką jałowej dyskusji i ideologii 😕

    Serdecznie pozdrawiam 🙂

Oglądasz 15 wpisów - 1 z 15 (wszystkich: 33)