xxl
Odpowiedź forum utworzona
-
AutorWpisy
-
xxlUczestnik
Czy nie mieliście podobnego przypadku, czy nie możecie mi pomóc, prosze Was o radę. Mam nadzieję, że znajdzie się ktoś, kto miał podobny przypadek.
xxlUczestnikPowiedz mi tylko, czy to była inwestcja zakończona, czy nie, bo to jest znaczna róznica. Jeżeli była zakończona, to dziennik ma inspektor i nie ma z tym problemu, inaczej jest gdy dziennik jest na budowie. Proszę o pomoc i dalsze wskazówki.
xxlUczestnikPrzeprowadziłam juz takie zadanie audytowe i właśnie rozpoczynam drugie.
Jako cel wyznaczyłam ocenę systemu zarządzania i kontroli w ramach Projektu.
Nastepnie wyodrębniłam kilka procesów w ramach systemu, sprawdzając jednoczesnie procedury wewnętrzne regulujące dane procesy;
1. Infprmacja i promocja,
2. Udzielanie zamówień publicznych pod kątem zgodności z ustawą, umową o dofinansowanie oraz Planem Finansowym jednoski i WPI
3. Obieg dokumentów księgowych, zaciaganie zobowiazań, dokonywanie wydatków,
4. Obowiazki beneficjenta wynikające z umowy
( sprawozdawczość i wnioskowanie o płatność),
5. Ocena nadzoru nad prawidłowością realizacji umowy z wykonawcą, a wszczególności odbiory robót, wystawianie faktur, właściwe zakwalifikowanie wydatku do refundacji zgodnie z Rozporządzeniem i kategoriami wydatków określonymi w umowie o dofinansowanie.
(zakres 5 pkt uzależniony jest od stanu zaawansowania budowy). Prawidłowość nadzoru sprawdzam biorąc pod uwagę postanowienia ustawy prawo budowlane i postanowienia umowy z wykonawcą.xxlUczestnikDzięki za pomoc, otrzymałam od Ciebie naprawdę cenne informacje.
Do usłyszenia.xxlUczestnikDziekuję Ci Doroto za pomoc. Myślę, że w tym przypadku można mówić o nieważności umowy, co ty na to?
Mam jeszcze jedno pytanie- w umowie napisano, że termin zakończenia realizacji zadania przypada na 30 sierpnia, natomiast wykonawca wykonał wcześniej przedmiot umowy i w związku z tym zgłościł gotowość do odbioru 31 lipca. Czy należy aneksem zmienić termin wykonania zadania, czy wystarczy protokół odbioru końcowego? Proszę o konfrontację w tym temacie. Przepraszam, że dziękuję tak póżno, ale byłam na urlopiei własnie dzisiaj tj. 13.08 wróciłam do pracy. Jeszcze raz proszę o dyskusje na wskazany temat.xxlUczestnikW regulaminie mijej jednoski jest zapis, że kierownicy działów ponoszą odpowiedzialność za zorganizowanie kontroli wewnętrznej w dziale.
Jeżeli u Cibie jest podobnie ja zaczęłabym właśnie od tego, a mianowicie ( właściwy nadzór za strony kierownika działu, odpowiedni podział zadań, niezbędne procedury, odpowienia wsółpraca i wymiana informacji, szkolenia, czy dane stanowisko zajmuje osoba z odpowiednim przygotowaniem do wykonywania danych zadań itp.)
Co o tym sądzisz?xxlUczestnikDziekuje jeszcze raz za wszystkie dobre rady, jestam naprawdę wdzieczna. Do usłyszenia.
xxlUczestnikDziękuję Ci za szybką odpowiedź- była naprawde przydatna. Mam jeszcze jedno pytanie, co powinnam wziąść pod uwagę badając kwalifikowalność wydatków. Na stronie audyt.net nie ma przykładowych testów w tym zakresie. Czy może ktoś posiada takie testy i mógłby zamieścić je na stronie Audyt. net- byłabym bardzo wdzięczna. Jeżeli nie posiadacie takich testów to może ktoś wskaże mi na co powinnam zwrócić szczególną uwagę.Z góry dziekuję.
8 maja, 2008 o 8:46 am W odpowiedzi na: Audyt wydatków refundowanych z UE na podstawie wniosku o płatność końcową #10789xxlUczestnikDziekuję za radę, ale mam jeszcze wątpliwosci. Ma to być audyt finansowy, dlatego jeszcze raz proszę o pomoc w ustaleniu zakresu zadania audytowego.
xxlUczestnikDziękuję Ci kules za wyczerpującą informacje, będzie oczywiście bardzo przydatna.
xxlUczestnikDziękuję Ci naprawdę za wszystkie rady, są cenne. Główny prpblem polega jednak na tym, że u nas firmy zewnętrzne nie są w stanie wykonać dokumentacji dużego projektu w kilta miesiecy – potrzebują na to nawet rok i więcej. Chodzi o rozwiązanie problemu w temacie- jak umieścić w budżecie pieniądze na dokumentację do projektu, kiedy nie mamy zawartej umowy o dofinansowanie, co o tym myślisz.
P.S. Piszesz, że sprawdzałeś już 4 projekty finansowane z Unii. Proszę Cię również o radę jaki zakres określić w przypadku audytu finansowego projektu- „Analiza wydatków na podstawie wniosku o płatność. Z góry dziękuję.xxlUczestnikDzięki za radę, ale niestety takie rozwiązanie nie wchodzi w grę, ponieważ firmy zewnętrzne żądają dużo więcej, niż jednostka może przeznaczyć na dokumentację, przez co przetargi są unieważniane. Poza tym u nas na rynku firmy są tak przeładowane, że nie są w stanie na czes nam tego zrobić, dlatego własnie potrzebują na to więcej czasu, jak pisałam powyżej. Co robić?
xxlUczestnikDziękuję za wszystkie podpowiedzi, jeżeli przyjdzie Wam coś nowego na myśl to proszę o jeszcze.
xxlUczestnikDzięki za radę, chyba będę musiała zrobić ten audyt nieformalnie. Upoważnienie mam na cały rok. Poza nieformalnym audytem projektu, będę w tym czasie wykonywała audyt inwestycji(GAMBiT- poprawa miejsc szczególnie niebezpiecznych).
Pewnie decydując się na to decyduję się jednocześnie na pracę wieczorami w domu. Czy robię dobrze, czy mogę odmówić dyrektorowi, nie wiem.xxlUczestnikSerdeczne dzięki za dobre rady, na pewno będą pomocne.
Życzę wszystkim audytorom wesołych świat Wielkiej Nocy, tradycyjnego smacznego jajka, mokrego Śmingusa – Dyngusa oraz samych sukcesów w pracy zawodowej. -
AutorWpisy