sobota, 27 kwietnia, 2024

justp

Odpowiedź forum utworzona

Oglądasz 15 wpisów - 1 z 15 (wszystkich: 74)
  • Autor
    Wpisy
  • W odpowiedzi na: zasady wdrażania #23181
    justp
    Uczestnik

    Bardzo dziękuję wszystkim osobą, które się ze mną kontaktowały i przesłały w/w dokument. Jeszcze raz bardzo dziękuję! 😉

    W odpowiedzi na: zoz_moder #23146
    justp
    Uczestnik

    Witam!
    Mam dylemat dotyczący głównego księgowego w jednostce likwidowanej, a mianowicie: Czy pracownik, który był zatrudniony na stanowisku głównego księgowego w jednostce likwidowanej po dacie jej likwidacji może być zatrudniony w gminie na umowę zlecenia w celu: zamknięcia ksiąg rachunkowych, sporządzenia sprawozdań budżetowych, finansowych i innych czynności związanych z zakończeniem działalności jednostki pod względem finansowo-księgowym?
    Dzięki za sugestie!

    W odpowiedzi na: Skargi i wnioski #22828
    justp
    Uczestnik

    Witam!
    To super KPA 🙂
    Wydaje mi się, że należy się tu oprzeć na ustawie o samorządzie powiatowym czy gminnym w zależności od jst. Ponadto można posiłkować się statutami tych jednostek. Zresztą często autor dokonuje błędnego wskazania adresata skargi i z samej treści skargi wynika, kto powinien rozpatrzyć skargę wg swej kompetencji. 🙂

    W odpowiedzi na: Przyjęcie na stan mienia #22788
    justp
    Uczestnik

    Może warto zastanowić się nad art. 28 ustawy o rachunkowości w zakresie wyceny aktywów i pasywów… w szczególności ust. 3:
    ” Koszt wytworzenia produktu obejmuje koszty pozostające w bezpośrednim związku z danym produktem oraz uzasadnioną część kosztów pośrednio związanych z wytworzeniem tego produktu. Koszty bezpośrednie obejmują wartość zużytych materiałów bezpośrednich, koszty pozyskania i przetworzenia związane bezpośrednio z produkcją i inne koszty poniesione w związku z doprowadzeniem produktu do postaci i miejsca, w jakich się znajduje w dniu wyceny. Do uzasadnionej, odpowiedniej do okresu wytwarzania produktu, części kosztów pośrednich zalicza się zmienne pośrednie koszty produkcji oraz tę część stałych, pośrednich kosztów produkcji, które odpowiadają poziomowi tych kosztów przy normalnym wykorzystaniu zdolności produkcyjnych. Za normalny poziom wykorzystania zdolności produkcyjnych uznaje się przeciętną, zgodną z oczekiwaniami w typowych warunkach, wielkość produkcji za daną liczbę okresów lub sezonów, przy uwzględnieniu planowych remontów. Jeżeli nie jest możliwe ustalenie kosztu wytworzenia produktu, jego wyceny dokonuje się według ceny sprzedaży netto takiego samego lub podobnego produktu, pomniejszonej o przeciętnie osiągany przy sprzedaży produktów zysk brutto ze sprzedaży, a w przypadku produktu w toku – także z uwzględnieniem stopnia jego przetworzenia.
    Do kosztów wytworzenia produktu nie zalicza się kosztów:
    1) będących konsekwencją niewykorzystanych zdolności produkcyjnych i strat produkcyjnych;
    2) ogólnego zarządu, które nie są związane z doprowadzaniem produktu do postaci i miejsca, w jakich się znajduje na dzień wyceny;
    3) magazynowania wyrobów gotowych i półproduktów, chyba że poniesienie tych kosztów jest niezbędne w procesie produkcji;
    4) kosztów sprzedaży produktów.
    Koszty te wpływają na wynik finansowy okresu sprawozdawczego, w którym zostały poniesione”. 🙄

    W odpowiedzi na: kwalifikowalność wydatków #22763
    justp
    Uczestnik

    istotnym elementem zawierania umów cywilnoprawnych pomiędzy Dyrektorem a nauczycielem jest przede wszystkim nie pokrywanie się zakresu obowiązków wskazanego w umowie o pracę i umowie cywilnoprawnej. Ten sam pracodawca i ten sam przedmiot umowy narusza postanowienia kodeksu pracy. 😆 wskazanym jest wtedy zatrudnianie za unijne pieniądze podmiotów zewnętrznych.

    W odpowiedzi na: inwentaryzacja #22742
    justp
    Uczestnik

    Dyrektor zarządził inwentaryzację, komisja spisała tylko część majątku a następnie w wyznaczonym terminie nie wyceniono majątku nie ustalono różnic inwentaryzacyjnych, nie rozliczono wyników spisu. Taki stan realizacji inwentaryzacji jednostka ma od dwóch lat. :mrgreen:

    W odpowiedzi na: zamówienia publiczne #22679
    justp
    Uczestnik

    Ponadto ustawa o drogach publicznych wskazuje co należy rozumieć przez remont drogi, a co przez przebudowę drogi:
    "przebudowa drogi – wykonywanie robót, w których wyniku następuje podwyższenie parametrów technicznych i eksploatacyjnych istniejącej drogi, niewymagających zmiany granic pasa drogowego;
    remont drogi – wykonywanie robót przywracających pierwotny stan drogi, także przy użyciu wyrobów budowlanych innych niż użyte w stanie pierwotnym.

    W odpowiedzi na: zamówienia publiczne #22678
    justp
    Uczestnik

    Prawo budowlane mówi, iż: ” remoncie – należy przez to rozumieć wykonywanie w istniejącym obiekcie budowlanym robót budowlanych polegających na odtworzeniu stanu pierwotnego, a niestanowiących bieżącej konserwacji, przy czym dopuszcza się stosowanie wyrobów budowlanych innych niż użyto w stanie pierwotnym” czyli wykonanie robót polegających na położeniu nowej warstwy asfaltowej można było by uznać za remont. Tylko kwestia finansowania nadal budzi moje wątpliwości, czy wydatek ten należy uznać za inwestycyjny?

    W odpowiedzi na: zamówienia publiczne #22676
    justp
    Uczestnik

    Ach te drogiiii!!!
    Myślę, ze też w takiej sytuacji kwestionowała bym sposób działania jednostki.
    Mam też problemy z drogami a w szczególności z prowadzonym na nich remontem i modernizacją, przebudową…. Jednostka kontrolowana posiadała w planie inwestycyjnym zadanie pt. remont drogi na odcinku…… w efekcie została przeprowadzona procedura zam. publicznych, wyłoniono wykonawcę, zrealizowano roboty remontowe pt. remont drogi polegający na położeniu na danym odcinku drogi nakładki asfaltowej, rozliczono zadanie inwestycyjne i zwiększono wartość księgową drogi. Co WY na to? Czy położenie nakładki można traktować jako remont? A czy remont drogi to inwestycja?

    W odpowiedzi na: zoz_moder #22630
    justp
    Uczestnik

    Witam!
    Mam pytanie jak należy postąpić z inwestycjami zaniechanymi ? Analizując wydatki inwestycyjne w jednej z jednostek audytowanych zauważyłam, iż na koncie 080 „wisi” kilka zadań inwestycyjnych nie dokończonych, tzn w ramach zadania audytowego została wykonana dokumentacja techniczna natomiast nie wykonano robót budowlanych i taka sytuacja trwa kilka lat. Z roku na rok księgowa przepisuje tą inwestycje na koncie 080. Polityka rachunkowości nie przewiduje sposobu postępowania z inwestycjami zaniechanymi. Czy właściwym jest wyksięgowanie z konta 080 w powiązaniu z kontem 800 wartości zaniechanych inwestycji? Czy w tym zakresie winna być odpowiednio decyzja kierownika jednostki, np. zarządzenie w zakresie odstąpienia od realizacji inwestycji i wyksięgowania nakładów? Czy takie działania nie mają znamion niegospodarności ?

    W odpowiedzi na: wykształcenie ekonomiczne #22569
    justp
    Uczestnik

    Czy chodzi CI o Rozporządzenie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 08 sierpnia 2011r. w sprawie obszarów wiedzy, dziedzin nauki i sztuki oraz dyscyplin naukowych i artystycznych Dz. U. Nr 179 poz. 1065 z 2011r. ?
    Ponadto jest też dość obszerny artykuł w Rachunkowości budżetowej Nr 15/2011r. wskazujący na fakt uznania zarządzania i marketing do studiów ekonomicznych.

    W odpowiedzi na: patronat #22526
    justp
    Uczestnik

    Dzięki za info 🙂
    Nadal mam wątpliwości w kwestii objęcia patronatem w formie współfinansowania kosztów imprezy czy konkursu? Czy to wsparcie powinno lub może mieć formę dotacji ?

    W odpowiedzi na: zoz_moder #22497
    justp
    Uczestnik

    Czy audyt na zlecenie może przeprowadzić audytor wewnętrzny zatrudniony na umowę zlecenie lub umowę o dzieło?

    W odpowiedzi na: usługa hotelarska #22298
    justp
    Uczestnik

    definiując zamówienie jako usługa hotelowa i gastronomiczna i sumując wartośc zamówienia to przekraczam próg ustawowy. Więc robię postępowanie już. I w przyszłym roku na każdy nocleg stosuję ustawe…

    W odpowiedzi na: wycena gruntu #21978
    justp
    Uczestnik

    Rzeczoznawca zawsze jest konieczny przy sprzedazy gruntu w celu wyceny wiarygodnej zgodnie z ustawa o gospodarce gruntami. Art 150 tej ustawy wskazuje na sposób wyceny . Natomiast do wyceny ewidencyjnej można powołać komisję, która wyceni grunt biorąc pod uwagę działki sąsiadujące. Taka interpretacje otrzymałam na szkoleniu z Panią Bożeną Rudnicką.
    pozdrawiam!

Oglądasz 15 wpisów - 1 z 15 (wszystkich: 74)