mk7
Odpowiedź forum utworzona
-
AutorWpisy
-
mk7Uczestnik
Duże dzięki za pomoc, a może ktoś jeszcze mi podpowie jak to się robi w Waszych jednostkach. Pozdrawiam ❓
mk7UczestnikWitam. wg mnie w 4300- zobacz rozp. min.fin w sprawie szczegółowej klasyfikacji doch. i wyd. …
Dz. U. 107, poz. 726 z późn. zm. w par. 4300 w jednym z punktów wymienia się -koszty i prowizje bankowe.
Pozdrawiam.mk7UczestnikWitam. Mam może głupie pytanie, ale tak mi namącili w głowie że straciłam rozum. Chodzi mi o wybór elementów do próby. Zawsze robiłam tak że ustalałam populację generalną np.600, poziom ufności np. 95%, błąd -5%, przedział precyzji np. +-2% iwtedy wybierałam próbę ale z populacji generalnej.
a nie tak że jak sobie zakładam poziom ufności 95% i błąd 5% to próbę wybieram tylko z tych 5%.W końcu jestem głupia i już nie wiem kto ma rację. 😳mk7UczestnikDzięki. u nas też tak to interpretujemy, ale ponoć ukazała się interpretacja ministerstwa że dyrektorzy, naczelnicy wydz. też mają się lustrować,
dlatego pytam, może ktoś się z tym spotkał.mk7UczestnikWielkie dzięki. Pozdrawiam. 😛
mk7UczestnikJa też chętnie skorzystałabym z tego materiału .Jeśli możesz to napisz gdzie go zdobyć.
Pozdrawiam. 😉mk7UczestnikBardzo dziękuję za podpowiedzi. To jest mój pierwszy audyt zewnętrzny. wiem tylko że dotyczy projektu w ramach EFS, a poza tym nic więcej, nie wiem w jakiej to będzie jednostce, nie wiem czego dotyczy projekt, itd.
Pozdrawiam.mk7UczestnikWitam. Plan audytu przedstawia się tylko swojemu szefowi (burmistrzowi, prezydentowi) 😉
mk7UczestnikWitam.W związku z zatwierdzaniem do wypłaty- na jednym ze szkoleń RIO mówiono że główny księgowy wykonując dyspozycje środkami pieniężnymi ( atr.45 ust.1 pkt 2 ustawy o fin.publ.)nie podejmuje decyzji o zadysponowaniu środków z planu finansowego, czyli nie może zatwierdzać do wypłaty , gdyż decyzja ta należy wyłącznie do kierownika jednostki jako osoby odpowiedzialnej za realizację zadań określonych planem finansowym.
Pozdrawiam 🙂mk7UczestnikBardzo dziękuję za pomoc. Już biorę się za studiowanie. Pozdrawiam.
mk7UczestnikWitam i dziękuję za pomoc, zadałam to pytanie bo na jakimś szkoleniu słyszałam że aby robić audyty poza swoją jednostką to trzeba mieć zgodę szefa a w żadnych przepisach nie mogłam tego znaleźć.
Serdecznie pozdrawiam. 😉mk7UczestnikWitam Wszystkich. Robię audyt nt. realizacji zadań z wieloletniego programu inwestycyjnego.corocznie jest u nas opracowywany harmonogram prac związanych z opracowaniem wieloletnich programów i projektów inwestycyjnych. Podstawą do opracowywania tych harmonogramów jest uchwała rady z 1999r. W tej uchwale występuje jeszcze zarząd miasta, a przecież zarządu już nie ma tylko (u nas) prezydent. Co o tym sądzicie,czy coś byście z tym robili czy może przyjąć że teraz z mocy prawa obowiązki dawnego zarządu to obowiązki prezydenta i dać sobie spokój.
Pozdrawiam ❓mk7UczestnikWitaj. W moim urzędzie Przewodniczący zarządów osiedli składają propozycje planu , Rada Miasta uchwala. Księgowośc zarządów osiedli prowadzona jest w urzędzie, przewodniczący dostarczają do urzędu rachunki a urząd dokonuje płatności.Przewodniczący nie składają sprawozdań bo wszystko przechodzi przez urząd.
Pozdrawiam.mk7UczestnikDziękuję za podpowiedź. ja to chciałam zrobić tak, że w komórce macierzystej wpisałam kategorię BX a w uwagach opisałam ją – kategorię archiwalną określa się zgodnie z treścią umowy o dofinansowanie projektu nie mniej niż B5, ale nasz archiwum nie chce mi tego zaakceptować , bo życzą sobie wpisania konkretnych cyfr przy B. Z tego co pytałam w innych archiwach to oni akceptują taki zapis ( Bx) bo przecież różne projekty mają różny okres przechowywania dokumentacji.
Pozdrawiam.mk7UczestnikBardzo Ci dziękuję za szybką pomoc, już biorę ustawę i czytam.
pozdrawiam. -
AutorWpisy