mk7
Odpowiedź forum utworzona
-
AutorWpisy
-
mk7Uczestnik
Witam.
Bardzo dziękuję za pomoc.Leopold bardzo dziękuję za materiały które wskazałeś. Wynika z nich że jednak wójt może udzielić takiego pełnomocnictwa z-cy dyr. wydziału. nasze pełnomocnictwo jest bez żadnej podstawy prawnej /radcy to nie przeszkadzało, parafował je/. jest ono wg mnie bardzo ogólne, wynika z niego że z-ca może wykonywać czynności w zakresie wszelkich procedur związanych z gospodarowanie nieruchomościami, które wynikają z ustawy o gosp. nieruch, czyli wg mnie tylko to co wynika bezpośredno z ustawy o gosp.nier. Wystąpię do radcy o opinię czy zawarcie umowy z rzeczoznawcą mieści się w zakresie tego pełnomoicnictwa, bo wg mnie z powyższej ustawy chyba bezpośrednio to nie wynika.
Pozdrawiam.mk7Uczestnikwójt udzielił pełnomocnictwa z-cy dyrektora wydziału geodezji „do wykonywania czynności w zakresie wszelkich procedur związanych z gospodarowaniem nieruchomościami, określonych w ustawie o gospodarce nieruchomościami”. W oparciu o to pełnomocnictwo z-ca dyrektora zawiera w imieniu wójta umowy o dzieło na wykonanie operatów szacunkowych.
Wg mnie zawarcie umowy to zaciągnięcie zobowiązania a zgodnie z art. o którym pisałam wyżej , zobowiązania może zaciągać tylko wójt. art 33ustawy o samorz. gm. mówi że wójt może powierzyć prowadzenie spraw gminy z-cy lub sekretarzowi, Nigdzie nie spotkałam żeby mógł powierzyć z-cy dyrektora wydziału.mk7UczestnikWitam.
Myślę że należy zwrócić uwagę na obciążenie poszczególnych stanowisk(regulamin org. zakresy obowiązków), załatwianie spraw- czy terminowo, zakresy obowiązków- czy kilka osób nie robi tego samego, ilość błędów popełnianych przy załatwianiu spraw.
Tyle przyszło mi do głowy, pozdrawiam.mk7UczestnikTak.
Pozdrawiammk7UczestnikWitam. U nas ostatnia kontrola zewnętrzna zakwestionowała , że nie robimy 5% w strazy pożarnej /w nadzorze budowlanym robiliśmy/ więc od tego roku robimy i tu.
Miłego dnia.mk7UczestnikWitam. Dziękuję za Wasze uwagi i sugestie. Wszystkie wymienione przez Was kwestie sprawdziłam, a temat pieczęci jakoś tak wyszedł w trakcie. No właśnie- kwestia informacji z administratorem- gdy najemca nie płaci swojej części czynszu to administrator winien zawiadomić organ przyznający dodatek/art.8,ust.1 ustawy/.W 2008 r na ok. 40 spółdzielni i wspólnot tylko jedna przesyłała takie zawiadomienia, czyli chyba należy rozumieć że skoro pozostali nie informują , to nie mają zaległości. Na wnioskach o dodatki wszędzie są stwierdzenia administratora, że w okresie pobierania dodatku dana osoba wywiązywała się z opłat. Wniosek składa się raz na pół roku i jakoś ciężko w to uwierzyć że tylko w jednej s-ni ludzie są tak oporni że nie płacą terminowo. Myślę że ludzie dogadują się w s-ni i dopłacają przed złożeniem kolejnego wniosku, albo… , bo przecież co miesiąc s-nia otrzymuje od miasta ładne kwoty, a tak nie dość że trzeba napisać i wysłać pismo, to jeszcze na konto wpłyną mniejsze pieniądze bo dodatki zostaną wstrzymane. Co o tym sądzicie?
mk7UczestnikWitam. Dziękuję za zainteresowanie tematem. U nas jakpś nie mogę niektórym uzmysłowić że każdy realizowany projekt powinien mieć swoją procedurę, aby wynikało od początku do końca kto co robi i za co odpowiada 😥 . Miłego tygodnia.
mk7UczestnikWitam. Serdecznie dziękuję za odpowiedź. A może inni Koledzy i Koleżanki podzielą się swoimi uwagami, jak to funkcjonuje u innych.
Pozdrawiammk7UczestnikWitam.Podpowiedzcie, jak u Was została uregulowana kwestia kwalifikacji. Zgodnie z rozporządzeniem inspektor ma mieć wyższe wykształcenie, a co z osobami, które mają wykształcenie średnie i są inspektorami. W rozporządzeniu z 2000 r. był zapis -Pracownicy, którzy nie spełniają wymagań kwalifikacyjnych przewidzianych dla stanowiska zajmowanego przez nich w dniu wejścia w życie rozporządzenia, mogą być nadal zatrudniani na tych stanowiskach. W obecnym rozp. nic takiego nie ma.Jak w Waszych jednostkach to rozwiązaliście? Pozdrawiam.
mk7UczestnikWitam. u nas jest tak;
-w przypadku nieodpłatnego otrzymania na podstawie wartości określonej w dec właściwego organu, a w przypadku nie określenia w dec. wg ceny sprzedaży takiego samego lub podobnego śr. trw.
– w przypadku nabycia-kupna wg ceny nabycia/akt notarialny, f-ra
– w przypadku sprzedaży wg ceny ewidencyjnej tj. wartości początkowej z dec komunalizacyjnej lub innego dokumentu, na podstawie którego wpisano wartość początkową.23 stycznia, 2010 o 10:12 am W odpowiedzi na: Audyt zewnetrzny w NIK, a NIK na audycie wewnętrznym #17029mk7Uczestnikjest na str.12 (żółtej) na dole po prawej stronie
mk7UczestnikWitam. U nas kontrola zakwestionowała prowadzoną ewidencję, nie mieliśmy wartości wszystkich gruntów (szcególnie chodziło o drogi), nie była podliczona, brak powiązania z ewidencją syntetyczną- powołali się na art. ustawy o rachunkowości który mówi jakie elementy powinna zawierać ewidencja analityczna. Pozdrawiam.
mk7UczestnikWitam i proszę o pomoc. Chodzi o zamówienia z wolnej ręki – art 67, ust. 1.- zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki jeżeli zachodzi co najmniej njedna z następujących okoliczności:
pkt 1. dostawy, usługi lub roboty budowlane mogą być świadczone tylko przez jednego wykonawcę:
c/w przypadku udzielenia zamówienia w zakresie działalności twórczej lub artystycznej.Czy to oznacza że zamawiający musi udowodnić że istnieje tylko jeden wykonawca który może wykonać w danym zakresie usługę.
W komentarzu mówi się że mniejsze znaczenie ma to że musi być jeden wykonawca, natomiast w wyrokach jest podkreślane że ma być ten jeden wykonawca.
Proszę o Wasze opinie . Pozdrawiam.mk7UczestnikBardzo dziękuję za opinie.A teraz czy jeżeli zastosowano niewłaściwy tryb zamówienia, to czy beneficjent ma zamkniętą drogę przez trzy lata? Wg mnie nie zamyka to drogi o następne środki bo zgodnie z art. 211 ustawy o f.p. jeśli wykorzysta je niezgodnie z przeznaczeniem t nie może otrzymywać prZez 3 lata a w pozostałych przypadkach może. Co sądzicie.
mk7UczestnikWitam. Tutaj nikt nie prosił IW o wyrażenie zgody na ten tryb, przynajmniej nie ma nic na piśmie. Zamówienie udzielone, środki wypłacone i tyle.
Pozdrawiam. -
AutorWpisy