niedziela, 28 kwietnia, 2024

mir

Odpowiedź forum utworzona

Oglądasz 15 wpisów - 1 z 15 (wszystkich: 51)
  • Autor
    Wpisy
  • W odpowiedzi na: Zatwierdzanie dokumentów księgowych #11864
    mir
    Uczestnik

    U nas są oddzielnie.

    W odpowiedzi na: Zatwierdzanie dokumentów księgowych #11842
    mir
    Uczestnik

    Witam W mojej jednostce procedury kontroli finansowej opracowuje Główny Księgowy z Działem Organizacyjno – Prawnym. Zapewne Zastępca Dyrektora nie jest w temacie i został pokierowany przez „właściwą kompetentną osobę”. Audytor ocenia, a nie zarządza.

    W odpowiedzi na: Zatwierdzanie dokumentów księgowych #11786
    mir
    Uczestnik

    Nie zmieniamy treści zarządzenia tylko jego poszczególne elementy zawarte w tabelach załączników, z zaznaczeniem daty i przyczynę zmiany.

    W odpowiedzi na: Zatwierdzanie dokumentów księgowych #11736
    mir
    Uczestnik

    Witam Księgę wprowadzono zarządzeniem. Każda komórka ma swoją kartę gdzie wpisana jest struktura Pion- nazwa komórki; nastepnie jest tabela – nr pracownika, nazwisko imię, stanowisko, forma zatrudnienia, podpis czytelny i skrócony.
    Oprócz tabel sporządzony jest spis ogólny zawierający nazwisko imię pracownika, stanowisko, komórkę. Wykaz jest aktualizowany okresowo przez Kadry i naprawdę nie mamy z tym problemów. Pozdrowienia.

    W odpowiedzi na: Zatwierdzanie dokumentów księgowych #11693
    mir
    Uczestnik

    W mojej jednostce jest Księga wzorów podpisów- wersja czytelna i skrócona. Każda komórka organizacyjna ma swoją stronę. Księgę stworzona w porozumieniu z Kierownikami komórek, podlega aktualizacji w Sekcji Kadr – co kwartał, w komórkach co namniej raz w roku. Aktualizacja następuje w formie aneksów.
    Zgodnie z Księgą uaktualniony spis osób upoważnionych do podpisu dokumentów otrzymuje oprócz Sekcji Finansowej, także Sekcja Zaopatrzenia i Zamówień Publicznych, Sekcja Majątkowa , Inwentaryzacji. Apteka ( w zakresie receptariuszy leków)
    W sytuacji niezgodności Panie Księgowe od razu wyjaśniają i często wycofują źle opisane dokumenty.
    O dobrych przykładach warto, także pisać. Miłego dnia.

    W odpowiedzi na: struktura organizacyjna #11605
    mir
    Uczestnik

    W sprawie audyt struktury organizacyjnej proponuję odwołac się do ustawy o zoz (Dz.U 91.91.408 ze zm). Zgodnie z zapisami ustawy wynika,że zakład zobowiązany jest do opracowania regulaminu porządkowego, regulaminu udzielania świadczeń medycznych, regulaminu pracy.
    Regulamin Porządkowy jednostki powinien zawierać opis struktury organizacyjnej oraz zakres realizowanych zadań, podstawowe dokumenty zakładu, komórek organizacyjnych itp. Gdybym miała zrealizowac zadanie struktura organizacyjna, podmiotem byłyby Dział Organizacyjno – Prawny. Zadaniem Działu jest min.:
    – opracowanie projektów statutu, regulaminów ich bieżąca aktualizacja,
    – współpraca z Radą Społeczną i CZP, WSSE w sprawie aktualizacji struktury zakładu,
    – prowadzenie centralnego rejestru zarządzeń, opracowanie lub koordynacja zarządzeniami, prowadzenie dystrybucji.
    Spotkałam zakłady, w których czynny udział w pracach organizacyjnych bierze udział Dział Jakości, Kadry ( Regulamin Pracy), Zamówienia Publiczne ( Regulamin Zamówień)
    W sytuacji zadania dot. struktury skupiłabym się na Regulaminie Porządkowym, uchwałach Rady Społecznej, dokumentach CZP i opiniach SSE. następnie na regulaminach Porządkowych komórek organizacyjnych zakładu,
    Instrukcja Kancelaryjna – to następne duże zadanie- obieg dokumentów, tak jak opisy stanowisk i zakresy obowiązków to polityka kadrowa.

    W odpowiedzi na: audyt oddziałów #11555
    mir
    Uczestnik

    Przede wszystkim, jaki obszar chcesz audytować?
    Z zadanego pytania sugeruję, że bierzesz pod uwagę parę oddziałów?
    Dlaczego wstępnie chcesz zastosować kkw do ordynatorów odnośnie organizacji oddziału? A może w zakładzie funkcjonują dwa pionu – medyczny i pielęgniarski, więc nie możesz pominąć w strukturze pielęgniarki oddziałowej. W zadaniu możesz zastosować wiele technik stosownie do zadania. Proponuję w pierwszej kolejności zastosować kSamooceny.

    W odpowiedzi na: audyt oddziałów #11551
    mir
    Uczestnik

    Myślę, że posiadam w miarę dobrą znajomość problematyki tego obszaru. Jestem audytorem WSzZ w Elblągu. W czym mogę pomóc?
    Miłego dnia

    W odpowiedzi na: audyt oddziałów #11540
    mir
    Uczestnik

    Zakres zadania bardzo duzy. Proponuję sprecyzowac obszary np:
    I zarządzanie kadrą – lekarska , pielegniarską inną medyczną , obsługą, szkolenie kadry …
    II organizacja – pracy oddziału, usług medycznych, przyjęcia -obsługi – wypisu pacjenta, depozyty pacjentów, obieg dokumentacji medycznej , gospodarka lekami krwią itp;
    III zasoby rzeczowe – sprzęt medyczny, wykorzystanie, awaryjność, odpowiedzialność za mienie; system informatyczny
    finansowe- rozliczenie wykonania zakontraktowanych usług.
    Powodzenia

    W odpowiedzi na: Określenie procesów w szpitalu #11125
    mir
    Uczestnik

    Proponuję odwołać się na stronę 11 – Służby zdrowia – Audyt Net-u- do obszarów z o z. Może przedstawiony materiał pozwoli na segregacje obszary wg potrzeb.

    W odpowiedzi na: Zaszeregowanie audytora #10591
    mir
    Uczestnik

    Z tego co pamiętam w miesiącu wrześniu 2006r w Senackiej Komisji Zdrowia poruszano kwestię zatrudnienia audytorów w jednostkach ochrony zdrowia. I napewno skierowano pismo do Ministra Zdrowia i Ministra Finansów o wskazanie liczby placówek zobowiązanych i zatrudniajacych audytorów w jednostkach. Ne znam dalszej części toczonych prac i rozmów. Miłego dnia

    W odpowiedzi na: Gospodarowanie mieniem w szpitalu #10200
    mir
    Uczestnik

    Witam
    Myślę,że Rada Powiatu lub Zarząd powinni wskazać oczekiwania i obszar kontroli. Napewno odwołaj sie do ustawy o rachunkowości , ponadto do końca marca sporządzane jest sprawozdanie finansowe, którego elementem jest także przedstawienie gospodarki majątkiem w zakładzie. Może lepiej poczekać na wynik i może ocenę biegłych, niż nakładać na siebie obowiązek. Powodzenia.

    W odpowiedzi na: dostęp audytora wewnętrznego do dokumentacji medycznej #10192
    mir
    Uczestnik

    Witam
    Podjęląś się trudnego zadania. Odwołałam się i przeczytałam posty ze strony urzędów skarbowych i celnych, nie zgadzam się z opiniami poprzedników. Oczywiście przepisy prawne umożliwiają audytorowi wgląd do dokumentacji min. medycznej. Ale kontrola zapisów w dokumentacji , a dyskusja merytoryczna z lekarzami na temat dawkowania leków, dróg podawania, spektrum działania to zupełnie inna sprawa . Merytoryczne zastosowanie leku może sprawdzić konsultant w danej dziedzinie, przełożony lekarza i ktoś z kwalifikacjami lekarskimi. Farmaceuta, diagnosta bakteriologii jest też tylko doradcą dla lekarza w procesie leczenia pacjenta,
    Skoro podjęłaś się już tego zadania, proponuję skupić sie na ilości pobranego i rozchodowanego leku, kosztach. Dane uzyskasz z Apteki, rozchód znajdziesz w książkach zabiegowych, karcie zleceń, ewentualnie w programie komputerowym.
    Unikaj walki, bo to walka z wiatrakami. A w maju planują ponownie strajk i wyjdzie na to,że będziesz główną przyczyną niezadowolenia „władców” .Pozdrawiam

    W odpowiedzi na: Gospodarowanie mieniem w szpitalu #10135
    mir
    Uczestnik

    Witam
    Mam pytania:
    – na jakiej podstawie będzie prowadzony audyt w zoz-ie?
    – Członek Komisji Rewizyjnej – czego, Komisja Rewizyjna to element struktury organizacji.
    -co ma sektor prywatny do jednostki sektora finansów publicznych?
    Art.51 ustawy o finansach wskazuje, kto może prowadzić audyt wewnętrzny.
    Miłego dnia.

    W odpowiedzi na: zoz_moder #10015
    mir
    Uczestnik

    Witam
    Otrzymałam w dniu wczorajszym e-mail z BDKFiAW MF na temat zagadnień dotyczących egzaminu CGAP, z prośbą o wypełnienie ankiety dotyczącej rozwoju zawodowego ( do 02.03.br.) W związku z tym,że mam trudności z wejściem na stronę http://www.theiia.org/certification/specialty-certifications/cgap/ może komuś udało się dotrzeć i przybliży zagadnienia tam poruszane. Dziękuję

Oglądasz 15 wpisów - 1 z 15 (wszystkich: 51)