poniedziałek, 13 maja, 2024

mir

Odpowiedź forum utworzona

Oglądasz 15 wpisów - 31 z 45 (wszystkich: 51)
  • Autor
    Wpisy
  • W odpowiedzi na: szkoła przyszpitalna #8864
    mir
    Uczestnik

    Proponuję odwołać się do przepisów prawnych dotyczących edukacji medycznej. Napewno część szkół medycznych podlega Ministrowi Edukacji Narodowej, akademie medyczne podlegają Ministrowi Zdrowia.W zależności od profilu szkoły wskazany jest przegląd stron internetowych danych ministerstw i odwołanie się adekwatnie do przepisów.
    Bardzo ważnę sprawy:
    1) udostępnianie pomieszczeń pomiędzy szpitalem, a szkołą/ uczelnią odbywa sie na podstawie umowy stron, najczęściej umowy odwołują sie do przepisów tj.
    a) Rozporządzenie MENiS z 01.07.2002r w sprawie praktycznej nauki zawodu Dz.U.2002.113,988 ze zm.
    b) Rozporządzenie Rady Ministrów z 12.08.1991r w sprawie studenckich praktyk zawodowych Dz.U.1991.73.323 zz zm.
    2) przepisy bhp zobowiązują szpital do przeszkolenie wstępnego uczniów /studentów o zagrożeniach i zasadach bhp. Pozdrawiam

    W odpowiedzi na: nazwa stanowiska a regulaminy #8619
    mir
    Uczestnik

    Witam
    Proponuję odwołac się do ustawy o zozach – obowiązek opracownia regulaminu porządkowego,
    Kodeksu Pracy do rozdziału pierwszego i drugiego określającego definicje oraz nawiązanie stosunku pracy. Ponadto możesz przejrzeć rozporządzenie dotyczące dokumentacji pracowniczej lub odwołac się na stronę www:e-kadry.com.pl
    Miłego dnia

    W odpowiedzi na: nazwa stanowiska a regulaminy #8529
    mir
    Uczestnik

    Począwszy od regulaminu porządkowego zakładu, po regulamin wynagradzania, regulaminy pionów, działów/ komórek organizacyjnych i wszystkich dokumentach tworzonych na podstawie podstawowych wewnętrznych aktów prwanych – w tym w katalogu opisów stanowisk (załącznik regulaminu pracy i wynagradzania), jak i umowach o pracę, w zakresach zadań, uprawnień i odpowiedzialności pracownika zgodność nazewnictwa stanowisk jest obowiązkowa.
    Co do celu stanowiska kierownika – są różne i muszą być dostosowane do zadań, np. cel stanowiska Dyrektora ds. Pielęgniarstwa – zapewnienie sprawności w organizacji i funkcjonowaniu opieki pielęgniarskiej pionu sanitarno -higienicznego, epidemiologicznego, zapewnienie sprawności w organizacji pracy techników medycznych i innych pracowników;
    cel Pielęgniarki Przełożonej- organizowanie i realizacja kompleksowych świadczeń pielegniarskich/ połozniczych w szpitalu na optymalnym poziomie ilościowym i jakościowym, organizowanie pracy podległego personelu w zakresie zadań…
    Cel Pielęgniarki specjalistki- samodzielne wykonywanie czynnosci pielegnacyjnych i diagnostyczno – leczniczych związanych z ….
    Miłego dnia.

    W odpowiedzi na: pomorskie #7259
    mir
    Uczestnik

    Witam
    Borykam się z podobnym problemem. Ale czy nie uważasz,że rolą organu założycielskiego jest określenie zasad dostosowania przepisów prawnych do życia, w tym wypadku określenie osób , komórek odpowiedzialnych za współpracę z jednostkami podległymi w danym obszarze. Może warto sprawdzić w sekretariacie lub zapytać sie dyrektora czy otrzymał stosowne zalecenia. Infromacje w planach, sprawozdaniach stanowią tajemnicę zakładu. Miłego dnia.

    W odpowiedzi na: endoprotezy st.biodr. #6952
    mir
    Uczestnik

    Witam Zgodnie z prośbą udzielam odpowiedzi na pytania
    1. Oddziały zobowiązane są do prowadzenia list pacjentów oczekujących na planowe zabiegi operacyjne -Rozporządzenie
    2. Lecznicze środki techniczne podlegają obrotowi tak jak inne towary.
    3. Nie jest istotne czy ewidencja przyjęcia lecz. śr. tech. na stan zakładu odbywa sie przez magazyn podstawowy czy przez magazyn Apteki .
    Ustawa o wyrobach medycznych wskazuje kto powinien merytorycznie nadzorować obrót tego asortymentu.
    4. Z treści wynika,że problem tkwi w funkcjonowaniu nieformalnych depozytów. Korzyścią dla zakładu jest dysponowanie cudzymi pieniędzmi, ale istnieją inne zagrożenia zwłaszcza w obszarze moralnosci personelu.
    5. Pominięłam w opisie indywidualną dokumentację pacjenta, ale to jest obowiązek prawidłowego sporządzania dokumentacji medycznej.
    6. Przy poprzedniej umowie NFZ wymagał wykaz ilości i rodzaj wszczepionych endoprotez.
    Pozdrawiam. Aktualnie wyjeżdżam na szkolenie MF.

    W odpowiedzi na: endoprotezy st.biodr. #6910
    mir
    Uczestnik

    Witam Robiłam zadanie audytowe z zakresu leczniczych srodków technicznych, do ktorych należą min. endoprotezy. Proponuję odwołać się do:
    1) Ustawy o wyrobach medycznych ( Dz.U.04.93.896),
    2) Ustawy Prawo zamówień publicznych (Dz.U.04.19.177 z póź.zm). Zwróć uwagę szczególną na SIWZ i zawartą umowę ( w tym wypadku sprawdż czy jest zapis dotyczący depozytów poszczególnych numerów endoprotez lub ich elementów itp)
    3) Ustawy o rachunkowości (Dz.U.03.139.1324, art. 26 pkt.2)
    W moim szpitalu lecznicze środki tech. przyjmowane, składowane i rozchodowywane są przez Aptekę Szpitalną. Obrót odbywa sie na Bloku Operacyjnym.Rozliczeniem ilościowo – wartościowym zajmuje sie także personel Bloku. Koszty przypisywane są na O/ Ort-Uraz.
    Bardzo ważna sprawą jest to,że są różne rodzaje endoprotez, niektóre endoprotezy składają sie z elementów tj. główka, trzpień, panewka,wkładka itp. Do tego dochodzą akcesoria wspomagające np.wkładka, cement gwoździe itp.Każdy z tych elementów ma swój koszt. Jest to istotne ponieważ w trakcie zabiegu operator może łączyć elementy endoprotezy o różnych numerach, stąd rózny koszt wszczepionej endoprotezy i potrzeba istnienia rezerwy poszcególnych rodzajów, numerów na Bloku Dokonane wszczepienie personel medyczny musi odnotować w książce/ karcie zabiegu operacyjnego. Pozdrawiam

    W odpowiedzi na: plan audytu na 2007 #6865
    mir
    Uczestnik

    Witam
    Wymienione obszary ( stacjonanrna, ambulatoryjna opieka) sktalogowane są przeważnie w obszarze audytu – podstawowa działalność medyczna. Wspomniane obawy przystąpienia do audytowania oddziałów są zasadne, tym bardziej że wówczas należałoby poruszyć wiele zagadnień. Proponuje wybrać jeden z wielu np. dokumentacja medyczna, gospodarka lekami, gospodarka wyrobami medycznymi, świadczania diagnostyczne, przestrzaganie praw pacjenta itp. Opieka ambulatorujna rządzi się innymi zasadami. Miłego dnia

    W odpowiedzi na: Płace #6786
    mir
    Uczestnik

    W mojej jednostce płace audytorów odbiegają od wynagrodzenia głównego księgowego. Jest to bardzo przykry temat. Ale dla pocieszenia mogę Państwa poinformować,że sprawa audytorów placówek służby zdrowia poruszana była na jednym ze spotkań Senackiej Komisji Zdrowia.
    Pozdrawiam

    W odpowiedzi na: pełnienie obowiązków #6511
    mir
    Uczestnik

    Proponuję odwołac się do ustawy z 30.08.1991r o zakładach opieki zdrowotnej z póź. zm (Dz.U.91.91.404 art 44a) i Rozporządzenia MZi OS w sprawie szczegółowych zasad przeprowadzania konkursów na stanowiska kierownicze w publicznych zoz (Dz.U.98.115.749) Pozdrawiam

    W odpowiedzi na: zoz_moder #5411
    mir
    Uczestnik

    Zwrcam się z prośbą o przedstawienie przyjętych w placówkach form obiegu informacji pomiędzy badaczem ( pracownikiem ), a zakładem na temat realizowanych badań. Szpital zawarł umowy z firmami, udostepnia pomieszczenia, sprzęt, wyznaczył badacza. Dalsza część podlega badaniu. Chciałabym poznać funkcjonujące formy rozwiązań. Miłego dnia.

    W odpowiedzi na: magazyn #5397
    mir
    Uczestnik

    W swojej pracy zwróciłam uwage na rodzaje funkcjonujacych magazynów, zasady zakupów, odbioru,przyjęcia, składowania i wydawania materiałów, dokumentowania przyjęcia i wydawania i obiegu dokumentów finanosow – księgowych, obrotu magazynowego i ewidencji zapasów, inwentaryzację, kontrole gospodarki materiałowej i magazynowej.
    Ponadto 1) analizowałam zadania i obowiązki pracodawcy, obowiązki pracownika wynikające z wewnetrznych przepisów prawnych, odpowiedzialność pracowników ( uwagę nalezy zwrócic na odpowiedzialność za mienie powierzone pracownikowi, odpowiedzialności w oddziałach bez względu na wartość, w większości jest nie dopracowana i odwołuje sie do odpowiedzialnosci materialnej dotyczącej wszsytkich pracowników).
    2) Klasyfikacja wyrobów pozwoliła mi na przeglądu struktury gospodarki magazynowej, ocene systemu komputerowego. zwróć uwage na magazynki przerobu zwłaszcza medycznych środków technicznych, z uwagą nalezy przyjrzeć sie istniejącym depozytom.
    3) Naturalnie zamówienia publiczne – zakupy poza umowami,
    4) Koszty globalne i wybranego asortymentu, magazynowania. Nie pomiń finansowania programów środków technicznych z MZ i NFZ. Przepisy prawne ustawa o zoz, Prawo farmaceutyczne, inne tj. Dz.U.2001.148.1663; Dz.U.2001.126.1382; Dz.U.2004.93.896; Dz.U 2004.100.1027; Dz.U.2004.100.1027; Dz.U.2005.200.1660; Prawo zamówień Publicznych, Ustawa o rachunkowości . Powodzenia

    W odpowiedzi na: BARDZO WAŻNE #5375
    mir
    Uczestnik

    Anetko sprecyzuj dokłaniej w jakim zakresie planujesz prowadzić zadanie:
    1) w planowaniu i realizacji budżetu
    2) w rachunkowości
    3) w aktywach obrotowych
    4) gromadzeniu środków publicznych,
    5) wydatkch,
    6) funduszach i programach,
    7 ) w analizach kosztów itp.
    Odnosząc się do proponowanego funduszu płac bardzo ważnym zagadnieniem są umowy cywilno – prawne tzw. kontrakty. W zakresie windykacji zwróć uwage na aktywność prawników w odzyskaniu należności. Aktualnie uwagę w zakresie przychodów należy skierować na środki uzyskane z tytułu badań klinicznych. Powodzenia

    W odpowiedzi na: ISO #5253
    mir
    Uczestnik

    Cześć
    Proponuję w danym temacie odwołać się do strony http://www.pcbc.gov.pl
    Polskie Centrum Badań i Certyfikacji prowadzi szkolenia w danym zakresie , także szkoli pełnomocników wdrażania ISO.Ważne -proponuję oddzielić rolę auditora od audytora. Pozdrawiam 🙂

    W odpowiedzi na: Gospodarka materiałowa – srodki medyczne #4712
    mir
    Uczestnik

    Witaj Szarob Dziekuje za sugestie. obszar naprawdę bardzo ciekawy ( magazyny podstawowe, przerobu i apteczki oddziałowe). Szkoda,że nadal brakuje merytorycznej wymiany doświadczeń pomiedzy audytorami. Ostatnio widziałam wykaz,że w Polsce jest 1022 szpitali publicznych, 614 szpitali i klinik prywatnych – licząc ok. 40% to zoz gdzie powinny pracować nasi koledzy i koleżanki. Szkoda,że ich nie znamy. Pozdrawiam

    W odpowiedzi na: audyt w SP ZOZ #4530
    mir
    Uczestnik

    Witam Renatko
    Wszystkie zmiany prawne dotyczące zagadnień kontroli znajdziesz na stronie Ministerstwa Finansów http://www.mf.gov.pl zakładka Koordynacja i Kontrola
    inną stroną do wykorzystania to; http://www.portalmed.pl ( zbiór przepisów prawnych) Powodzenia
    Mir

Oglądasz 15 wpisów - 31 z 45 (wszystkich: 51)