mir
Odpowiedź forum utworzona
-
AutorWpisy
-
1 lutego, 2008 o 12:53 pm W odpowiedzi na: audyt działu kontraktowania i rozliczania świadczeń medycznych #9544mirUczestnik
Czy to jest napewno audyt czy kontrola wewnętrzna? Jeśli audyt – to wymieniłeś 4 obszerne zadania i jak opiszesz funkcjonowanie tych systemów w tej komórce?
mirUczestnikNurtuje mnie pytanie do czego używa sie acetonu w patomorfologii ?
mirUczestnikWitam U mnie jest Dział Organizacyjno – Prawny, w skład którego wchodzi Sekcja Prawna, Sekcja Organizacji, Rzecznik Prasowy, Rzecznik Praw Pacjenta, Sekretariat Dyrektora, kancelaria, Archiwum Zakładowe. Stanowiska oprócz Kierowników, rzeczników, inspektorzy, referenci, archiwiści, radcy prawni. Zadania- obsługa rady społecznej, rejestracja prawna zakładu, BIP, zakładowe przepisy prawne, usługi prawne, skrgi, obieg informacji ,dokumentacji, archiwum
mirUczestnikTo nie my normujemy badane kwestie, tylko wskazujemy nieprawidłowości, wątpliwości. Trudno dyskutowac z patomorfologiem czy wycinek, narząd powinien być transportowany w opakowaniu 1 czy 10 litrowym. Dla poszerzenia wiedzy proponuję porozmawiaj z oddziałową Bloku Operacyjnego. A w zakończeniu zadania proponuję wskazać opracowanie wykonania badań – powołaj się na przepisy.Miłej niedzieli
mirUczestnikWitam
Przepisów dotyczących obowiązku opracownaia procedur wykonania badań napewno jescze nie ma. Za to jest ustawa obowiązująca od kwietnia 2006r, która nakłada obowiązek na laboratoria do 2009r opracowania opisy wykonania badań. Opis badania to nie procedura i napewno nie obejmuje kosztów.
Co do gospodarki odczynnikami to napewno przychód, rozchód, ilość serii/ rozliczenie okresowe i inwentaryzacja.
Ilość zuzytego odczynnika zależy od urządzenia i metody. Np przy metodzie manualnej podstawową jednostką jest 1 cm, chyba że posiadają odpowiednią pipetę. Analiztory mają aplikacje na poszczególne metody badań i jest napisane ile odczynnika zużyto do badania. W analizatorach jest prowadzona próba ślepa, kontrolna( N- normalna P-patologiczna) i odtwarzlność(obowiązkowo). Przy próbie P – analizatory wykonują badanie 2 razy i dopiero wydają wynik.
Żeby obliczć średnie zużycie odczynnika – mozna przyjąć zuzycie roczne i podzielić na liczbę badań- wydanych pacjentowi. Bardziej szczegółowe badanie wiąże się z obliczaniem zużycia odczynnika ( np. przez parę dni) x ilość badań x podstawowa jednostka danej metody. I na koniec przy wykonaniu duzych serii jest mniejsze zuzycie odczynnika. Tyle wiem na ten temat.
Trudno mi odpowiedzieć czy brak procedur jest podstawą do zakończenia zadania. PowodzeniamirUczestnikWitam Proponuję poszukajodpowiedzi na pytania;
1. Czy przetargi zamówień publicznych na analizowane odczynniki są prowadzone czy tylko uczestniczą w przetargach wymienione komórki?
2. Czy jest instrukcja gospodarki towarowej / materiałowej i instrukcja magazynowa w zakładzie?
3. Czy dostawy odczynników bezpośrednio trafiają do wymienionych komórek diagnostycznych?
4. Czy magazyny w wymienionych komórkach nalezy zaliczyć do podstawowych czy podręcznych w komórce?
5. czy istnieją przyjete metody rozchodu odczynnikow w komórce? Jeżeli nie to trudno będzie Ci ustalić czy stan rochodu jest prawidłowy.
6. Czy potrzebnych danych uzyskasz z innych komórek – Finansowych, Kosztów, ?mirUczestnikW kwestii regulaminów porządkowy czy organizacyjny. Tak jak określił mój poprzednik- organizacyjny odnosi się do struktury organizacyjnej zakładu i zadań wykonywanych w jednostkach i komórkach organizacyjnych. Regulamin porządkowy- przeważnie odnosi się do zasad funkcjonowania zakładu.W naszym zakładzie połączono regulamin organizacyjny z porządkowym tworząc jedną całość ( bardzo często stosowana metoda) i, która zawiera min. część ogólną i część szczegółową.
I.Podstawę prawna
II Zadania zakładu
III Organizacja zakładu wraz z opisem struktury pionów i wykazem jednostek podległych
IV Opisano główne zasady min. zarządzania ogólnego, polityki kadrowej i zarządzania zasobami ludzkimi, zarządzania ekon- fin,
zarządzanie infrastruktrurą,sprzętem, inwestycjami , zamówieniami pub.przepływem informacji i obiegiem dokumentacji,komunikacją zewnetrzną, świadczeń zdrowotnych, gospodarki lekami i wyrobami med. krwią, preparatami krwiopoch. odżywianiem, higieny środowiska szpitalnego, opieki duszpasterskiej, ochrony i bezpieczeństwa, audytu i kontroli. Załącznikem regulaminu jest Karta praw i obowiązków pacjenta. W dokumencie zawarte są nazwy dokumentów, w których można znależć szczegółowe odwołania co do danych procesów.I tak np. jest mowa o strategii, centaralnym rejestrze zarządzeń, instrukcji kancelaryjnej, instrukcji archiwum, regulaminie pracy, regulaminie wynagrodzeń, szkoleń, regulaminie ZFŚS, Polityce rachunkowości,Instrukcji obiegu dokumentów fin- ksieg., instrukcji kasowej, instrukcji inwentaryzacji, kontroli finansowej, statucie pracowniczej kasy zap- pożyczkowej,, regulaminie udzielania zamówień publicznych, Instrukcjach zabezpieczenia technicznego w sytuiacjach awaryjnych, księdze Zintegrowanego Systemu Zarządzania, Regulaminie świadczeń Zdrowotnych, Księdze Standardów, Procedur, Algorytmów i instrukcji świadczeń medycznych, o receptariuszu, pracach komitetów, Polityce Jakości, Ochrony środowiska,bezpieczenstwa i higieny pracy, Regulaminu Kontroli i Audytu. Każdy z wymienionych dokumentów ma odwołanie w stosownych przepisach prawnych. I tak np. w Kodeksie Pracy, przepisach bhp, medycznych, finansowych, w informacji niejawnych, archiwalnych, w prawie energetycznym, łączności, w prawie budowlanym,w prawie zamówien publicznych, audytu itp. Masz bardzo ciężkie zdanie przed sobą. Powodzenia.mirUczestnikZgadzam się,że oferta to zwykłu chwyt reklamowy.Starszy referent wydawnictwa powołując się na zapisy art.63 nie wie,że wykładnia cytowanego zapisu i art.62.ust.5,że w odniseiniu do większości placówek ochrony zdrowia kompetencje MF, GIAW oceny funkcjonowania standardów kontroli finansowej i audytu wewnętrznego dokonuje odpowiednio wójt, burmistrz, prezydent, starosta, marszałek wojewodztwa. Interpretacja tych zapisów jest na stronach MF.
mirUczestnikProponuję dokonać podziału przepisów na :przepisy dotyczące organizacji i przepisy dotyczące funkcjonowania.
Do pierwszej grupy napewno nalezy zaliczyć: Statut, Regulamin Porządkowy, Regulamin Pracy, Regulamin Wynagrodzeń. Regulamin Udzielania Świadczeń
Pozostałe przepisy większości odnoszą się do funkcjonowania w obszarach :
– administracyjno – prawnym,
– ekonomiczno – finansowym,
– medycznym,
– techniczno – eksploatacynym.
Istotną sprawą, którą uważam należy rozważyć czy wszystkie przepisy prawne wewnętrzne powinny być ujęte, jako regulamin, czy są to tylko normy prawne określające sposób wykonania zadań, czynności ( wiele takich norm zakłady tworzą podczas przygotowania do oceny tj. akredytacja, ISO itp. Miłego dnia.mirUczestnikW trakcie zadania odwoływałam sie do przepisów dotyczacych szkoleń wstępnych pracowników:Bhp (Dz.U.96.62.285; Dz.U.05.116.972); P/poż ( Dz.U.02.147.1229); OC ( Dz.U.04.16.150); Ochrony Informacji Niejawnych (Dz.U.99.11.95 z zm)
Inne szkolenia personelu : Rozporządzenie MEN i MPPiSS w sprawie zasad i warunków podnoszenia kwalifikacji zawodowych i wykształcenia ogólnego dorosłych (Dz.U.93.103.472), Szkolenie lekarzy – specjalizacje Dz.U.01.83.905 z.zm; staże podyplomowe Dz.U.04. 57.553; punkty za szkolenia Dz.U.04.231.2326); szkolenie krwiodawstwa – Dz.U.97.106.681, ratownictwo medyczne
Szkolenie pielegniarek/ połoznych – ustawa o zawodzie, Staż podyplomowy Dz.U.00.69.815; kształcenie podyplomowe Dz.U.03.197.1923, wykaz dziedzin specjalizacji – Dz.U.03.197.1922;
ważne aktualnie – studia pomostowe
Farmaceuci- Dz.U.03.132.1238;
Radiolodzy – Mon.Pol.88.25.223.
Doktoraty – Dz.U.90.65.386Ważne kwestie – podział szkoleń zakładowych
I. szkolenia obowiązkowe wstępne, okresowe (Bhp, P/poz, OC, Inf. Niejawnych,
II. szkolenia uzupełniające wykształcenie: studia podyplomowe, studia wyższe 5/ lat, uzupełniające studia magisterskie – licencjaty, studia pomostowe pielegniarek II/Iv sem,
III. szkolenia specjalizacyjne
IV. Kursy specjalistyczne, Kursy kwalifikacyjne
V. Inne formy doskonalenia zawodowego – konferencje,Istotna zagadnienie czy jednostka jest placówką szkolącą – akredytacje na szkolenie, skierownia na szkolenia z CZP, OILek, OIPiP, programy, kierownicy szkoleń, umowy z jednostkami szkolącymi np. z akademiami na szkolenia zawodowe studentów
Inne zagadnienia : budżet szkoleń, regulamin szkoleń,
W minionym roku przesyłam materiały graficzne do Sekcji Materiały. PozdrawiammirUczestnikZespół powoływany jest przez Dyrektora. Przeważnie nadzór nad pracami zespołu sprawuje Dyrektor ds. Pielęgniarstwa. Wyniki ankiety przekazywane są do Działu Startegii, Rozwoju i Marketingu. Pytania ankiety są otwarte, jak i zamknięte. Co do liczby pytań i ich formę postaram sie odpowiedzieć za rok. Aktualnie nie posiadam przy sobie aktualnej wersji ankiety więc trudno mi udzielić odpowiedzi.
Zyczę miłych Świąt i wspaniałego Sylwestra, a w Nowym Roku spełnienia marzeń.mirUczestnikAnkietę wśród pacjentów w mojej jednostce przeprowadza zespół co roku. Wyniki są omawiane z personelem, ponadto stanowią istotny element w analizie strategicznej.
mirUczestnikZapomniałam wspomnieć o obowiązujacym zgodnie z ustawą o zoz – regulaminie udzielania świadczeń medycznych
mirUczestnikProponuję odwołać sie do ustawy o zoz art.43 e, 43 f
mirUczestnikNie do końca rozumię pytanie, ale myślę,że podstawowymi dokumentam do których powinno się odnieść w ramach tego zadania – to statut zakładu, regulamin porządkowy jednostki, regulaminy komórek, umowy z NFZ, procedury świadczenia usług. Ważne są także rozliczenia ilości usług i napewno ocena dostępności na podstawie list pacjentów oczekujących na świadczenia ( przepisy prawne odnoszące się do kontraktowia usług i kolejek oczekujących pacjentów)
-
AutorWpisy