środa, 8 maja, 2024

jadtra

Odpowiedź forum utworzona

Oglądasz 15 wpisów - 16 z 30 (wszystkich: 356)
  • Autor
    Wpisy
  • W odpowiedzi na: BIP a dokumentacja audytu #21374
    jadtra
    Uczestnik

    Śledzę ten nowy temat bip…. i przyłanczam sie chyba do większości czytających o przekazanie na Forum odpowiedzi od MF 😀 O ile bedzie :mrgreen:

    W odpowiedzi na: podstawa prawna dec. adm. #21373
    jadtra
    Uczestnik

    Poszukaj w internecie omówień prawnych decyzji administracyjnych jest ich naprawde sporo i to tak dobrze -syntetycznie opisnych. Są to często pliki pdf , w których jest omówiona każda część decyzji administracyjnej.
    Jeżeli admin by nas jakoś skontaktował to mogłabym ci je przesłać . Nie mogę wkleić bo są długie.
    Przytaczam tylko fragmencik z jakiegoś opracowania w pdf ➡
    „Jeżeli podstawa prawna nie zostanie podana, lub zostaną w niej umieszczone nie adekwatne przepisy wówczas czyni to decyzją wadliwą. Fakt ten nie stanowi podstawy do uchylenia decyzji, jeżeli naruszenie prawa nie nastąpiło w stopniu istotnym dla rozstrzygnięcia sprawy (wyrok NSA z dnia 8 luty 1983 I S.A. 1294/82; ONSA 1983, z. 1, poz. 5). „
    Znalazłam to dość szybko 🙂

    W odpowiedzi na: art.133a DzU 2010.257.1726 o fin pub coś na ten temat??? #21368
    jadtra
    Uczestnik

    Czy tu chodzi o kontrole zarządczą przeprowadzaną przez wojewodę ?

    W odpowiedzi na: INSTRUKCJA KANCELARYJNA #21282
    jadtra
    Uczestnik

    W mojej jednostce „rzadają” niezwłocznego 😯 podania propozycji rozszerzeń o hasła klasyfikacyjne, które będą nam potrzebne (chodzi o zbiorcze wysłanie pismo do archiwum państwowego) i w związku z tym mam problem co z rozszerzeniem IV-ego rzedu do hasła „173” ?

    Może koleżanki i koledzy audytorzy mają jakieś przemyślenia w tym zakresie, a może nawet ze szkoleń już coś wiecej mogą przekazać?

    W odpowiedzi na: MF #21268
    jadtra
    Uczestnik

    Taka tabela to istny powrót do Socjalizmu. Materiał wybiórczo przygotowano dla oceny wydajności i jakości pracy audytora , a o pozostałych pracownikach nic się nie mówi. Zamiast przygotowania narzędzia przez MF dla audytora wewnetrznego np. jednolite plany i sprawozdania z audytu aby wniosek był zunifikowany, teraz chcą obliczyć wydajność , jakość itd…
    Standardy audytu nas obowiązują i my audytorzy wiemy co to jakość, wydajność i Efektywność naszej pracy.
    W jst , ale pewnie i w innych jednostkach fin. pub. nalezy wykonywać ustne polecenia kierownika jednostki i nie można im nadać numeru sprawy, aby później to wykazać dla potrzeb oceny wg tabeli. :mrgreen:
    Jestem mocno zdegustowana podjęciem takich właśnie działań przez Dep. Audytu po tak długiej ciszy w zakresie audytu wewnętrznego.

    Ciekawe dlaczego nie prosili nas o wskazanie okresu archiwizacji dot. audytu np. wywiadu przeprowadzonego w trakcie audyu – teraz będzie wywiad archiwizowany w okresie A , bo przedtem u mnie było B10 (takze uzgodnione przez Archiwum Państwowe).
    Kupimy sobie w Urzędzie nowe szafy , a później kupimy sobie budynek i umieścimy w nich szafy z „rozpasioną dokumentacją archiwalną”

    Ale mnie wzięło 😳

    W odpowiedzi na: Zadanie audytowe #21250
    jadtra
    Uczestnik

    W mojej jednostce przy zakupie przez gminę śr. trwałych ze śrdków unijnych (projekt jest 2-letni) w 2009 r. na dokumentacji OT jako osoba odpowiedzialna podpisał sie koordynator projektu, choć tego nie miał w zakresie umowy zlecemia 😀 . Dotyczyło to olbrzymiej liczby ponad 100 pozycji .
    Polecam zwrócić uwagę na osoby materialnie odpowiedzialne, które podpisywały się na arkuszach spisowych . Chodzi mi o to czy faktycznie powinny to być te osoby. Myślę, że taka nieprawidłowość mogła wystąpić w wieli urzędach/jednostkach organizacyjnych gdyż konsultowałam sie w tej sprawie z innymi audytorami i skarbnikami.
    Możesz to także zbadać losowo – ale mysle że tylko śr. trwałe kupione za uijne pieniadze.

    W odpowiedzi na: INSTRUKCJA KANCELARYJNA #21249
    jadtra
    Uczestnik

    Wg informacji pracownika wydz. organizacyjnego mojej jst nasza instrukcja kancelaryjna i jednnotlity rzeczowy wykaaz akt – jest delikatnie pisząc :mrgreen: nieobowiązujący 😀 mamy tzw. „okres bezprawia” bo instrukcja kancelaryjna w naszym urzędzie odwoływała się do rozporządzenia już nieobowiązujacego od 01.10.2011. 😀 😀

    Wg projektu wszystkie dokumenty wytworzone i otrzymane, a dot. audytu beda miały kategorią A !!!!! co strasznie zapcha szafy archiwum. Jestem BARDZO ciekawa z kim się konsultowano w zakresie dot. archiwizacji aw. (Uzasadnienie czytałam, ale mnie nie przekonuje.) . A propozycja nowej klasyfikcji dla gmin Załącznik 2 do projektu rozporządzenia : klasyfikacja:
    172 Audyt
    1720 Bieżące akta audytu
    1721 Stałe akta audytu
    mamy też coś takiego jak:
    173 Szacowanie ryzyka dla realizacji zadań

    Czy ktoś z sznownych koleżanek i kolegów to przegladał

    W odpowiedzi na: Audyt w zespole szkół #21106
    jadtra
    Uczestnik

    Poprawiłam humoru na samo”H” – ale widocznie ma być całkiem złośliwie jak to w piątek 😳

    W odpowiedzi na: Audyt w zespole szkół #21105
    jadtra
    Uczestnik

    Pewna skarbniczka, która wcześniej była w jst audytorem dała mi dowdy księgowe do zbadania w wersji KSERO , bo ona musi mieć u siebie orginały. Nawet argumentował, że nie mogą opuścić pomieszczenia, w którym są przechowywane 😀 Ze ” stoickim spokojem” :mrgreen: przedstawiłam jej przepisy wskazujące na to, że audytor może oglądać oryginały, a nawet powinien itd……
    To taka mała przypowieść ku poprawie chumoru w trudnej pracy pozykiwania dokumentów do badania

    W odpowiedzi na: Termin przekazania dokumentów do archiwum #20922
    jadtra
    Uczestnik

    Archiwizowanie dokumentacji projektów unijnych rządzi się rónież przepisami – prawami nie objętymi Instrukcją kancelaryjną. Dana umowa może być realizowana np. tylko przez kilka miesięcy i już jest zakończona ostatecznie, ale są takze umowy, których okres realizacji trwa klika lat. Dotyczy to zarówno projektów twardych jak i mienkich.
    Należy bardzo dokładnie przeczytać umowę o dofinansowanie gdyż w jej treści są wskazane przepisy , które bedą wskazywać jak należy archiwizować dokumentację projektu.
    Musimy to uwzglednić w instrukcji archiwizacyjnej. Nie może się zdarzyć tak aby dowody księgowe będące podstawą wydatków kwalifikowanych miały przypisany okres archiwizacji np. B5 (przechowywać 5 lat od daty zakończenia sprawy), gdyż wymogi unijne wskazuja na kilkunastoletni okres przechowywania takiego dowodu – dla celów kontrolnych itd….

    Jezeli nie potrafisz do tego sama dojść to napisz na Forum na pewno ktoś już taki projekt robił i pomoże wskazać przepisy dot. archiwizacji.

    W odpowiedzi na: Dyrektor – koordynatorem w PO KL #20776
    jadtra
    Uczestnik

    cps – dzięki za stanowisko.
    Zrobiłam audyt, wskazałan to co napisłeś. Podałam informacje od wykładowcy w zakresie dot. zam. pub. też nie słuchali. Ja :mrgreen: zrobiłam swoje , ale nie osiągnęłam celu. a przecież ….. finanse są publiczne.

    W odpowiedzi na: Dyrektor – koordynatorem w PO KL #20746
    jadtra
    Uczestnik

    cps i inni W moim przypadku nie było konkursu na koordynatora chociaż kwota wynagrodzenia za 2 lat projektu przekraczała 14 tys. euro. We wniosku na projekt opisane zostały doświadczenia przyszłego koordynatora ze wskazaniem konkretnych projektów, w których uczestniczył. Brakowało tylko jego nazwiska. EWIDENTNIE tylko jedna osoba mogła zostać tym koordynatorem. Nawet gdyby był przetarg.
    Gmina podpisała umowę zlecenia z osobą, którą burmistrz zatrudnia jako dyrektora szkoły. Czas pracy w dużym zakresie pokrywa się (zwróciłam na to uwagę ale powiedziano mi, że ten człowiek jest bardzo robotny 😯 ….)
    Ale wracając do tematu. Zapytałam na szkoleniu bardzo uczoną osobę, wielkiego praktyka, znaną chyba wszystkim audytorom jst czy w takiej sytuacji gdy jeszcze projekt się nie zakończył faza 1/3 można coś zrobić aby pozostałe wynagrodzenie koordynatora nie zostało przez przyszłych kontolerów zlecone do oddania jako niekwalifikowane bo nie było przetargu ? Otzrymałam tylko stwierdzenie, że wniosek został źle napisany gdyż nie można tak szczegółowo opisywać zatrudnienia osób tj. faktycznie dopuścić tylko jedną osobę (zasada konkurencyjności nie spełniona, a dotyczy gminy) . Stwierdził, że Urzad Marszałkowski powinien odrzucić taki wniosek i że to teraz nasz problem, ale kasa będzie do zwrotu :mrgreen:
    Powiedział, że „sam” odrzucał takie wydatki jako niekwalifikowane bo bez zachowania procedury zam. pub.
    Czy tak faktycznie jest. Prokejkt jest z POKL.
    W moim urzędzie to nikogo nie obchodzi, ale jako audytor chcę mieć wiedzę czy z takiej sytuacji można wybrnąć. ❗ ❗ ❗
    Może sprytna zmiana do wniosku w części dot. koordynatora??? słyszałam że niedopuszczalne

    Pozdrawiam wakacyjnych forumowiczów, 😀 u mnie w pracy w pokoju wczoraj było 33 st .C (od strony północnej przy przymkniętych oknach podczas upału) i przeżyłam. Szef nie jest zły i 1/2 załogi idzie o 14-tej do domu 😀 co drugi dzień.

    W odpowiedzi na: Dyrektor – koordynatorem w PO KL #20720
    jadtra
    Uczestnik

    Czy temat jeszcze aktualny? Jeżeli tak to daj znać 123456.
    Projekt oświatowy bez wskazania numeru projektu … Miałam zblizony przypadek, ale jak bardzo ?? napisz coś więcej.

    Niedawno byłam na szkoleniu i pytałam prowadzącego WIELKIEGO fachowca w zakresie między innymi: wskazania we wniosku bardzo szczegółowo, że koordynatorem będzie taka , a taka osoba , która w tym samym czasie pełni funkcję dyrektora szkoły. Pytałam co z przetargiem, ale nie otrzymałam odpowiedzi.
    Odpisz 123456

    W odpowiedzi na: OPIS FAKTURY #20590
    jadtra
    Uczestnik

    O jaka „stronkę GDZ ” chodzi? Proszę o precyzyjny namiar

    W odpowiedzi na: POKL koorydator i pełnomocnictwo #20570
    jadtra
    Uczestnik

    k-asiek Ale Koordynator dostał Pełnomocnictwo od Burmistrza, a zatrudniał w imieniu Stowarzyszenia wiejskiego , a od nich nie miał takiego pełnomocnictwa. Koordynator zawarł w imieniu Stowarzyszenia : umowy o prace oraz umowy zlecenia – łacznie z kilkonastoma osobami. ❓

Oglądasz 15 wpisów - 16 z 30 (wszystkich: 356)