jadtra
Odpowiedź forum utworzona
-
AutorWpisy
-
jadtraUczestnik
Śledzę ten nowy temat bip…. i przyłanczam sie chyba do większości czytających o przekazanie na Forum odpowiedzi od MF 😀 O ile bedzie
jadtraUczestnikPoszukaj w internecie omówień prawnych decyzji administracyjnych jest ich naprawde sporo i to tak dobrze -syntetycznie opisnych. Są to często pliki pdf , w których jest omówiona każda część decyzji administracyjnej.
Jeżeli admin by nas jakoś skontaktował to mogłabym ci je przesłać . Nie mogę wkleić bo są długie.
Przytaczam tylko fragmencik z jakiegoś opracowania w pdf ➡
„Jeżeli podstawa prawna nie zostanie podana, lub zostaną w niej umieszczone nie adekwatne przepisy wówczas czyni to decyzją wadliwą. Fakt ten nie stanowi podstawy do uchylenia decyzji, jeżeli naruszenie prawa nie nastąpiło w stopniu istotnym dla rozstrzygnięcia sprawy (wyrok NSA z dnia 8 luty 1983 I S.A. 1294/82; ONSA 1983, z. 1, poz. 5). „
Znalazłam to dość szybko 🙂15 lutego, 2012 o 1:13 pm W odpowiedzi na: art.133a DzU 2010.257.1726 o fin pub coś na ten temat??? #21368jadtraUczestnikCzy tu chodzi o kontrole zarządczą przeprowadzaną przez wojewodę ?
jadtraUczestnikW mojej jednostce „rzadają” niezwłocznego 😯 podania propozycji rozszerzeń o hasła klasyfikacyjne, które będą nam potrzebne (chodzi o zbiorcze wysłanie pismo do archiwum państwowego) i w związku z tym mam problem co z rozszerzeniem IV-ego rzedu do hasła „173” ?
Może koleżanki i koledzy audytorzy mają jakieś przemyślenia w tym zakresie, a może nawet ze szkoleń już coś wiecej mogą przekazać?
jadtraUczestnikTaka tabela to istny powrót do Socjalizmu. Materiał wybiórczo przygotowano dla oceny wydajności i jakości pracy audytora , a o pozostałych pracownikach nic się nie mówi. Zamiast przygotowania narzędzia przez MF dla audytora wewnetrznego np. jednolite plany i sprawozdania z audytu aby wniosek był zunifikowany, teraz chcą obliczyć wydajność , jakość itd…
Standardy audytu nas obowiązują i my audytorzy wiemy co to jakość, wydajność i Efektywność naszej pracy.
W jst , ale pewnie i w innych jednostkach fin. pub. nalezy wykonywać ustne polecenia kierownika jednostki i nie można im nadać numeru sprawy, aby później to wykazać dla potrzeb oceny wg tabeli.
Jestem mocno zdegustowana podjęciem takich właśnie działań przez Dep. Audytu po tak długiej ciszy w zakresie audytu wewnętrznego.Ciekawe dlaczego nie prosili nas o wskazanie okresu archiwizacji dot. audytu np. wywiadu przeprowadzonego w trakcie audyu – teraz będzie wywiad archiwizowany w okresie A , bo przedtem u mnie było B10 (takze uzgodnione przez Archiwum Państwowe).
Kupimy sobie w Urzędzie nowe szafy , a później kupimy sobie budynek i umieścimy w nich szafy z „rozpasioną dokumentacją archiwalną”Ale mnie wzięło 😳
jadtraUczestnikW mojej jednostce przy zakupie przez gminę śr. trwałych ze śrdków unijnych (projekt jest 2-letni) w 2009 r. na dokumentacji OT jako osoba odpowiedzialna podpisał sie koordynator projektu, choć tego nie miał w zakresie umowy zlecemia 😀 . Dotyczyło to olbrzymiej liczby ponad 100 pozycji .
Polecam zwrócić uwagę na osoby materialnie odpowiedzialne, które podpisywały się na arkuszach spisowych . Chodzi mi o to czy faktycznie powinny to być te osoby. Myślę, że taka nieprawidłowość mogła wystąpić w wieli urzędach/jednostkach organizacyjnych gdyż konsultowałam sie w tej sprawie z innymi audytorami i skarbnikami.
Możesz to także zbadać losowo – ale mysle że tylko śr. trwałe kupione za uijne pieniadze.jadtraUczestnikWg informacji pracownika wydz. organizacyjnego mojej jst nasza instrukcja kancelaryjna i jednnotlity rzeczowy wykaaz akt – jest delikatnie pisząc nieobowiązujący 😀 mamy tzw. „okres bezprawia” bo instrukcja kancelaryjna w naszym urzędzie odwoływała się do rozporządzenia już nieobowiązujacego od 01.10.2011. 😀 😀
Wg projektu wszystkie dokumenty wytworzone i otrzymane, a dot. audytu beda miały kategorią A !!!!! co strasznie zapcha szafy archiwum. Jestem BARDZO ciekawa z kim się konsultowano w zakresie dot. archiwizacji aw. (Uzasadnienie czytałam, ale mnie nie przekonuje.) . A propozycja nowej klasyfikcji dla gmin Załącznik 2 do projektu rozporządzenia : klasyfikacja:
172 Audyt
1720 Bieżące akta audytu
1721 Stałe akta audytu
mamy też coś takiego jak:
173 Szacowanie ryzyka dla realizacji zadańCzy ktoś z sznownych koleżanek i kolegów to przegladał
jadtraUczestnikPoprawiłam humoru na samo”H” – ale widocznie ma być całkiem złośliwie jak to w piątek 😳
jadtraUczestnikPewna skarbniczka, która wcześniej była w jst audytorem dała mi dowdy księgowe do zbadania w wersji KSERO , bo ona musi mieć u siebie orginały. Nawet argumentował, że nie mogą opuścić pomieszczenia, w którym są przechowywane 😀 Ze ” stoickim spokojem” przedstawiłam jej przepisy wskazujące na to, że audytor może oglądać oryginały, a nawet powinien itd……
To taka mała przypowieść ku poprawie chumoru w trudnej pracy pozykiwania dokumentów do badaniajadtraUczestnikArchiwizowanie dokumentacji projektów unijnych rządzi się rónież przepisami – prawami nie objętymi Instrukcją kancelaryjną. Dana umowa może być realizowana np. tylko przez kilka miesięcy i już jest zakończona ostatecznie, ale są takze umowy, których okres realizacji trwa klika lat. Dotyczy to zarówno projektów twardych jak i mienkich.
Należy bardzo dokładnie przeczytać umowę o dofinansowanie gdyż w jej treści są wskazane przepisy , które bedą wskazywać jak należy archiwizować dokumentację projektu.
Musimy to uwzglednić w instrukcji archiwizacyjnej. Nie może się zdarzyć tak aby dowody księgowe będące podstawą wydatków kwalifikowanych miały przypisany okres archiwizacji np. B5 (przechowywać 5 lat od daty zakończenia sprawy), gdyż wymogi unijne wskazuja na kilkunastoletni okres przechowywania takiego dowodu – dla celów kontrolnych itd….Jezeli nie potrafisz do tego sama dojść to napisz na Forum na pewno ktoś już taki projekt robił i pomoże wskazać przepisy dot. archiwizacji.
jadtraUczestnikcps – dzięki za stanowisko.
Zrobiłam audyt, wskazałan to co napisłeś. Podałam informacje od wykładowcy w zakresie dot. zam. pub. też nie słuchali. Ja zrobiłam swoje , ale nie osiągnęłam celu. a przecież ….. finanse są publiczne.jadtraUczestnikcps i inni W moim przypadku nie było konkursu na koordynatora chociaż kwota wynagrodzenia za 2 lat projektu przekraczała 14 tys. euro. We wniosku na projekt opisane zostały doświadczenia przyszłego koordynatora ze wskazaniem konkretnych projektów, w których uczestniczył. Brakowało tylko jego nazwiska. EWIDENTNIE tylko jedna osoba mogła zostać tym koordynatorem. Nawet gdyby był przetarg.
Gmina podpisała umowę zlecenia z osobą, którą burmistrz zatrudnia jako dyrektora szkoły. Czas pracy w dużym zakresie pokrywa się (zwróciłam na to uwagę ale powiedziano mi, że ten człowiek jest bardzo robotny 😯 ….)
Ale wracając do tematu. Zapytałam na szkoleniu bardzo uczoną osobę, wielkiego praktyka, znaną chyba wszystkim audytorom jst czy w takiej sytuacji gdy jeszcze projekt się nie zakończył faza 1/3 można coś zrobić aby pozostałe wynagrodzenie koordynatora nie zostało przez przyszłych kontolerów zlecone do oddania jako niekwalifikowane bo nie było przetargu ? Otzrymałam tylko stwierdzenie, że wniosek został źle napisany gdyż nie można tak szczegółowo opisywać zatrudnienia osób tj. faktycznie dopuścić tylko jedną osobę (zasada konkurencyjności nie spełniona, a dotyczy gminy) . Stwierdził, że Urzad Marszałkowski powinien odrzucić taki wniosek i że to teraz nasz problem, ale kasa będzie do zwrotu
Powiedział, że „sam” odrzucał takie wydatki jako niekwalifikowane bo bez zachowania procedury zam. pub.
Czy tak faktycznie jest. Prokejkt jest z POKL.
W moim urzędzie to nikogo nie obchodzi, ale jako audytor chcę mieć wiedzę czy z takiej sytuacji można wybrnąć. ❗ ❗ ❗
Może sprytna zmiana do wniosku w części dot. koordynatora??? słyszałam że niedopuszczalnePozdrawiam wakacyjnych forumowiczów, 😀 u mnie w pracy w pokoju wczoraj było 33 st .C (od strony północnej przy przymkniętych oknach podczas upału) i przeżyłam. Szef nie jest zły i 1/2 załogi idzie o 14-tej do domu 😀 co drugi dzień.
jadtraUczestnikCzy temat jeszcze aktualny? Jeżeli tak to daj znać 123456.
Projekt oświatowy bez wskazania numeru projektu … Miałam zblizony przypadek, ale jak bardzo ?? napisz coś więcej.Niedawno byłam na szkoleniu i pytałam prowadzącego WIELKIEGO fachowca w zakresie między innymi: wskazania we wniosku bardzo szczegółowo, że koordynatorem będzie taka , a taka osoba , która w tym samym czasie pełni funkcję dyrektora szkoły. Pytałam co z przetargiem, ale nie otrzymałam odpowiedzi.
Odpisz 123456jadtraUczestnikO jaka „stronkę GDZ ” chodzi? Proszę o precyzyjny namiar
jadtraUczestnikk-asiek Ale Koordynator dostał Pełnomocnictwo od Burmistrza, a zatrudniał w imieniu Stowarzyszenia wiejskiego , a od nich nie miał takiego pełnomocnictwa. Koordynator zawarł w imieniu Stowarzyszenia : umowy o prace oraz umowy zlecenia – łacznie z kilkonastoma osobami. ❓
-
AutorWpisy