środa, 1 maja, 2024

miszaw

Odpowiedź forum utworzona

Oglądasz 15 wpisów - 16 z 30 (wszystkich: 105)
  • Autor
    Wpisy
  • W odpowiedzi na: Narada końcowa i wstępne omówienie sprawozd. #9609
    miszaw
    Uczestnik

    Sprawozdanie daję dokładnie tak samo jak k-asiek. Pełne sprawozdnie otrzymuje tylko kierownik (starosta)
    Pozdrawiam Michał

    W odpowiedzi na: Rzeczowy wykaz akt dot. UE #9600
    miszaw
    Uczestnik

    Ja niedawno zakończyłem audyt przygotowania jednostki do wdrażania funduszy UE. Po audytcie dyrektor wydziału ma zamiar wystąpić o ozszerzenie rzeczowego wykazu akt w następujący sposób:
    3 – Budżet, podatki…
    30- Planowanie i wykonanie budżetu
    309 – Fundusze pomocowe EWG, dofinansowanie zagraniczne i inne docody
    3093 – fundusze Phare B-10, Bc
    3094 – Projekty realizowane w ramach ZPORR B-10, Bc
    Nie jestem do końca przekonany czy ten sposób jest prawidłowy. Prosiłbym o jakieś sugestie.

    W odpowiedzi na: Narada końcowa i wstępne omówienie sprawozd. #9599
    miszaw
    Uczestnik

    Witam.
    Ja naradę zamykającą zawsze przeprowadzam z kierownikiem danej komórki (wydziału, jednostki). Jeżeli audyt dotyczy kilku wydziałów, to naradę przeprowadzam oddzielnie z każdym kierownikiem i wówczas omawiam wyniki audytu dotyczące tylko „jego ” komórki.
    pozdrawiam Michał

    W odpowiedzi na: Wypowiedzi na forum #9487
    miszaw
    Uczestnik

    Zgadzam się w pełni z treścią zamieszczonego przez Admina e-maila
    Niestety trzeba nieraz przypominać użytkownikom o podstawowych zasadach 👿
    Co dla jednych jest podstawą, dla innych może być problemem, którego rozwiązania szuka na forum.
    Pozdrawiam Michał

    W odpowiedzi na: Audyt zamówień poniżej 6.000 euro #9455
    miszaw
    Uczestnik

    Z pewnością planowanie zawiodło, trudno zgodzić się z tym, że nie można było przewidzieć koniecznościć zrobienia zatoczki czy chodnika. Ale nawet jeżeli uznamy to za okoliczności, które pozwalały udzielić dotychczasowemu wykonawcy zamówień dodatkowych, to po pierwsze ich łączna suma nie może przekroczyć 20% wartości zamówienia podstawowego (tj. 123 tys.), a po drugie istnieje obowiązek odpoweniego protokołowania (w tym wypadku nie wystarcza aneks i protokół konieczności, ale także odpowedni druk ZP, oświadczenie wykonawcy o spełnianiu warunków wynikających z ustawy oraz protokołu z negocjacji).
    Sama wartość robót dodatkowych musi być także ujmowana w protokole końcowym.
    Ja w sprawozdaniu zaleciłem, aby w przypadku każdego zamówienia na roboty budowlane zamawiający przewidywał możliwośc zamówienia uzupełniającego (wyjątek jest tylko wówczas, gdy łączna wartość zamówienia podstawowego i zamówienia uzupełniającego przkracza wartości progowe, wtedy decyzję podejmuje szef).
    Pozdrawiam Michał
    PS
    Zawieranie umów dodatkowych nie jest niczym nagannym, jeżeli trzymamy się pewnych reguł.

    W odpowiedzi na: Obowiązek sporządzania Planu zamówień publicznych na dany rok #9448
    miszaw
    Uczestnik

    Wielkie dzięki za odpowiedzi. Z pewności mi pomogą 😀

    W odpowiedzi na: Audyt zamówień poniżej 6.000 euro #9440
    miszaw
    Uczestnik

    Witaj k-asiek.
    Oczywiście że można zlecić wykonawcy roboty dodatkowe bez przeprowadzania pełnej procedury (w trybie zamówienia z wolnej ręki), ale tylko w kwocie nieprzekraczającej 20% zamówienia podstawowego, po spełnieniu warunków określonych w art 67 ust. 1 pkt 5. Wówczas obowiązkowa jest pełna dokumenacja (druk ZP2/WR?). Natomiast zlecenie robót dodatkowych ot tak, tylko aneksem jest nieprawidłowością.
    U mnie przy robotach bdowlanych przewidujemy możliwość udzielenia zamówenia uzupełniającego.
    Pozdrawiam Michał

    W odpowiedzi na: Audyt zamówień poniżej 6.000 euro #9098
    miszaw
    Uczestnik

    Witam.
    Jeżeli zamawiający powołał sie na art. 67 ust 1 pkt 3 ustawy, to znaczy iż poddał sie rygorom ustawy i przeprowadził postępowanie w tym trybie.I wiąże się z tym nie tylko obowiązek podpisania umowy, ale też odpowiednie udokumentowanie. Dlatego też lepiej jest wpisywać, że zakup (usługa) nie podlega ustawie na podstawie art. 4 pkt 1 ust. 8.
    Pozdrawiam Michał

    W odpowiedzi na: nadgodziny #9084
    miszaw
    Uczestnik

    Witam
    KP dopuszcza możliwość udzielenia wolnego za nadgodziny w okresie późniejszym tylko wówczas, gdy pracownik na piśmie wystąpi o udzielenie wolnego z określeniem terminu. W tym wypadku pracodawca udziela wolnego w stosunku 1:1.
    Art. 151(2) § 1 Kodeksu Pracy.
    Także – Wojciechowski Piotr,
    Praca i Zabezpieczenie Społeczne 2004/12/35
    wyjaśnienia Numer publikacji : 45823
    Zdaniem Państwowej Inspekcji Pracy
    „Jeśli pracodawca zamierza udzielić czasu wolnego na wniosek pracownika – powinien uzyskać oświadczenie pracownika z określeniem terminu, w jakim pracownik wykorzysta czas wolny. Tylko w tym przypadku dopuszczalne jest udzielenie czasu wolnego w następnym okresie rozliczeniowym. W miesiącu, w którym pracodawca udziela czasu wolnego na wniosek pracownika, wypłaca mu wynagrodzenie określone w umowie o pracę, nie zmniejszając tego wynagrodzenia”.
    Michał

    W odpowiedzi na: kontrola 5% #9073
    miszaw
    Uczestnik

    Witam.
    Uważam, że kontrolę powyższą trzeba także przeprowadzić w urzędzie (Starostwo, Urząd Miasta, Marszałkowski), ponieważ w tym art. jest mowa o przewodniczącym Zarządu, a nie kierowniku jednostki, a dla Zarządu urząd jest jednostką podległą
    Pozdrawiam Michał

    W odpowiedzi na: Archiwizacja dokumentacji PHARE #9054
    miszaw
    Uczestnik

    Dzieki „audytorZ” 😆
    Dla Phare ten okres wynosi 7 lat od końcowej płatności.

    W odpowiedzi na: dodatek "stażowy" #9048
    miszaw
    Uczestnik

    Osoba musiała pobierać zasiłek, aby ten okres wliczał się jej do stażu

    W odpowiedzi na: zoz_moder #9001
    miszaw
    Uczestnik

    Witam. Mam pytanie dotyczące opłaty podatku rolnego przez powiat.
    Powat jest współwłaścicielem w 1/2 z gminą gruntów rolnych i lasu. Zgodnie z art. 3a ustawy o podatku rolnym gminy są zwolnione z podatku rolnego, ale nie ma takiego zapisu w ustawie o podatku leśnym. Powiat nie jest zwolniony z opłaty żadnego z ww. podatków. Czy w związku z tym powiat jest zobowiązany do opłacenia podatku rolnego w 100% (zgodnie z art. 3 ust. 5 – jeżeli grunty stanowią współwłasność, to stanowią odrębny przedmiot opodatkowania, a obowiązek podatkowy ciąży solidarnie nawszystkich współwłaścicielach), czy też w części udziałów, tj 50%?

    W odpowiedzi na: Nowelizacja uofp #8989
    miszaw
    Uczestnik

    Do „adela”, art. 46 nie mówił nic o jednostkach podległych, ale nadzorowanych, a rio nadzorują jst. „art.46 ust.1 Organ sprawujący, na podstawie odrębnych przepisów, nadzór nad jednostką sektora finansów publicznych kontroluje przestrzeganie przez tę jednostkę realizacji procedur kontroli finansowej.
    ust. 2. Kontrola, o której mowa w ust. 1, obejmuje w każdym roku co najmniej 5 % wydatków nadzorowanej jednostki”.Oczywiście art. już nie obowiązuje 🙂
    Pozdrawiam Michał

    W odpowiedzi na: Nowelizacja uofp #8982
    miszaw
    Uczestnik

    Jeżeli jesteś zatrudniony w jst, to nic sie nie zmieniło, jeżeli w innej jednostce (np. rio), to nie ma już obowiązku, aby co roku kontrolować przynajmniej 5% wydatków, ale pozostają obowiązkowe inne kontrole wynikające z ustawy.
    Michał

Oglądasz 15 wpisów - 16 z 30 (wszystkich: 105)