miszaw
Odpowiedź forum utworzona
-
AutorWpisy
-
miszawUczestnik
Witaj ewamich20, czy dysponujesz może tą interpretacja. Ja w następnym roku mam w planie audyt urzedu pracy. Jeżeli tak to czy przez admina mogłabyś mi ją przekazać 😀 .
Pozdrawiam MichałmiszawUczestnikWitam
Uważam że nie dotyczy on obligatoryjnie samorządowych jb. Natomiast należy dążyć, aby środki uzyskane z tytułu dochodów własnych jak najszybciej trafiły na oprocentowany rachunek bankowy. Jeżeli nie jest możliwe aby tego samego dnia, to powinny być one odpowiednio przechowywane i raz na jakiś czas przekazywane na rachunek. Zresztą nie jest to sprzeczne z wyminionym przepisem (zdanie drugie).
PS. Obecnie obowiązuje RMF z dnia 29 czerwca 2006 r. (Dz. U. Nr 116, poz, 783). W tym rozporządzeniu kwestie dotyczące przekazywania na rachunek dochodów własnych środków pieniężnych uregulowany jest w par. 17.
Pozdrawiam MichałmiszawUczestnikJak będzie wyglądać procs dokonywania oceny urzędnika samorządowego określi dopiero akt wykonawczy, natomiast nie będzie on chyba odbiegał zbytnio od zasad określonych przy dokonywaniu ocen urzędników służby cywilnej.
Wiadomo, jak niektórzy kierownicy jst traktują audytorów, i ta ustawa może mieć niestety negatywne skutki dla niezależności audytorów.
Wersja peymistyczna, ale pogoda nie nastraja do optymizmu 🙁 .
Pozdrawiam MichałmiszawUczestnikWitaj jadtra
Z jakiego przepisu wynika, że członek Zarządu, np. Wicestarosta nie może być przewodniczącym Komisji przetargowej w przypadku gdy zamawiającym jest Powiat?miszawUczestnikWitaj
Jeżeli chodzi o sprzęt komputerowy, to najpierw o kasacji sprzętu musi zadecydować komisja powołana przez kierownika, i nie ma tutaj obowiązku, aby decyzja była poprzedzona jakimikolwiek ekspertyzami.
Obecnie obowiązuje ustawa z dnia 29.07.2005 r. o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym (Dz. U. Nr 180, poz. 1495), gdzie w art. 29 zapisano:
„Wprowadzający sprzęt inny niż przeznaczony dla gospodarstw domowych jest obowiązany do zorganizowania i sfinansowania zbierania, przetwarzania, odzysku, w tym recyklingu, i unieszkodliwiania zużytego sprzętu pochodzącego od użytkowników innych niż gospodarstwa domowe:
1) powstałego ze sprzętu wprowadzonego przez niego na terytorium kraju po dniu 13 sierpnia 2005 r.;
2)powstałego ze sprzętu wprowadzonego przez niego na terytorium kraju do dnia 13 sierpnia 2005 r., jeżeli zużyty sprzęt jest zastępowany przez sprzęt tego samego rodzaju co sprzęt dostarczony przez tego wprowadzającego, przy czym finansowanie zbierania, przetwarzania, odzysku, w tym recyklingu, i unieszkodliwiania tego sprzętu może być również ponoszone przez jego użytkownika w zakresie określonym w umowie zawartej pomiędzy wprowadzającym sprzęt i użytkownikiem.
Poydrawiam MichamiszawUczestnikFaktycznie pierwsza wersja tego rozporządzenia miała taki tytuł, o jakim piszesz, ale zgodnie z par.1 pkt 1 Rozporządzenia RM z dnia 12 stycznia 1999 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie wynagradzania pracowników komunalnych zakładów budżetowych tytuł rozporządzenia został zmieniony na taki, jaki podałem wcześniej oraz dodano tabelę dotyczącą racwników oświaty niebędących nauczycielami, ale faktycznie to rozporządzenie zmieniające weszło w życie z mocą od 1.01.1999 r.
Pozdrawiam MichałmiszawUczestnikWitam.
Chodzi tutaj o Rozporządzenie Rady Ministrów
dnia 1 lipca 1997 r. w sprawie wynagradzania pracowników zatrudnionych w jednostkach organizacyjnych jednostek samorządu terytorialnego (Dz. U. Nr 77, poz. 472 z późn. zm.) załącznik nr 3, abela XIX – XXImiszawUczestnikAudytorów zatrudnionych w samorządzie obowiązuje także ustawa o pracownikach samorządowych, a w nowelizacji nie ma odwołania do innych przepisów. W art. 1 pkt 2 nowelizacji jest wprost zapisane, że po otrzymaniu przez pracownika ujemnej oceny kwalifikacyjnej, potwierdzonej ponowną ujemną oceną, która nie może być dokonana wcześniej niż po upływie trzech miesięcy, pracodawca samorządowy niezwłocznie rozwiązuje stosunek pracy z pracownikiem, o którym mowa w ust. 1, za wypowiedzeniem lub odwołuje go ze stanowiska.
Nie ma żadnego odwołania się do innych szczegółowych przepisów.
Po prostu nie do końca skorelowano różne ustawy, jak zwykle zresztą 😡
Ale jak dokładnie będzie to wyglądało zobaczymy po wydaniu przepisów wykonawczych.
Pozdrawiam MichałmiszawUczestnikDzięki za odpowiedzi i miłego wypoczynku w Beskidach irenaanna 😀 😀 😀 .
Pozdrawiam MichałmiszawUczestnikJeżeli mogłabyś podać podstawę prawną to byłbym wdzięczny 😀
Moze to rozwiałoby moje wątpliwości w tym temacie.
Pozdrawiam MichałmiszawUczestnikMam pewne wątpliwości jezeli chodzi o dyrektorów szkół w powiecie.
W ustawie o samorządzie powiatowym nie ma niestety tak jasno zdefiniowanego obowiązku udzielenia dyrektorom jednostek organizacyjnych przez zarząd pełnomocnictwa ja w przypadku gminy. Natomiast w ustawie o oświacie w art. 3 ust. 1 pkt 5 jest napisane, ze dyrektor szkoły dysponuje środkami określonymi w planie finansowym szkoły lub placówki zaopiniowanym przez radę szkoły lub placówki i ponosi odpowiedzialność za ich prawidłowe wykorzystanie, a także może organizować administracyjną, finansową i gospodarczą obsługę szkoły lub placówki.
Czy w takim wypadku udzielenie pełnomocnictwa dyrektorowi lub osobie zastępującej jest zasadne i konieczne?
Jest to dziwna sytuacja, ponieważ w dyrektor szkoły podstawowej lub gimnazjum musi mieć takie upoważnienie (art. 47 ust. 1 ustawy o samorządie gminnym), a dyr. szkoły średniej już nie ❓
Bardz prosze o odpowiedź.
Pzdrawiam MichałmiszawUczestnikDzięki za odpowiedzi 😀
miszawUczestnikPomyliłem nr GP, 11.09 ukazał sie nr 176, a nie 173
miszawUczestnikSzczególnie że w GP nr 173 z 11.09 jest wyraźnie napisane,że opinia GIAW jest niezbedna w przypadku chęci zmiany warunków pracy i płacy audytora.
miszawUczestnikJeżeli chodzi o pierwsze pytanie, w pełni zgadzam się z ewa kj.
Natomiast jeżeli chodzi o to, czy audytor lub kontroler uzna taki stan rzeczy za niezgodne z KP, to nie wiem, odpowiedzialność gł. księgowego jest z pewnością większa niz kierownika administracyjnego i dlatego w jednostkach u mnie gł. księgowy zawsze ma wyższy dodatek funkcyjny. Jeżeli weźmiemy pod uwagę, że kierownik gospodarczy może mieć max ok 720 zł dodaku, a główny ks. 1300 zł, to to wniosek narzuca się sam. No ale te sprawy należą do wyłącznej właściwości dyrektora.
Pozdrawiam Michał -
AutorWpisy