miszaw
Odpowiedź forum utworzona
-
AutorWpisy
-
28 listopada, 2007 o 10:01 am W odpowiedzi na: Kto stanie w obronie idei audytu wewnetrznego?? #8122miszawUczestnik
Tego zapisu bym się raczej nie obawiał, ponieważ dotyczy on utworzenia komórki audytu wewnętrznego, a nie prowadzenia aw. Właściwie to skreślenie tych wyrazów może oznaczać, że w jsfp które nie są obowiązane do prowadzenia aw można będzie tworzyć komórki aw w których będzie można zatrudnić „nowych audytorów”
miszawUczestnikmiszawUczestnikZauważcie także że autopoprawka likwiduje GIAW oraz ochronę stosunku pracy aw w samorządówce – czyli koniec z niezależnością nawet cząstkową 😈
miszawUczestnikWitaj k-asiek.
Wydaje mi się, że nie ma żadnych przepisów regulujących tą kwestię. U mnie organ prowadzący problem zatrudniania emerytów rozwiązał w ten sposób, że dyrektor szkoły przed zatrudnieniem emeryta musiał wykazać, że nie mógł znaleźć innego nauczyciela (nie dotyczy to przypadków zatrudnienia na część etatu nauczyciela emeryta w celu kontynuacji nauki z daną klasą).
Pozdrawiam MichałmiszawUczestnikWszyscy członkowie komisji muszą złożyć pisemne oświadczenia o nie podleganiu wykluczeniu zgodnie z art. 17. Przed nowelizacją takie oświadczenia były składane na drukach określonych w rozporządzeniu bez względu na wartość zamówienia. Obecnie, w przypadku zamówienia poniżej 60 tys. euro członkowie komisji także muszą składać oświadczenia, z tym że niekoniecznie na drukach ZP-11.
W art. 17 ust. 2 wyraźnie zaznaczono, że osoby wykonujące czynności w posępowaniu o udzielenie zamówienia składają pisemne oświadczenie.
Pozdrawiam MichałmiszawUczestnikWitaj „lainy”
Oświadczenia pismne członków komisji przetargowej o tym, że nie podlegają wykluczeniu jest obowiązkowe na podstawie art. 17 ust. 2 ustawy, natomiast przy zamówieniach poniżej 60 tys. euro członkowie komisji nie muszą takich oświadczeń składać na drukach ZP-11.
Zgodnie z art. 96 ust. 2 wszystkie oświadczenia składane przez zamawiąjącego i wykonawców włącza się do protokołu.
Pozdrawiam MichałmiszawUczestnikJa wpisałem obydwie kwoty
miszawUczestnikWitaj ilka
U mnie na poprawce nie było żadnej różnicy (na pewno nie było łatwiej, komisja żadnych ulg nie stosowała), natomiast dzięki doświadczeniu z pierwszego podejścia można lepiej sie przygotować.
Pozdrawiam i życzę powodzenia Michał 😀miszawUczestnikWitam.
Zgodnie z projektem rozporządzenia pracodawca będzie dokonywał oceny na podstawie kryteriów obowiązkowych i spośród wbranych przez siebie (3-5) kryteriów nieobowiąkowych, w tym m.in kryterium „wiedza specjalistyczna” 😀
Niestety wg tego projektu w przypadku negatywnej oceny audytor wew. nie będzie mógł odwołać się do GIAW, a jedynie do kierownika (osoby,która sporządzi negatywną ocenę):
„§ 8.1. Oceniający niezwłocznie doręcza ocenianemu ocenę sporządzoną na piśmie i poucza go o przysługującym mu prawie złożenia odwołania do kierownika jednostki, o której mowa w art. 1 ustawy, zatrudniającej ocenianego w ciągu 7 dni od doręczenia oceny.
2. Przepis ust. 1 stosuje się odpowiednio, gdy obowiązki bezpośredniego przełożonego realizuje wójt (burmistrz, prezydent miasta), starosta, marszałek województwa lub kierownik jednostki, o której mowa w art. 1 ustawy.”
Obecnie projekt rozporządzenia został skierowany do uzgodnień międzyresortowych, może w MF przypomną sobie o „niezależności” audytorów wewnętrznych zatrudnionych w samorządzie ❓
Pozdrawiam MichałmiszawUczestnikUważam, ze tutaj nie ma żadnej sprzeczności. Pierwszy statut zatwierdza organ tanoiący jst, a zmiany może wprowadzać Rada Pedagogiczna.
Zgodnie z art. 21 ust. 2 uofp organ stanowiący tworząc jednostkę nadaje jej statut, w ustawie o systemie oświaty w art. 58 ust. jest zapisane, ze organ zakładając szkołę lub placówkę nadaje pierwszy statut.
Uważam że dyspozycja wynikająca z uofp zostanie wykonana poprzez nadanie I statutumiszawUczestnikTo prawda,że organ prowadzący zatwierdza arkusz (u mnie Zarząd), ale w tej uchwale jest ograniczenie ogólne dotyczące tylko nauczycieli realizujących w poszczególnych okresach roku szkolnego różny wymiar, a są przecież nauczyciele, którzy przez cały rok mają np. 25 godzin tygodniowo.
miszawUczestnikTo prawda,że organ prowadzący zatwierdza arkusz (u mnie Zarząd), ale w tej uchwale jest ograniczenie ogólne dotyczące tylko nauczycieli realizujących w poszczególnych okresach roku szkolnego różny wymiar, a są przecież nauczyciele, którzy przez cały rok mają np. 25 godzin tygodniowo.
miszawUczestnikMam jeszcze jedno pytanie, czy dozwolony jest następujący zapis w uchwale RP:
„Ustalony dla nauczycieli wymiar godzin zajęć różny w poszczególnych okresach roku szkolnego nie może w okresac realizacji zwiększnego wmiaru godzin zajęć przekraczać z tego tytułu jeden i jednączwartą etatu” ❓
Czy nie ogranicza się w tym miejscu kwestii określonych w KN
Pozdrawiam MichałmiszawUczestnikWita k-asiek
Ja mam dokładnie takei samo zdanie co Ty jezeli chodzi o godziny ponadw., ale niestety radca ma odmienne i kłóć się (dobrze bylo przez 6 lat, a audytor zaczyna mącić 😀 ).
Jeżeli chodzi o wyrażenie zgody, to u nas są dwa sposoby:
Na Radzie Pedagogicznej nauczyciele przgłosowują zaproponowany przz Dyrektora przydział godzin, czym wyrażają zgodę na przydział ponad 1/4 , albo
Podpsują protokół z RP , naktórej przydzielono poszczególnym nauczycielom godziny.
Uważam iż obydwa sposoby są dozwolone i chyba wystarczające.
Dziekuję za odpowiedzi
Pozdrawiam MichałmiszawUczestnikWitaj slaw.
U mnie w Powiecie jest tak samo jak u Ciebie (z tym, że w uchwale nauczyciele na stanowiskach kierowniczych mogą mieć maksymalnie 6 godzin ponadwymiarowych).
Ale moje pytanie dotyczyło kwestii, czy takie rozwiązanie jest zgodne z ustawą, która mówi, że nauczyciele mogą mieć przydzielone godzin ponadw. nie przekraczające 1/2 tygodniowego oboiązkowego wymiaru godzin. I z jakiego wymiaru liczyć godziny, czy z 18, czy z obniżonego (np. 4 ).
Przygotowujemy teraz zmianę uchwały w sprawie obniżenia godzin i nie wiem, czy nie należy wykreślić zapis o możliwości przydzielenia określonej liczby godzin ponadwymiarowych. -
AutorWpisy